Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:36:53 GMT

تعیین تکلیف ۴۰ هزار واحد مسکونی اردبیل تا ۲ سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۰۸۴۲

تعیین تکلیف ۴۰ هزار واحد مسکونی اردبیل تا ۲ سال آینده

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار کرد: برنامه دولت برای استان‌ها ایجاد مسکن ارزان و خانه‌دار شدن آنها است به گونه‌ای که تاکنون در اردبیل ثبت‌نام ۳۰ هزار نفر برای طرح نهضت مسکن ملی محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه راه و شهرسازی و استانداری تمام تلاش خود را برای تحقق برنامه دولت در حوزه مسکن به کار گرفته است، تصریح کرد: سهم استان اردبیل برای ۴ سال آینده ۸۰ هزار واحد مسکن از محل طرح نهضت مسکن ملی برآورد شده که تا ۲ سال آینده باید ۴۰ هزار واحد تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید با برش شهرستانی نیازهای اساسی این طرح را احصا کنند، گفت: باید در حوزه‌های مختلف از قبیل سهم بافت فرسوده، خود مالکی‌ها، سهم بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بهزیستی و مساکن روستایی به صورت تفکیک شده مشخص شده تا با کار جهادی و جدی نسبت به ساخت و ساز اقدام شود.

عاملی افزود: با شرایطی که در شورای مسکن طرح‌ریزی شده به طور قطع تعداد متقاضیان در آینده افزایش می‌یابد، بنابرین با هماهنگی تمام دستگاه‌های متولی باید زیرساخت‌های لازم از قبیل آب، برق، محوطه‌سازی، گاز و… تأمین شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول طرح اقدام ملی از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر حائز شرایط هستند، خاطر نشان کرد: ۵۴۰ واحد با حداقل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که برای ۸۰ هزار واحد که بر حسب نیاز در ۴ سال آینده احداث خواهد شد، بیش از ۲ هزار هکتار در سطح استان زمین نیاز است و باید در اسرع وقت پرونده این موارد تعیین تکلیف شود.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با هدفی که دولت دنبال می‌کند تسهیلات لازم برای متقاضیان ۳۰۰ میلیون تومان برای شهرها و برای روستاها نیز ۲۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده که با افزایش تسهیلات آورده متقاضیان کاهش می‌یابد و باید مسکن ارزان قیمت در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شهرک‌های مسکن ملی باید با افق حداقل ۵۰ ساله طراحی شود، بیان کرد: در طراحی شهری باید استانداردهای لازم کاملاً رعایت شده و فضای سبز، طراحی خیابان‌ها و… برای حداقل ۵۰ سال آینده مورد توجه قرار گیرد که این طراحی‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مفید واقع شود.

کد خبر 5354135

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل سید حامد عاملی واحد مسکونی راه و شهرسازی بافت فرسوده بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بهزیستی مسکن روستایی زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف واکسن کرونا عکس استانها گرگان کتاب و کتابخوانی هفته بسیج شیوع کرونا هزار واحد سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم

 سیدمحمد آقامیری،استاندار قم شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: ۶۳ هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد را به حدود ۷۱ هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روز‌های آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آنها در استان تصمیم‌گیری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر