Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ۲۴ آذر سال ۱۳۹۹ بود که خانواده هانیه عباسی دختر ۲۵ ساله بوشهری در سالروز از دست دادن فرزند خود به دلیل علاقه زیاد او به کودکان تصمیم گرفتند شیرخوارگاه و سرپناهی امن و استاندارد برای کودکان و خردسالان زیر پوشش بهزیستی استان بوشهر که امروز در شیرخوارگاهی ۴۰ ساله نگهداری می‌شوند، بسازند که این اقدام خیرخواهانه با حضور مسئولان وقت در زمین دولتی که مربوط به اداره کل بهزیستی استان است به مساحت ۴۴۰ مترمربع و اعتبار ۲ میلیارد تومان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود این مرکز در کمتر از یک سال ساخته شود و در آیین آغاز عملیات اجرایی آن که با حضور مدیرکل بهزیستی استان، فرماندار و شهردار وقت بوشهر برگزار شد همه از اجرای این پروژه خیر ساز استقبال کردند و قول همکاری و کمک دادند اما امروز اجرای این پروژه به دلیل نداشتن برخی مجوزها از سوی شهرداری بوشهر تعطیل شده است..

در آن روز پریسا امیری مادرهانیه عباسی از علاقه فرزند خود به کودکان و نیاز استان بوشهر به شیرخوارگاهی استاندارد گفت و انتظار داشت این طرح که تفاهم نامه اجرای آن در سالروز تولد او در ۲۵ اسفندماه سال ۹۸ از سوی بهزیستی به امضا رسیده تا ۲۴ آذر ماه سال ۱۴۰۰ بهره برداری و شیرخواران به این ساختمان منتقل شوند.

این در حالی است که کمتر از یک ماه به سالروز آغاز عملیات اجرایی این پروژه باقی مانده اما نه تنها به بهره برداری نرسیده بلکه در همان گام نخست متوقف شده و شهرداری اجازه بتن ریزی فونداسیون آن را هم نداده است.

امیری با اشاره به حضور مسئولان در آیین آغاز عملیات اجرایی و وعده حمایت و همکاری آنان از اجرای این پروژه به سخنان شهردار وقت که به آن‎ها گفته بود " به علت اینکه این طرح قرار است در زمین بهزیستی اجرا شود و هیچ منفعتی برای شهرداری ندارد کار را شروع و ما هم تمام قد از شما حمایت می‌کنیم"، اشاره کرد.

این خیّر بوشهری از آنچه سنگ اندازی مسئولان در اجرای پروژه شیرخوارگاه هانیه نامید، گلایه کرد و اینطور ادامه داد: همکاری نکردن مسئولان باعث شد ۲ خیری هم که می‌خواستند در این کار مشارکت کنند با دیدن این شرایط از انجام کار خیر خود پیشیمان شوند.

آنطوری که امیری می‌گوید: در این مدت بارها خواسته با مسئولان صحبت کند تا این مشکل حل شود، اما موفق نشده و حالا با انتشار ویدئویی در فضای مجازی بدون اینکه منتظر گرفتن وقتی از مسئولی باشد گلایه خود را مطرح کرده است.

امیری ادامه می‌دهد: پروژه شیرخوارگاه هانیه اینقدر خسته کننده بوده که باعث شده از انجام کارهای خیر دیگری که درنظر داشته به یاد فرزند خود انجام دهد، صرف نظر کند.

اما مدیرکل بهزیستی استان بوشهر درباره علت توقف پروژه شیرخوارگاه هانیه می گوید: عملیات اجرایی این مرکز با موافقت مسئولان وقت آغاز شد اما به نظر می‌رسد این پروژه نیاز به مجوزهای دیگری از سوی شهرداری دارد که هنوز گرفته نشده است.

علیرضا حاجیونی ادامه می دهد: شهرداری چندین بار به متولیان پروژه شیرخوارگاه هانیه در باره گرفتن این مجوزها تذکر داده ولی پروژه در کنار گرفتن مجوزها همچنان فعال بود اما به تازگی جلوی ادامه کار پروژه از سوی شهرداری گرفته شده است.

به گفته حاجیونی خانواده امیری به عنوان خیر، انتظار تعطیلی این پروژه عام المنفعه را نداشتند و انتظار همکاری بیشتری از شهرداری دارند.

او با اشاره به اینکه هر استان تنها یک شیرخوارگاه دارد اینطور اعلام کرد: شیرخوارگاه کنونی استان بوشهر در یک ساختمان دولتی اما قدیمی دایر است و احداث مکانی با سازه جدید و مقاوم به عنوان یکی از نیازهای این استان به شمار می‌رود که با توجه به محدودیت اعتبارات امکان ساخت آن در این شرایط جود نداشت و با پیشقدم شدن خیّر این اداره کل از این طرح استقبال کرد.

شهردار و شورای شهر بوشهر چه می‌گویند؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر بوشهر در واکنش به ویدئوی منتشر شده از گلایه‌های مادر هانیه اینطور اعلام می‌کند: همسر ایشان یک ماه پیش به شورا مراجعه و مشکل پیش آمده را مطرح کرد.

ایمان زندی نیا می‌گوید: رئیس شورای شهر برای حل موضوع و سرعت بخشی دراجرای این طرح خود به اداره کل بهزیستی استان مراجعه کرد و قول مساعد داد که پس از انجام مکاتبه رسمی آن اداره کل، فرایند صدور مجوز طبق قوانین کشوری در کوتاه ترین زمان انجام می‌شود.

او ادامه می‌دهد: پس از این جلسه تا امروز هیچ گونه مکاتبه و مراجعه‌ای از سوی آن دستگاه و نامبردگان به این شورا برای پیگیری موضوع صورت نگرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بوشهر می‌گوید: طبق قانون هر گونه ساخت و ساز در حریم شهری نیازمند گرفتن مجوز است و این موضوع برای اطمینان از رعایت تمامی ضوابط ساخت و ساز و مسائل ایمنی در ایجاد بنا برای رعایت حق همه شهروندان ضروری است و فقط جنبه درآمدی ندارد و مواردی هستند که به دلایل عام المنفعه ضمن گرفتن مجوز ساخت و ساز از پرداخت هزینه‌های مربوطه معاف می‌شوند.

آنطور که زندی‌نیا اعلام می‌کند: شورای اسلامی و شهرداری بندر بوشهر آمادگی کامل دارد که پس از دریافت درخواست رسمی در سریع‌ترین زمان مجوزهای قانونی لازم برای ساخت این مجموعه صادر شود.

شهردار بوشهر نیز در این باره می‌گوید: به دلیل اینکه تازه به این سمت منصوب شدم اطلاعی در باره این پروژه ندارم و قرار است گزارش کاملی از آن تهیه شود تا ببینیم مشکل این پروژه از کجا است.

حسین حیدری ادامه می‌دهد: بعد از بررسی انجام شده به طور حتم مجری این پروژه خیرساز دعوت می شود تا مشکل آن بررسی شود. 

در این شرایط خانواده هانیه عباسی منتظرند هر چه سریع‌تر شاهد به ثمر رسیدن نیت خیرشان باشند تا با این کار آرامش خاطری برای دل داغ‌دیده‌شان شود.

برچسب‌ها بوشهر شیرخوارگاه سازمان بهزیستی کشور بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شیرخوارگاه سازمان بهزیستی کشور بوشهر شیرخوارگاه سازمان بهزیستی کشور بهداشت و سلامت کل بهزیستی استان عملیات اجرایی ادامه می دهد استان بوشهر اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: حل گره‌های ترافیکی شهرکرد یکی از دغدغه‌های شورای ششم است و باید اجازه دهیم طلسم کار شکسته و کلنگ یکی از پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح شهری به زمین زده شود تا مرحله به مرحله سایر پروژه‌ها اجرا و گره ترافیکی شهر باز شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، مصطفی حیدری امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در سخرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با بیان این‌که شورا نهادی مردمی و مستقلی است که بر اساس اصل هفتم قانون اساسی وظیفه تصمیم‌گیری و اداره امور محلی را بر عهده دارد، اظهار کرد: در طول ۳۳ ماهی که از آغاز کار شورای ششم شهرکرد می‌گذرد، تعداد ۲۷۰ جلسه علنی و غیرعلنی شورای شهر تشکیل شده و بیش از هزار و ۲۰۰ مصوبه برای رفع مشکلات شهروندان از تصویب بودجه و بهای خدمات، تعرفه و نرخ ناوگان حمل و نقل گرفته تا مصوبات شهرداری، شهروندان، پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری به تصویب رسیده است.

وی افزود: هفت کمیسیون تخصصی در شورای شهر شهرکرد وجود دارد که شامل کمیسیون حقوقی و نظارت، کمیسیون شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی ایثارگران و بانوان، کمیسیون املاک و امور اداری، کمیسیون خدمات شهری، فضای‏سبز و بهداشت عمومی، کمیسیون بودجه، مالی و برنامه ریزی، کمیسیون ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری، کمیسیون عمران و امور زیربنایی هستند و تا به امروز هر کمیسیون بیش از ۶۰ جلسه با افراد متخصص، فرهیخته و صاحب نظر تشکیل داده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: در عمر دوره ششم تاکنون به بیش از هفت هزار نامه واصله به شورا و بیش از شش هزار نامه پاسخ داده شده است، همچنین حضور در بیش از هزار جلسه خارج از مجموعه شورای اسلامی شهر، دیدارهای مردمی و بازدید و نظارت بر پروژه‌ها در این مدت صورت گرفته است.

حیدری گفت: هر هفته یکی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای پاسخگویی به اعضای شورای اسلامی شهرکرد در خصوص مشکلات شهروندان در جلسات علنی شورا حضور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای ششم تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه بازگشایی کمربندی جنوب، جاده نمایشگاه از میدان دفاع مقدس تا کمربندی شمالی، ادامه بلوار فرهنگ و بلوار کاشانی شرقی، انجام پیاده‌روسازی و سنگ فرش و جداول، تعیین تکلیف و پرداخت بخش عمده بدهی‌های شهرداری، پیگیری و تصویب مصوبات توسعه و تقویت فضای سبز و امکانات تفریحی و گردشگری از جمله پیگیری‌های ست که در شورای ششم صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: تقویت سرمایه‌گذاری و پیشرفت چشم گیر مشارکت و همراهی مردم و بخش خصوصی می‌توان از جمله اقدامات مهم این دوره شورای دانست.

حیدری اضافه کرد: بودجه شهرداری شهرکرد و نه سازمان تابعه در سه سال اخیر رشد ۴۰ درصدی داشته و بودجه عمرانی نسبت به هزینه‌های جاری افزایش قابل توجهی یافته است.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی بین شهروندان و توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرکرد باید با تسریع در روند توسعه و آبادانی صورت بگیرد، ادامه داد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و خرید بیش از ۳۵ دستگاه اتوبوس برای خدمت رسانی و رفاه شهروندان، خرید ماشین‌آلات عمرانی و خدمات شهری، خرید دستگاه تولید قطعات بتنی و پیگیری برای دریافت قیر دولتی به میزان قابل توجه و شکستن طلسم چند ساله و آغاز نهضت آسفالت را می‌توان از اقدامات امید آفرین شورای ششم نام برد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: تصویب فروش برج دوقلو بعد از چندین سال، پیگیری برگشت تعدادی از املاک با ارزش شهرداری از تصرف برخی ادارات مانند خانه‌های سازمانی روبروی حسینیه اعظم از اقدامات مهمی بود که صورت پذیرفت.

حیدری گفت: ترافیک از دغدغه‌های مهم شهرکرد به‌ویژه در بخش مرکزی شهر است و شهرداری توجه ویژه‌ای برای حل این معضل شهری دارد، استفاده و توجه به حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای حل معضل ترافیک در شهرکرد است و در این راستا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد در دستور کار شهرداری قرار دارد پیگیری و تصویب مشاور طرح ترافیک به منظور ارائه راهکارهای ترافیکی شهر و پیگیری و تلاش برای اجرای کمربند جنوبی شهر بعد از گذشت چندین سال هم در این راستا صورت گرفت.

وی ادامه داد: تصمیم جدی شورای شهر برای باز کردن گره‌های ترافیکی شهرکرد با اشاره به ضرورت اجرای پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح شهری، در شورای دوره پنجم و توافقات با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در راستای اجرای پروژه‌های تقاطع‌های غیر همسطح درون‌شهری در شهرکرد انجام و مطالعات پیشنهادی غیر هم‌سطح میدان معلم، تقاطع غیر هم‌سطح خیابان‌های آیت‌الله طالقانی به آیت‌الله کاشانی، اتصال غیر هم‌سطح خیابان بوعلی سینا جنوبی به کمربندی شهید حسینعلی ترکی آغاز شد، اما امروز باید اجرای پروژه را عملیاتی شود و واحد مدیریت ترافیک شهرداری هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل طرح مطالعاتی دو پروژه تقاطع‌های غیر همسطح درون‌شهری بر اساس اولویت انجام و در اسرع وقت مصوبات شورای ترافیک استان و شهرستان را اخذ کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد، افزود: تکمیل طرح‌های اولویت‌دار و انجام مطالبات مردم را برای مدیریت شهری ضروری است و اجازه دهیم طلسم کار شکسته و کلنگ یکی از پروژه‌های تقاطع‌های غیر همسطح شهری به زمین زده شود تا مرحله به مرحله سایر پروژه‌ها اجرا و گره ترافیکی شهر باز شود.

حیدری گفت: پروژه انتقال پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرکرد جهت تأمین آب صنعت و فضای سبز به‌طور مشترک توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرداری شهرکرد انجام شود. این خط لوله برای شهرداری ۱۵۰ لیتر بر ثانیه و برای شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۷۰ لیتر در ثانیه ظرفیت پیش بینی شده است.

وی با بیان این‌که روزانه مسافران زیادی از منطقه جنوب شرقی شهرکرد در نقاط مختلف شهر تردد می‌کنند، افزود: این منطقه هنوز پایانه مسافربری مناسبی برای مسافران ندارد و احداث پایانه مسافربری جنوب شرقی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد، با اشاره به چابک سازی شهرداری شهرکرد در دوره ششم شورای اسلامی شهرکرد، خاطر نشان کرد: واگذاری اختیارات کامل به مدیران مناطق دوگانه و سازمان‌های وابسته برای چابک‌سازی سیستم مدیریت شهری و کاهش بروکراسی اداری که لازمه آن در ابتدا مستقل‌سازی مناطق یک و دو شهرداری و سازمان‌های وابسته بود، در این دوره شورای صورت گرفت.

وی با اشاره به شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد تصریح کرد: طرح هر خانه یک کارگاه تولید صنایع‌دستی در شهرکرد اجرایی می‌شود، قول این وعده را از معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرفته شده و در شهرکرد به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود.

کد خبر 748045

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران