Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قطعاتی که روی هر خودرو به کار می‌رود، گفت: زمانی که متقاضی خودرویی را ثبت نام می‌کند و می‌داند که کدام قطعات روی خودرو نصب می‌شود، همان قطعات را موظف هستیم روی خودرو قرار و به مشتری تحویل دهیم.

این مقام مسئول گفت: به طور مثال خودرویی که با کالای مالتی مدیا یا رادیو پخش یا سنسور‌های مشخص تحویل داده شده است، موظف هستیم با همان امکانات خودرو را تحویل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرمحمدی گفت: توانایی ساخت داخل در تمام قطعات وجود دارد، اما در برخی از آن‌ها مشکل تامین مواد اولیه داریم که مربوط به خودروساز نیست. مواد اولیه را سایر صنایع باید تولید کنند و در اختیار قطعه ساز قرار دهند تا به دست خودروساز برسد.

او گفت: برخی مواد اولیه از خارج کشور وارد می‌شود، به طور مثال برخی از مواد آلیاژی، فولادی، مواد گران بها که در کاتالیست به کار می‌رود، مواد پلیمری و… را در داخل تولید نمی‌کنیم و بایستی که سایر صنایع به فکر داخلی سازی آن باشند.

مدیرعامل ساپکو تشریح کرد: حدود ۳۵ درصد واردات قطعات مربوط به مواد اولیه است؛ دومین مشکل قطعه سازان، مربوط به قطعات الکترونیکی می‌شود، در صنعت الکترونیکی یک عزم جدی نیاز است. قطعات الکترونیک نیازمند سرمایه گذاری عظیم است.

به گفته این مقام مسئول آینده برای صنعت الکترونیک بوده و اکنون حدود ۳۰ درصد واردات مربوط به قطعات الکترونیکی است.

این مقام مسئول گفت: شرکت‌های دانش بنیان با کمک تجربیاتی که در صنعت وجود دارد، انواع نرم افزار‌ها را ساخت داخل کرده اند. تنها نکته بحث سخت افزار است که باید از آن پشتیبانی شود. ۳۵ درصد مابقی قطعات ساخت داخل شده که شامل قطعات‌ های تک، انواع پلوس‌ها و… می‌شود.

مدیرعامل ساپکو گفت: شاید برخی آپشن‌ها از روی خودرو‌ها حذف شده، به دلیل مسائل قیمتی بوده که به اطلاع خریداران رسیده است. خودرویی که ۲۱۰ میلیون تومان برایمان هزینه دارد، با قیمت گذاری دستوری آن را ۱۴۰ میلیون تومان می‌فروشیم که هیچ کجای دنیا اینگونه نیست.

پیرمحمدی با بیان اینکه تمام نهاده‌های تولید اکنون در بورس قیمت گذاری می‌شود، گفت: آلومینیوم سال گذشته ۳۵ هزار تومان قیمت داشت که امسال به ۹۰ هزار تومان رسید. فولاد سال گذشته ۸ هزار تومان بود که  اکنون آن را ۲۶ هزار تومان می‌خریم.

او تشریح کرد: قیمت مواد اولیه که در بورس تعیین می شود آزاد است. تمام نهاده‌های تولید را قیمت گذاری بر اساس قیمت جهانی انجام می‌دهیم، اما توقع داریم قیمت خودرو ارزان تمام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو مواد اولیه هزار تومان روی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه

تصویبنامه هیات وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ 1403/02/02 هیات وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال 1403» طی نامه شماره 18978 در تاریخ 1403/02/08 توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

برهمین اساس، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پرشکی و مواد اولیه، قطعات ساخت، قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات  وملزومات پزشکی با مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی؛ تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران؛ شیرخشک رگولار/رژیمی، فراورده های متابولیک/ غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آنها؛ ملزومات دارویی شامل محلول چشمی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها در سال 1403 در فهرست اقلام سلامت محور مشمول ارز ترجیحی قرار گرفته اند.

در این بخشنامه تأکید شده است: اقلامی که تا پیش از این مصوبه، مشمول ارز ترجیحی بوده و کالای آن از گمرکات ترخیص شده و با قیمت مصوب و با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش رسیده‌اند، درصورتی که ارز خود را دریافت ننموده اند نیز مشمول دریافت ارز ترجیحی در سقف باقی مانده بودجه ارزی مصوب تفاهم نامه سه جابنه سال 1402 بابت تامین ارز اقلام سلامت محور می باشند.

همچنین فهرست کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی، موضوع بند الف تبصره 4 ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور بخش اول به شرح جدول پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، تعیین میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی