Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ پاسدار مجید علیپور امروز چهارشنبه ۲۶ آبان در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته بسیج با بیان اینکه امسال شعار هفته بسیج تخت عنوان «بسیج پاره تن ملت» شروع می شود، گفت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بیانیه ای را تبیین کردند که این بیانیه راهی برای پیمودن ادامه راه است. 

 علیپور ضمن اینکه مردمی بودم از مهمترین مولفه‌های بسیج است، عنوان کرد: فعالیت های بسیج در تمامی عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بر اساس محورهای بیانیه گام دوم صورت بندی شده است. 

وی مهمترین ویژگی بسیج را داشتن بصیرت، اخلاص، شناخت به موقع زمان و مکان اوضاع سیاسی و عمل به هنگام و به اندازه دانست و افزود: فعالیت های بسیج در سرفصل ها و موضوعاتی اعم از فرهنگی و ... دنبال می شود. 

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز  با اشاره به اینکه بسیج در حوزه فرهنگی در یک نگاه کلی به دنبال ایجاد روشنگری و آگاهی بخشی بصیرتی و انقلابی برای مرد است، بیان کرد: بزرگداشت ایام الله و مناسبت های فرهنگی که به نایل ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی به عنوان یک ضرورت مهم است.

 وی با یادآوری این مطلب که  فضای مجازی بسیار قابل اهمیت است و فعالیت آن حول سه موضوع می چرخد، بیان داشت: بالا بردن سواد رسانه ای، رصد فضای مجازی و رفع شبهات و همچنین تهیه و تولید محتوای مفید و انتشار آن در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ علی پور ادامه داد: در حوزه جامع زنان، سازماندهی آموزش در عرصه های مختلف، تحکیم بنیان خانواده و انجام فعالیت های گسترده از برنامه های این ناحیه است.

سرهنگ علیپور با اشاره به اینکه مسائل امنیتی و دفاعی بسیار مهم است و باید به آن توجه بسیار داشته باشیم، اظهار کرد: برای برقراری امنیت و پیشگیری از اقدامات، شبکه اطلاعاتی،  گردان های بسیج و گشت های رضویون برای  امنیتی پایدار ایجاد شده است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز همچین در رابطه با عملکرد سپاه طی یک سال گذشته، اضافه کرد: ایجاد ۹۰ فرصت های شغلی، تجهیز کردن کارگاه ها، تسهیگری در ایجاد صندوق های قرض الحسنه در بین مردم توسط خودشان در سطح محلات و روستاها ای اطراف شیراز انجام شده است.

 علیپور ضمن اینکه مردم صندوق های قرض الحسنه مردمی را راه اندازی می کنند، یادآور شد: تاکنون ۴۶صندوق راه اندازی شده و ۲هزار و ۴۰۰نفر عضو آن هستند و بیش از ۶۴۰ وام پرداخت شده است.

اجرای بیش از هزار برنامه در هفته بسیج

 علیپور از اجرای هزار  و۱۰۰ برنامه توسط این ناحیه خبر داد و افزود: بزرگترین نمایشگاه بسیج در روز شنبه افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: کالاهای پرتخفیف در این نمایشگاه ارائه  و همچنین نمایش توانمندی های اقتصاد مقاومتی و اشتغال را در این نمایشگاه خواهیم داشت.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز ضمن اینکه در این هفته برنامه های همچون آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، مسابقات ورزشی، افتتاح پایگاه بسیج، اهدای خون و ویزیت رایگان مردمی در منطقه «قره باغ» را خواهیم داشت بیان کرد: توزیع چهار هزار بسته معیشتی، برنامه «آبروی محله»، تجلیل از خانواده معزز شهدا  از دیگر برنامه ها است.

به گفته علیپور از برنامه های دیگر این هفته می توان به انجام کار های پزشکی در حوزه اطفال، پزشک عمومی، داخلی، زنان و زایمان و دندانپزشکی اشاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه انجام فعالیت های علمی و آموزشی و حمایت از شرکت های دانش بنیان مردمی در دستور کار است، اظهار کرد: در حوزه بسیج سازندگی خدمت رسانی به مردم با ایجاد گروه های جهادی است.

علیپور  با اشاره به اینکه ۱۲۰ زندانی غیرعمد آزاد شدند، تاکید کرد: تاکنون بیش از ۶ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند و ۸۵ سری جهیزیه از سال گذشته تاکنون توزیع شده است.

وی  از اجرای طرح «ایران مهربان» در فارس خبر داد و افزود: با اجرای این طرح بسیجیان  مبالغی به حساب ۲ هزار و ۹۰۰ یتیم واریز می کنند.

انتهای پیام/ف
 

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران مهربان سپاه ناحیه بقیه الله هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز

آیین کلنگ زنی ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و سردار بوعلی فرمانده سپاه فجردر شهرک گلستان توسط سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز به زمین زده شد. 

سرهنگ پاسدار غلامعلی احمدی جابری فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز طی سخنانی دراین مراسم اظهار داشت: مسجد جامع سکینه خاتون (س) در فضای قریب ۱۰۰۰ هزار متر مربع به همت خیر نیکوکار دکتر بنی هاشمی ساخته می‌شود. 

احمدی جابری ادامه داد: بنای مسجد با معماری اصیل ایرانی و اسلامی وبا هدف دسترسی عموم مردم احداث می‌شود. 

او با اشاره اینکه این مسجد در کنار ساختمان جدید در حال احداث سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) ساخته می‌شود، گفت: ساختمان جدید سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز سال آینده به بهره برداری می‌رسد و در کنار آن ساخت ۲۰ منزل سازمانی کارکنان آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج