Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماه گذشته ماه حواشی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بود. از پناهندگی چند ورزشکار زیرمجموعه این فدراسیون تا دعوای دو ملی‌پوش در اردو تا لغو اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی و درگیری در هتل اسکان تیم ملی.

به گزارش اعتماد، سکانس پایانی این حواشی ویدیویی بود از مصطفی صابری عضو تیم ملی که با چشمانی اشک‌بار در مورد عدم سفر تیم به مسابقات آسیایی حرف می‌زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدیویی که به سرعت فضای مجازی را درنوردید. یک کوه عضله که بسته پاستیل را به دست گرفته و اشک می‌ریزد چیزی نیست که هر روز اتفاق بیفتد. در مورد عدم اعزام تیم و اتفاقاتی که رخ داده شایعات گوناگونی مطرح شد و به خاطر عدم موضع‌گیری صریح رییس فدراسیون هیچ‌کس متوجه نشد دقیقا چه اتفاقاتی افتاده است. اما مصطفی صابری همان ورزشکار گریان در مورد این اتفاقات توضیح داد.

شایعه شده به خاطر پناهنده شدن چند ورزشکار اعزام شما به مسابقات لبنان لغو شد.

این شایعه نیست، واقعیت است. وقتی دو تا ورزشکاری که تازه به دوران رسیده‌اند و استیج شهرشان را هم ندیدند یکهو می‌آورند تیم ملی معلوم است هوا برشان می‌دارد. کسی که زجر کشیده باشد، آدمی که ورزشکار باشد هرگز تن به این نمی‌دهد که برود پناهنده شود و یک جور‌هایی نارو بزند به تیم ملی‌اش. این‌ها بچه‌هایی بودند که نه ورزشکارند و نه حرفه‌ای. در حد یک سیکس پک و یک پشتک وارو هستند. این‌ها آمدند در یک ورزش نوپا به اسم فیتنس چلنج و رفتند اسپانیا و متاسفانه فرار کردند.

پناهنده شدن آن افراد تصمیم شخصی بوده ولی به نظر روی شرایط تیم اثر گذاشته درست است؟

صددرصد، وقتی اتفاق می‌افتد اول خود ورزشکار، چون فرار کرده با گرفتن ویزا به مشکل برمی‌خورد. بعد هم فرار این‌ها بقیه ورزشکاران را دچار بحران می‌کند. ما بابت گرفتن ویزا برای هر کشوری به مشکل می‌خوریم. ما در این زمینه مشکل داشتیم و وقتی این اتفاقات می‌افتد مشکل بیشتر هم می‌شود.

متاسفانه در همان برهه یک ورزشکار پاورلیفتینگ‌کار هم پناهنده شد و وقتی همه این‌ها جمع شد چوبش را ما خوردیم. مایی که چند سال در رژیم بودیم. سختی‌های زیادی کشیدیم. حق‌مان را خوردند. اما به هر حال با هر سختی توانستیم برسیم به تیم ملی. ولی متاسفانه دقیقه ۹۰ که نه، دقیقه ۹۵ به ما گفتند شما اجازه خروج از ایران ندارید.

نمی‌شد با یکسری تضمین مشکل حل شود؟

از ما سفته گرفتند. از همه بچه‌ها گرفتند. امضا کردیم و تعهد دادیم. نه تنها ما سفته دادیم که اسپانسر تیم هم سفته داد. نمی‌دانم داستان چی شد که هیچ کدام از این‌ها جواب نداد. شاید هم به خاطر فوتبال بود، چون تیم ملی در لبنان بود و گویا چهار، پنج ساعت ساک‌های بچه‌ها را گشته بودند که ببینند مبادا پول جابه‌جا کرده باشند و از این داستان‌ها. خلاصه ما نفهمیدیم به خاطر این مسائل بود یا آن مسائل! ولی آخرش چوبش را ما خوردیم که هیچ تقصیری نداشتیم.

بعد شما آن ویدیو را منتشر کردید. فدراسیون برای شما چه کار کرد؟

متاسفانه شب اعزام که آن داستان‌ها پیش آمد همه مسوولان فدراسیون گذاشتند و رفتند. ما را مثل بچه یتیم‌ها ول کردند در هتل و خداحافظ. حالا گفتند می‌خواهند مراسمی بگیرند برای تجلیل از جهانی‌ها و تقدیر از آسیایی‌ها. چه فایده؟ اینقدر ما هزینه کردیم و زحمت و زجر کشیدیم برای اینکه برویم با یک بدن خوب یک مدال آسیایی برای پرچم کشورمان و شهرمان به دست بیاوریم. حالا چطور می‌خواهند تقدیر کنند؟

یکی گفت احتمالا مقداری پول به عنوان خسارت در حد بیست، سی تومان بدهند. من گفتم حاضرم یک میلیارد بدهم آن‌ها استرسی که آن شب به ما وارد شد را از ما بگیرند. آن فشاری که به ما وارد شد برود روی آنها. قابل جبران نیست آقا! تقدیر به در ما نمی‌خورد. عمر ما سوخت. ما روزی یک میلیون تومان خرج‌مان می‌شود. ماهی ۲۵ تا ۳۰ میلیون هزینه می‌کنیم. بعد زندگی‌مان هست. خانواده، زن و بچه، اشک‌های کسانی که دور و برمان هستند.

این‌ها چند می‌ارزد؟ قیمت دارد؟ ندارد! به یکی از مسوولان گفتم منت سر ما نگذارید! شیخ دیاباته در استقلال بازی می‌کرد و بابت هر گل ده هزار دلار پاداش می‌گرفت. باشد ایشان حرفه‌ای بوده. مگر ما حرفه‌ای نیستیم؟ ما سرباز وطن باشیم، در اختیار تیم ملی باشیم، حرفه‌ای رفتار کنیم، سوخت بدهیم بعد بیایند سی میلیون تومان بدهند! منت هم بگذارند. ولی یک خارجی بیاید اینجا یک گل بزند ده هزار دلار به او بدهند.

پیشنهاد خودتان به فدراسیون چیست؟

ما گفتیم هزینه ۴ ماه آماده‌سازی ما را پرداخت کنند و ما را به یک مسابقه رسمی، نه یک تورنمنت الکی، بفرستید. ما با پرچم تیم ملی و لباس تیم ملی اعزام شویم به مسابقه‌ای که در تقویم فدراسیون جهانی آمده است. به ما گفتند آخر سال قرار است ایران یک کاپ آسیایی برگزار کند و ما هم شرکت کنیم. کدام تیم می‌آید در این مسابقه شرکت کند؟ باید خودمان با خودمان مسابقه بدهیم.

آن شب که اعزام شما لغو شد، رییس فدراسیون حضور نداشت و برخی از شما خواستار استعفای ایشان شدید.

رییس فدراسیون رییس است! بلد است کجا باشد کجا نباشد. رییس جایی می‌رود که همه چیز گل و بلبل است. وقتی می‌داند خبر بدی که قرار است بدهد چه عواقبی دارد نمی‌آید جلوی بچه‌ها. آن شب بچه‌ها توی رژیم بودند. قند خون‌شان پایین بود. سختی‌های زیادی کشیده بودند. از زن و بچه‌شان زده بودند. خانه، ماشین یا باشگاه‌شان را فروخته بودند تا بتوانند مسابقه بدهند و کارشان را تمام کنند.

خیلی از بچه‌ها می‌خواستند با این مدال آسیایی پرونده مسابقات‌شان را ببندند. بیشتر بچه‌ها از جمله خودم می‌خواستیم این کار را کنیم، چون الان شرایط اقتصادی جوری نیست که بخواهیم مسابقه بدهیم. در این ایام کرونا هم که کلا باشگاه‌ها تعطیل بود. به خصوص اسم می‌برند می‌گفتند باشگاه‌های بدنسازی! رییس فدراسیون در چنین شرایطی چرا باید بیاید؟ بیاید که دعوا شود؟ تعدادی از مسوولان آمده بودند و یک عده موافق و مخالف.

بعضی از بچه‌ها را هم گذاشته بودند دعوا کنند و به نوعی به عنوان چماق از آن‌ها استفاده کنند. نه اینکه بخواهند به نفع ما کاری کنند. به نفع خودشان دعوا کردند. این‌ها که به خاطر ما دعوا کردند سه ساعت بعد کجا بودند؟ پیش زن و بچه‌های‌شان. حتی نیامدند بگویند شما داغ دیدی بیایید یک ضیافت شام برای شما بگیریم یک غذایی بخورید! بگویند شما ۶ ماه است سینه مرغ آب‌پز خوردید حالا امشب یک غذای درست حسابی بخورید قند خون‌تان بیاید بالا تا رییس فدراسیون بیاید و توضیح بدهد.

عین بچه یتیم‌ها ما را ول کردند و رفتند و ما ماندیم با یک غذای ته‌مانده هتل. بچه‌های ما چقدر مظلوم بودند. غذای‌شان را به دست‌شان دادند و گفتند آرام باشید مسوولان هتل شاکی شده‌اند. گفتند غذای‌تان را بگیرید بروید در اتاق‌تان بخورید! بعد بچه‌ها مثل آدم‌های بدبخت در حالی که گریه می‌کردند این غذا‌ها را می‌خوردند. کاش عکس گرفته بودم از این غذا‌ها تا ببینید چه چیزی به عنوان غذا به ما دادند. من فقط فیلم گذاشتم بقیه نگذاشتند.

یکی از ملی‌پوشان عکس بچه‌اش را نشانم داد و گفت ۵۰ روز است به دنیا آمده، اما ندیدمش، چون در حال تمرین بودم. می‌گفت جواب زنم را چه بدهم؟ خیلی‌ها رژیم‌شان را شکستند و ول کردند، چون دیگر پول ندارند ادامه بدهند. تازه همین مراسم تقدیر و اعزام مجدد هم مربوط به فدراسیون نیست. آقای رجبی اسپانسر تیم این کار‌ها را می‌کند.

اگر در آینده بخواهند تیم را به مسابقات برون‌مرزی اعزام کنند چه تضمینی است دوباره دم رفتن به خاطر مساله پناهندگی جلوی اعزام گرفته نشود؟

نه آقا چه تضمینی؟ هیچ چی! تضمین دارد اینجا؟ چهار روز دیگر رییس فدراسیون عوض می‌شود و رییس جدید می‌زند زیر همه چی. رییس فدراسیون رفته در شبکه خبر و الکی می‌گوید من به همه زنگ زدم و دلجویی کردم. به خدا اگر کسی به من زنگ زده باشد! منی که در همه رسانه‌ها مطرح شدم را یادش رفته. تازه من با رییس فدراسیون رابطه خوبی داشتم.

حالا به هر حال بعد از همه این‌ها به نظر شما مقصر کیست؟

من تقصیر کار را رییس فدراسیون می‌دانم. حالا شاید مشکل از وزارت ورزش بوده که نگذاشته برویم. ولی من مشکل را از رییس فدراسیون می‌دانم. کسی که باید از ما حمایت می‌کرد. دو ماه قبل از اعزام شایعه شد به خاطر مشکلات سیاسی لبنان ممکن است اعزام لغو شود. به فدراسیون گفتیم جواب دادند غلط کرده هر کس این حرف را زده. دو هفته بعد دوباره گفتیم این شایعه جدی است باز گفتند رییس فدراسیون رفته میزبانی را بگیرد بیاورد ایران. اگر دو ماه پیش می‌گفتند ما راحت‌تر هضم می‌کردیم.

می‌خواهم بگویم بالاخره همیشه ممکن است ورزشکارانی باشند که بخواهند به هر دلیلی پناهنده شوند. از سمت دیگر وزارت ورزش هم ملاحظات خاص خودش را دارد. این وسط فقط ورزشکار گیر می‌کند.

بچه‌هایی که زجر کشیده باشند نمی‌روند. چرا هادی چوپان نمی‌رود؟ چون در ایران زجر کشیده. کدام ورزشکار حرفه‌ای رفته آنجا مانده؟ ورزشکار چه می‌خواهد؟ اعتبار می‌خواهد و شناخت که در ایران دارد. کسی که فرار می‌کند نه اعتبار دارد، نه احترام و نه خانواده‌ای به آن صورت. می‌گوید من که چیزی ندارم بروم! بله محدودیت‌ها و سختی‌هایی هست در ایران، اما عادت کردیم.

این پاورلیفتینگ کاری که رفته نروژ را چه کسی می‌شناخت؟ رفته آنجا شده نهم! ولی این‌ها به ما ربطی ندارد. من روی صحبتم با مدیران است. این‌ها باید برگردند عقب ببینند چه کسانی فرار کرده‌اند. ورزشکار حرفه‌ای فرار می‌کند یا ورزشکار تازه به دوران رسیده؟ این فرد را نباید اعزام کنند.

من به وزارت ورزش حق نمی‌دهم. ما تیمی بودیم که یک‌سال عمر گذاشتیم. ما فوتبالیست نیستیم که در روز ۴ ساعت تمرین کنیم. ما پرورش اندامی‌ها با جان‌مان بازی می‌کنیم. تمرینات ما طاقت‌فرساست. دو هفته پیش این‌ها فرار کردند چرا همان موقع گفتند اعزام نمی‌شوید؟ مگه دعوا سر این دو نفر نیست؟ چرا توی وقت اضافه گفتند؟ نمی‌شود به این‌ها حق داد. فکر می‌کنم عمدی این کار را کردند.

شاید یک دلیلش هم این بود که، چون در لبنان با بچه‌های تیم ملی فوتبال بدرفتاری کردند این‌ها خواستند با شرکت نکردن تیم پرورش اندام ایران که آبروی مسابقات جهانی است، سطح مسابقات را بیاورند پایین. دیدیم که مسابقات آسیایی بدون ایران چطور برگزار شد. سه، چهار تا تیم بودند و دور هم شرکت کردند و عراق شد اول. فکر می‌کنم گروکشی کردند و سر ما را بریدند در گروکشی‌هاشان.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بدنسازی پناهندگی رییس فدراسیون تیم ملی حرفه ای بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی گفت که این فدراسیون در انتخابات ریاست بی‌طرف است و از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری که ظهر امروز (دوشنبه) در محل این فدراسیون برگزار شد، اظهار داشت: از سال 1378 در بخش‌های مختلف دوومیدانی بوده‌ام و تجربه و سبقه شخصی‌ام معرف انتخابات هست. تمام افرادی که در مجمع کاندیدا شده‌اند، جزو نفرات نخبه و ذی‌صلاح هستند. احسان حدادی، هاشم صیامی، افشین داوری و سایر نامزدها جمعی از بزرگان هستند و شاید انتخاب من برای این بود که در این شرایط محیط بی‌طرف و خنثی داشته باشیم. دغدغه دوومیدانی برای من کلیدی است و تمام وقتم برای فدراسیون است. ورزشکاران المپیکی ما برای‌شان ثانیه‌ها و دقایق مهم هستند‌. در این یک سال چهار مدیر عوض کردیم که بالاخره ورزشکاران از سیاست‌ها متأثر شده‌اند. نباید زمانی را از دست می‌دادیم، چون 10 تیر ماه آخرین زمان ورودی المپیک ماست.

مطیعی: وزارت ورزش دخالتی در انتخابات دوومیدانی ندارد

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه هستند به فدراسیون آمدند و برنامه آنها را بررسی و قراردادی را بین ورزشکاران و فدراسیون بستیم تا با خیال راحت تمام وقت خود را صرف تمرین و رسیدن به سهمیه کنند. 45 روز بعد از برگزاری هیئت رئیسه می‌توانیم مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم. از اوایل تا نیمه دوم خرداد و بعد از تأیید صلاحیت‌ها مجمع را با دستور مقام عالی وزارت برگزار خواهیم کرد. ما مسابقات برون مرزی برای دیگر دوومیدانی‌کاران در سطح B در نظر گرفتیم. همچنین روی مربیگری رده‌های بین‌الملل فعالیت خاصی نداشتیم که در اوایل خرداد تلاش می‌کنیم سمینار بین‌المللی برای مربیان موفق برگزار کنیم. ما تمام تلاش‌مان این است تا در این سمینار با سه مربی بین‌المللی تعامل داشته باشیم.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی همچنین افزود: در سال 1385 طرح ملی استعدادیابی را با 17 هزار نفر برگزار و 500 نفر را انتخاب کردیم. ما دنبال این هستیم تا با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای را منعقد و بستر را برای نیروهای مستعد فراهم کنیم و به جمعیت دوومیدانی اضافه شود.

معتمدی در مورد پرداخت نشدن حقوق دوومیدانی‌کاران گفت: ورزشکاران را کاملاً درک می‌کنم و خیلی وقت‌ها شاید بر اثر خستگی تصمیماتی گرفته شود که موردپسند نیست. درخواست برای امکانات، اردو و مسابقه حق ورزشکاران است، اما شاید مدل انتقال درخواست‌شان متفاوت بوده است. من با دوستان صحبت کردم، ورزشکاران ما نمونه اخلاقی برای جوانان هستند. شاید مدل نقل درخواست خوب نیست و باید فدراسیون به دیده منت، خواسته‌ها را انجام بدهد. در بحث پرداختی‌ها استعلام گرفتم تا جایی که می‌دانم تمام ورزشکاران المپیکی ما از بحث حقوق، تسویه شده‌اند.

وی در این باره که اگر ورزشکاری سهمیه المپیک نگیرد باید پول اردوها و تمرینات را برگرداند، تصریح کرد: اولین بار است این موضوع را می‌شنوم. ما قرارداد بچه‌ها را در اختیار همه می‌گذاریم. جسارتی به ورزشکار نکردیم و باید برای ورزشکار هزینه شود. تعهداتی هست، ولی چنین مسائلی نیست.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی راجع به محل برگزاری اردوهای دوومیدانی‌کاران تأکید کرد: الان رکورد ورودی مستقیم را برای انتخاب ورزشکار داریم و بحث رنکینگ ‌که پنج مسابقه را امتیاز می‌دهند. یک مشکل اصلی ما اخذ ویزاست. مسابقات گرید B و C هستند و سعی کردیم مسابقات لیست فدراسیون جهانی را انتخاب کنیم. مسابقات قهرمانی یک کشور دیگر را هم منطقی نیست شرکت کنیم. رنکینگ تمام افراد را استخراج کردیم و در یک جمع‌بندی با مربی و ورزشکار، به تفکیک مسابقات رسیدیم.

معتمدی درباره اهدای سکه به مدال‌آوران مسابقات جوانان آسیا اظهار داشت: مطیعی سرپرست فدراسیون تأکید داشت که این کار صورت بگیرد و امروز جوایز آنها پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون دوومیدانی از نامزد خاصی در انتخابات حمایت می‌کند یا خیر، گفت: شک نکنید که ما یک انتخابات کاملاً بی‌طرفانه را برگزار خواهیم کرد. من با تعداد زیادی از نامزدها دوست هستم و کار کرده‌ام و جهت‌گیری ندارم. فکر نمی‌کنم وزارت ورزش هم جهت‌گیری داشته باشد. شایعه شده است که برخی افراد رد شده‌اند، اما خیال‌تان راحت باشد که هیچ جهت‌گیری خاصی در انتخابات نیست.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در واکنش به انتقاد حسین رسولی از انتخابات کمیسیون ورزشکاران اظهار داشت: ما هر چیزی که وزارت برای ما ابلاغ کند مبنی بر لغو یا تأیید، انجام می‌دهیم. شکل برگزاری کمیسیون مشکل نداشته است، اما دو نفر در جلسه به‌صورت آنلاین حضور داشتند و نماینده وزارت هم گفت که ایرادی ندارد آنها رأی بدهند. در آیین‌نامه آمده است که جلسه با دو سوم اعضا تشکیل شود که این اتفاق رخ داده. رأی‌گیری هم دو بار انجام شد که تکرار این رأی‌گیری به دلیل ناآگاهی ورزشکاران بوده است. به هر حال تصمیم بر آن شده است که انتخابات کمیسیون ورزشکاران برای انتخاب نفرات حاضر در مجمع، مجدداً انجام شود.

معتمدی در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون دوومیدانی با بدهی از دوره سرپرستی مهدی مبینی مواجه شده است یا نه، خاطر نشان کرد: مطیعی بهتر می‌تواند پاسخگو باشد، اما می‌توانم بگویم که او مسئولیت‌پذیر بوده و در تلاش است تا بدهی‌ها را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پورکیانی سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام شد
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد
  • آخرين خبرها از كاروان ايران در پارالمپيک پاریس
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • پولادگر: اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد/نگران بودجه هستیم
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم