Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@20:59:24 GMT

نظام آموزشی ما نقادی ذهن را پرورش نداده

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۰۴۴۸

نظام آموزشی ما نقادی ذهن را پرورش نداده

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 26 آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار داشت: علت اصلی مشکلات کشور مدیران تصادفی و نظام آموزشی بیسواد پرور و استعدادکش هستند. 

وی افزود: مدیران تصادفی یعنی کسانی که اتفاقی به پست می‌رسند و تصادفی در مسئولیت‌های کلیدی تمام دولت ها وجود دارند و اخیراً وزیر کشور در این رابطه نامه ای به استانداران زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کاشمر در مجلس تصریح کرد: مدیران تصادفی که در همه دولت‌ها هستند عامل بدبختی مردم به شمار می‌روند، چرا که از اتاق خود بیرون نمی‌روند مگر برای کارهای شخصی و چپاول.

نیک بین گفت: نظام آموزشی ما نقادی ذهن را پرورش نداده و صرفاً به دنبال حفظ جدول ضرب است، این نظام آموزشی تفکر و حل مسئله را آموزش نمی دهد، بلکه تست زدن برای آن مهم است.

نماینده کاشمر در مجلس افزود: نظام آموزشی که شایسته سالاری در استعدادها برای آن مهم نیست و صرفاً به شایسته سالاری در آزمون ها و تست ها اهمیت می دهد، بنابراین چنین نظامی وضعیت اسفناک کنونی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم کاشمر در مجلس چپاول مدیران نظام آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد نادری در نشست علنی (یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در زمان برگزاری کنکور سراسری در روز‌های گذشته وقوع سیل در حاجی آباد زیرکوه خراسان جنوبی موجب تخریب جاده شده بود به طوری که عبور از این مسیر امکان‌پذیر نبوده است به همین دلیل نزدیک به ۶۰ دانش آموزی که یک سال تمام برای کنکور سراسری زحمت کشیده بودند امکان دسترسی به حوزه امتحانی نداشتند و از آزمون سراسری جا ماندند.
 

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: فرماندار شهرستان باید نسبت به تخریب‌های ناشی از سیل گزارش کاملی به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند و سازمان سنجش نیز با نگاهی منصفانه و عادلانه به شرایط خاص دانش‌آموزان جامانده از کنکور رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم خطاب به این فرزندان مظلوم در این واقعه عرض می‌کنم من احمد نادری تا زمانی که در این جایگاه هستم، صدای شما خواهم بود و از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای صدای شما بودن و پیگیر حقوق از دست رفته شما استفاده خواهم کرد.

نادری یادآور شد: با توجه به زمان برگزاری نوبت اول کنکور یعنی اردیبهشت ماه که هر ساله احتمال رگبار و بارندگی شدید در فصل بهار است باید دستگاه‌های امدادرسان از قبل پیش‌بینی‌های لازم را در این مناطق می‌داشتند. ضمن اینکه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور خودشان باید حوزه امتحانی البته با تمهیدات لازم داشته باشند تا به مشکل قطع راه و دسترسی به حوزه امتحانی در شهر‌های مجاور دچار نشوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: باید این منطقه شامل سهمیه سیل‌زدگان شده و آزمون مجدد و مکتوب برای افرادی که به خاطر قطع راه و مسیر دسترسی به حوزه امتحانی موفق نشده‌اند خودشان را به محل آزمون سراسری برسانند برگزار شود تا حقی از هیچ دانش آموزی ضایع نشود.

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند