Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در مراسم افتتاحیه این جشنواره بیان کرد: این دوره از جشنواره با هدف کشف و شکوفایی استعداد‌های جوان و بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان تئاتر با تکیه بر گسترش اجرا‌های عمومی و ترویج فرهنگ غنی و مانای ایران اسلامی در قالب موضوعاتی همچون امید اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده و هم‌گرایی ملی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: استفاده از تجربیات پیشکسوتان، افزایش اجرا‌های عمومی، ترویج فرهنگ‌های غنی ایرانی اسلامی با محوریت امید اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده و هم‌گرایی ملی از مهم‌ترین اهداف برگزاری سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان است.

احسانی با بیان اینکه این جشنواره تا ۲۸ آبان ماه ادامه دارد، اظهار داشت: در این دوره از جشنواره هفت اثر نمایشی در سالن‌های شهر همدان با رعایت دقیق نکات بهداشتی برای حضور تماشاگران اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: «محمدمهدی کلهری، محسن پورقاسمی و فرزاد لباسی» به عنوان اعضای هیات انتخاب و داوری این دوره از جشنواره، بررسی و ارزیابی آثار ارسالی را برعهده دارند.

او ابراز داشت: در این دوره از جشنواره ۲۰ اثر از شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن و کبودرآهنگ به دبیرخانه ارسال شده که پس از بازبینی آثار توسط هیات انتخاب، هفت اثر برای اجرا به جشنواره سی‌وسوم راه یافت.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان هم با بیان اینکه جشنواره در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود، گفت: بخش صحنه‌ای جشنواره به‌صورت رقابتی و بخش خیابانی نیز با ۲ نمایش به صورت غیررقابتی و به انتخاب دبیرخانه جشنواره برگزار می‌شود که به پذیرفته شدگان در این بخش کمک هزینه مشخصی پرداخت خواهد شد.

محمدجواد کبودراهنگی افزود: این جشنواره با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان همدان برگزار می‌شود.

نمایش‌های «مرغ باغ هپروت» به نویسندگی ناصح کامگاری و کارگردانی سید مهرداد کاووسی حسینی از همدان، «بساوایی» به نویسندگی سعید حسن‌پور و کارگردانی مشترک سعید حسن‌پور و بهرام حاج علی‌اکبری از شهرستان ملایر و «کمدی مزخرفات» به نویسندگی بهروز ناصر شریعتی و کارگردانی سید امیرحسین فاطمی نوین از شهرستان همدان، «سهراب فرزند ایران» به نویسندگی محمد باقر نباتی مقدم و کارگردانی حمید محبی از کبودرآهنگ، «گمگشته» به نویسندگی فرهاد لباسی و کارگردانی محمدرضا باباخانیان از همدان، «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان و «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن و کارگردانی مشترک سعید باغبانی نیر و محسن سپه‌دوست از همدان هفت اثر راه یافته به سی دومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان هستند.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارشاد اسلامی جشنواره تئاتر جشنواره تئاتر استان همدان دوره از جشنواره برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد

رحیم بایزیدی رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد گفت: فیلم کوتاه داستانی خون به نویسندگی و کارگردانی انور محمودی‌آذر، فیلم خانه من به نویسندگی و کارگردانی یاسین تپه قادرآبادی و فیلم تروما به نویسندگی و کارگردانی شرمین سلطانیان آماده نمایش شده است.

وی اضافه کرد: فیلم خون روایت مردی ۳۰ ساله به دلایل شخصی همسر خود را به قتل رسانده است و هنوزم در توهم زندگی با اوست.

بایزیدی افزود: فیلم خانه من کودکی قصد ساختن خانه‌ای برای عروسکش دارد که در ساختن خانه با مشکلاتی مواجه می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد ادامه داد: و فیلم کوتاه داستانی تروما بیانگر موضوعی است که مادری که دارای دو فرزند است به دلیل مشغله‌های فراوان یکی از کودک خود را در ماشین جا گذاشته و او برای پیدان کردن کودک گم شده اقدام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد