Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرسول خالق پناه افزود: بر اساس پایش‌های مستمر به‌عمل آمده از محل‌های آلودگی نفتی مشخص شد اولین آلودگی نفتی، ناشی از نشت خط لوله ۳۰ اینچ گچساران ۴ به مجتمع تلمبه خانه گوره حدفاصل سه راهی دیلم - گچساران- گناوه تا روستای مظفری شمالی به وقوع پیوست.

وی اظهار کرد: درپی این اتفاق، فوری موضوع به مسئولان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بصورت مکتوب اطلاع رسانی شد که عوامل اجرایی آن واحد سریع به محل اعزام و  پس از تلاش ۲ ساعته بطور کامل مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالق پناه  ادامه داد: دومین آلودگی نفتی حادث شده ناشی از نشت نفت از خط لوله ۲۸ اینچ گچساران ۲و ۱ به مجتمع تلمبه خانه گوره واقع در ضلع شمالی روستای گاوزرد در گودالی به ابعاد تقریبی به عمق ۲.۵ متر حادث شده است که باتوجه به حجم بالای مواد نفتی نشت شده به همراه محتوی گودال، روند مهار کند پیش می رود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دیلم افزود: این نشتی از خط لوله مستقر در قسمت زیرین گودال رخ داده، که ابتدا باید کلیه محتویات درون گودال تخلیه و سپس عملیات مهار صورت گیرد که کماکان بدون وقفه عملیات مربوطه در دست اقدام است. همچنین در پی سرریز شدن مواد نفتی از گودال، مقادیر قابل توجهی از آن  به اراضی کشاورزی همجوار سرازیر و باعث آلودگی آن نقطه شده است.

خالق پناه بیان کرد: با توجه به شرایط تحریمی کشور و قدمت بالا و فرسودگی خطوط لوله‌های انتقال نفت در حوزه استحفاظی این شهرستان، می‌طلبد  مسئولان امر با ارائه راهکارهای اساسی گامی موثر در جهت جلوگیری از بروز چنین حوادثی بردارند.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع است و در جوار مهم‌ترین تاسیسات و شرکت‌های نفتی جنوب کشور قرار دارد.

کد خبر 638053 برچسب‌ها استان بوشهر نفت محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر نفت محیط زیست ایران آلودگی نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت:با تصمیم این کارگروه و به علت تداوم آلودگی هوا  فعالیت مدارس و دانشگاه‌های نوبت صبح فردا سه شنبه ١١ اردیبهشت شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

میرشکار افزود: براین اساس فعالیت آموزشی تمامی مدارس در این شهرستان‌ها بر روی سامانه شاد انجام می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری