Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: کشور سوریه بر این موضوع تاکید دارد که ارزی از کشورش خارج نشود و در قبال واردات کالا به این کشور، کالا صادر کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا پیمان پاک پیرامون انتشار خبری مبنی بر اینکه سوریه واردات خودرو ایرانی را ممنوع کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور سوریه همچون کشور ما مشکل ارز دارد، در تلاشند تا خروج ارز از کشورشان اتفاق نیفتد لذا ثبت سفارش قطعات از ایران و کشورهای دیگر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما باید به دنبال راهکاری باشیم تا به جای ارز کالا وارد کنیم، گفت: اگر به جای ارز، در قبال صادرات، کالا وارد کنیم مشکل برطرف می شود و این موضوع ربطی به خودرو و غیر خودرو هم ندارد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه کشور سوریه با توجه به مشکلات ارزی، محدودیت های ارزی خاص خود را وضع کرده است، افزود: کشور سوریه بر این موضوع تاکید دارد که ارزی از کشورش خارج نشود و در قبال واردات کالا به این کشور، کالا صادر کند.

پیمان پاک در پاسخ به این سوال که آیا مشخصاً ممنوعیت واردات خودرو از ایران به سوریه اعلام شده است، گفت: این خبر درست نیست، همه کشورهای طرف تجارت با سوریه این چالش را دارند و این مساله مختص واردات خودرو از ایران نیست.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی دنبال راهکاری جهت حل این موضوع است و وزیر صمت نیز به زودی به سوریه سفر و با نخست وزیر و 5 وزیر این کشور جلسه خواهند داشت تا این موضوع حل شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه سفر وزیر تنها برای حل موضوع خودرو نیست، گفت: وزارت صمت در تلاش است مشکل مسائل ارزی و گمرکی صادرات به سوریه حل شود.

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس کشور سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در تهران گفت: خیلی‌ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می‌کوبند منافعشان در واردات خلاصه می‌شود، اما من به شخصه در مقابل روزنه‌های رانت خواهم ایستاد.

وی در عین حال تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر قدرت در تولیدات تراکتور داریم و بهترین تراکتور دنیا رو تولید می‌کنیم که از واردات نمی‌ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی‌تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب می‌کنم.

وی اضافه کرد: وقتی تراکتور‌های ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد اصلا چرا باید به فکر واردات باشیم؟

علی آبادی تصریح کرد: در این تفکر حتما روزنه‌ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

وی در حوزه صنعت اظهار داشت: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه‌ای تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود همچنین تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: تراکتورسازی نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می‌کند.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی هم در این مصاحبه گفت: از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گدشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده تصریح کرد: وزارت صمت و زیر مجموعه‌های آن در مباحث ارزی بیشتری همراهی را با تراکتورسازی دارد، اما متاسفانه نامه‌های ما در بروکراسی‌هایی بنام بانک مرکزی مسقوط می‌ماند و نمی‌تواند از ارزی که خود برای شور وارد کرده بهره‌مند شود.

دیگر خبرها

  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟