Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بازرس کل آژانس در تاریخ 15 نوامبر هشدار داد که برنامه‌های ناسا برای بازگرداندن انسان به ماه، که قبلاً آن را حداقل تا سال 2025 عقب انداخته بود، ممکن است بیشتر به تعویق بیفتد.
در گزارشی درباره برنامه آرتمیس، دفتر بازرس کل ناسا (OIG) گفت که جدول زمانی ناسا برای توسعه یک فرودگر ماه دارای سرنشین از طریق برنامه سیستم فرود انسانی در مقایسه با تلاش‌های گذشته برای توسعه برنامه‌های بزرگ بسیار تهاجمی است و در این برنامه عجولانه تصمیم گیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گزارش آمده است: «ما برنامه توسعه HLS را در مقایسه با سایر برنامه‌های اصلی پرواز فضایی ناسا غیرواقعی تشخیص دادیم. به طور خاص، برنامه های پرواز فضایی در 15 سال گذشته به طور متوسط ​​حدود 8.5 سال از انعقاد قرارداد تا اولین پرواز عملیاتی طول کشیده است و برنامه HLS تلاش می کند این کار را در حدود نیمی از این زمان انجام دهد. این گزارش به این موضوع اشاره کرده است که فرودگر تا اواسط سال 2026 آماده نخواهد بود.»
نتایج گزارش OIG این موضوع را اثبات می کنند که بر اساس میانگین تأخیرهای اخیر در برنامه‌های اصلی پروازهای فضایی ناسا، به صورت تخمینی برنامه HLS ممکن است تا 3.4 سال قبل از شروع پروازهای عملیاتی با تأخیر مواجه شود. این امر فرود را که در ابتدا برای اواخر سال 2024 برنامه ریزی شده بود، تا اواخر سال 2028 به تعویق انداخت. همچنین تاخیر مذکور بر برنامه‌های آرتمیس تأثیر می‌گذارد، حتی اگر عناصر دیگر مانند سیستم پرتاب فضایی و Orion در برنامه‌های فعلی خود باقی بمانند و دچار مشکل نشوند.
بر اساس تجزیه و تحلیل OIG از داده ها و پیش بینی های بودجه نشان می دهد که ناسا از سال مالی 2012 تا 2025، 93 میلیارد دلار برای عناصر مختلف آرتمیس هزینه خواهد کرد و یک ماموریت آرتمیس، 4.1 میلیارد دلار برای ناسا هزینه خواهد داشت. این شامل 1.3 میلیارد دلار برای فضاپیمای Orion و 2.2 میلیارد دلار برای SLS است و 568 میلیون دلار باقی مانده را سیستم های زمینی تشکیل می دهند.
جیم فری، معاون ناسا برای توسعه سیستم‌های اکتشافی، در پاسخی که در این گزارش آمده است، گفت: «ناسا در حال حاضر بهترین شیوه‌ها و سیاست آژانس را در ارائه برآورد هزینه و تعهدات برای برنامه‌ها و پروژه‌های مورد تأیید آژانس دنبال می‌کند».   او خاطرنشان کرد که آرتمیس "کمپین تلاش های آژانس برای اکتشاف ماه" است و یک برنامه رسمی نیست. این هزینه های بالا باعث شد که OIG به ناسا پیشنهاد کند در نهایت جایگزین هایی برای SLS و Orion در نظر بگیرد. در کوتاه‌مدت، SLS تنها پرتاب‌کننده‌ای است که می‌تواند کپسول ۲۷ تنی Orion را به مدار ماه برساند. در این گزارش آمده است: «اگرچه کنگره ناسا را ​​موظف کرد که SLS و Orion را برای اهداف اکتشاف فضایی خود در سال 2010 بسازد، آژانس ممکن است به زودی گزینه های تجاری مقرون به صرفه تری برای حمل انسان به ماه و فراتر از آن داشته باشد».
در حالی که گزارش OIG شامل هیچ توصیه خاصی به ناسا در مورد بررسی جایگزین‌های SLS و Orion نمی‌شد، رهبران آژانس اظهار داشتند که معتقدند این وسایل نقلیه تنها راه برای انجام ماموریت‌های انسانی به ماه باقی می‌مانند. در جلسه توجیهی 9 نوامبر که برنامه آرتمیس را به روز می کرد، خبرنگاری پرسید که آیا ناسا در نظر دارد از Starship SpaceX به جای SLS و Orion برای پرتاب انسان به ماه استفاده کند، زیرا از قبل قصد دارد از Starship به عنوان فرودگر ماه استفاده کند.   فری پاسخ داد: «فکر نمی‌کنم این از منظر معماری کارساز باشد. بیل نلسون، مدیر ناسا گفت: «در حال حاضر تنها یک موشک وجود دارد که قادر به انجام این کار است، و آن SLS و Orion در بالای آن است. ما با آنچه داریم پیش می رویم و اگر کسی جایگزین دیگری بیاورد، خوشحال می شویم.»

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: انسان ماه فرود میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر دشوار سایپا برای بازی جام حذفی

به گزارش "ورزش‌سه"، روز دوم مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی از ساعاتی دیگر در شهرهای مختلف کشور آغاز می‌شود و در یکی از این مسابقه تیم فوتبال سایپا در ورزشگاه سیروس قایقران به مصاف ملوان می‌رود.

در این بین با توجه به اینکه مسئولان باشگاه سایپا نتوانسته بودند پس از بازی پارس جنوبی برای اعضای تیم بلیت تهیه کنند، مجتبی سرآسیایی و شاگردانش با یک روز تاخیر از جم به تهران بازگشته‌ بودند و به همین دلیل از مسئولان سازمان لیگ درخواست تعویق یک روز بازی را داشتند که این درخواست مورد قبول قرار نگرفته است.

تاخیر یک روزه در بازگشت به تهران در دیداری که در آخرین ساعات روز یکشنبه هفته گذشته برگزار شد و سپس سفر زمینی از تهران به انزلی سبب شده تا تیم سایپا ریکاوری مناسبی پیش از دیدار سخت برابر ملوان در انزلی به عنوان یکی از منسجم‌ترین تیم‌های لیگ برتر نداشته باشد و حالا باید دید این بی‌برنامگی چه تاثیری در عملکرد تیم در دیداری خواهد داشت که از ساعت 18:30 دقیقه آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید
  • راه‌های موثر برای کنترل و تاخیر پیری (فیلم)
  • سفر دشوار سایپا برای بازی جام حذفی
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه (فیلم)
  • (ویدئو) فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه