Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: ایران با ۲۵۰ هزار یورو صرفه‌جویی و برای نخستین بار در کشور به دانش فنی ساخت، تعمیر، بازسازی و راه‌اندازی برخی اقلام استراتژیک صنعت گاز دست یافته که دستیابی به آنها در پایداری انتقال گاز به ویژه در فصل سرما بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جمشیدی دانا افزود: ایران با ۲۵۰ هزار یورو صرفه‌جویی و برای نخستین بار به دانش فنی ساخت، تعمیر، بازسازی و راه‌اندازی گیربکس الکتروکمپرسور شرکت VOITH(فویت) آلمان دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تجهیز راهبردی به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی و عدم همکاری شرکت سازنده از ۶ سال گذشته تاکنون از مدار خارج شده بود.

 جمشیدی دانا با بازخوانی بخشی از فرآیند دستیابی شرکت انتقال گاز ایران به دانش فنی تجهیز اظهار کرد: گیربکس الکتروکمپرسور واحد F تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز، سال ۹۳ نصب و در سال ۹۴ پس از ۳۰۰ ساعت کارکرد به دلیل مشکلات فنی از مدار خارج شد.

وی اظهار کرد: شرکت سازنده به دلیل تحریم‌ها از حضور، تامین قطعات و رفع عیوب این تجهیز امتناع کرد.

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: بر اساس برآوردهای اولیه در سال ۹۶ بیش از ۲۶۵ هزار یورو برای تعمیر و راه‌اندازی مجدد گیربکس برآورد شد در حالی که سال ۱۴۰۰ تنها با ۱۵ هزار یورو این تجهیز بومی‌سازی شد.

جمشیدی دانا با بیان اینکه این تجهیز از به روزترین فناوری‌ها بهره می‌برد، تاکید کرد: تنها با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان ( ۱۵ هزار یورو)، موفق به بومی‌سازی گیربکس الکتروکمپرسور تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز شده‌ایم.

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه این شرکت به دانش فنی گیربکس‌های «فویت» آلمان دست یافته است، اعلام کرد: تعمیر، مونتاژ، نصب و راه‌اندازی گیربکس الکتروکمپروسور واحد F تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز، با موفقیت انجام شد و این تجهیز راهبردی هم اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی یادآور شد: راه‌اندازی این واحد در پایداری انتقال گاز به ویژه در فصل سرما بسیار حائز اهمیت بوده و این خودباوری برای نخستین بار در کشور تحقق یافته است.

به گزارش ایرنا، پایداری شبکه گاز در فصل سرما به ویژه در مناطق شمالی کشور اهمیت ویژه ای دارد تا از قطعی گاز جلوگیری شود.

بر اساس آمار شرکت ملی گاز ایران هم‌زمان با ورود نخستین موج سرما به کشور، مصرف گاز ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. این موضوع باعث شد تا نگرانی‌ها برای تامین سوخت زمستانی بخش خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها بیشتر شود. با این حال وزارت نفت دولت سیزدهم اعلام کرد که اولویت تامین گاز در زمستان، بخش خانگی است و برای جبران کمبود گاز در کشور تلاش شده تا سوخت مایع نیروگاه‌ها به میزان کافی تامین شود.

این اولویت‌بخشی در پی ناترازی و خاموشی‌های زمستان سال گذشته رقم خورد، اما حالا خبرهایی به گوش می‌رسد که از موفقیت وزارت نفت در برنامه‌ریزی برای این مساله خبر می‌دهد، برای مثال میدان گازی پارس جنوبی که نزدیک به ۷۰ درصد گاز مصرفی ایران را در برمی‌گیرد، ‌اکنون با حداکثر توان تولید آماده است تا گاز مصرفی کشور را تامین کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز اعلام کرد که عملیات تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی تمام شده است و برای تولید روزانه گاز به میزان ۷۰۰ میلیون مترمکعب در زمستان امسال آمادگی وجود دارد و این تولید از ۳۷ سکوی دریایی پارس جنوبی انجام خواهد شد.

مصرف گاز بخش خانگی که حالا به مرز ۵۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده، استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور را ناگزیر کرده است.

منبع:

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پایداری شبکه گاز فصل سرما بومی سازی شرکت انتقال گاز ایران راه اندازی فصل سرما دانش فنی هزار یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد

داریوش حسن نژاد در بازدید از سد حوضیان گفت: پروژه شبکه انتقال آب حوضیان با هدف توسعه و تامین آب ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با سیستم آبیاری بارانی در دست اجراست.

وی اظهار داشت: طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای آن در مصارف کشاورزی ۱۳.۷ میلیون متر مکعب و جهت مصارف صنعت، ۲میلیون متر مکعب آب تخصیص در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه گفت: یکی از مهمترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تامین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

سد حوضیان که در یک کیلومتری شهرستان الیگودرز و بر روی رودخانه‌ای به همین نام قرار دارد با طول تاج ۵۳۳ متر، عرض تاج ۱۰ متر و ارتفاع ۷۳ متر از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است و بهره‌برداری رسمی از آن اردیبهشت ۱۳۹۵ آغاز شد که تکمیل شبکه آن از مصوبات سفر آذرماه ۱۴۰۰ آیت الله رییسی به لرستان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست