Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@11:19:33 GMT

رتبه دهم ایران در مرگ‌های دیابتی جهان

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۳۶۳۴

رتبه دهم ایران در مرگ‌های دیابتی جهان

«دیابت» به عنوان بزرگترین اپیدمی جهان با چنان سرعتی در حال پیشروی است که بر اساس پیش‌بینی اخیر سازمان جهانی بهداشت، تعداد مبتلایان به این بیماری تا سال ۲۰۴۵ به ۷۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان خواهد رسید.

دکتر اسدالله رجب – رئیس انجمن دیابت ایران -  در گفت‌وگو با «ایران‌آنلاین» افزایش شمار مبتلایان به این بیماری همه‌گیر را در کشو هشدار داد و خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، کشور ایران با 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

45.212
بیمار مبتلا به دیابت در رتبه هشتم جهان و با 128.272 مورد مرگ ناشی از دیابت، در رتبه دهم جهان قرار دارد.

وی همچنبن از کاهش سن ابتلا به دیابت در جهان و ایران خبر داد و یادآور شد؛ در سالهای اخیر به خصوص همزمان با شیوع کرونا، بروز دیابت نوع 2 در نوجوانان ایران بیشتر شده است که درصورت بی‌توجهی به این زنگ خطر جدی، در آینده نه چندان دور سلامت قشر جوان به خطر خواهد افتاد.

رئیس انجمن دیابت با بیان اینکه نزدیک به 80 درصد بیماران دیابتی ایران در گروه بدکنترل‌ها قرار دارند افزود؛ در شرایط کرونایی این موضوع پر رنگ‌تر شده است چراکه اغلب دیابتی‌ها بدون توجه به رعایت اصول غذایی، فعالیت‌های ورزشی و سبک زندگی متناسب با بیماری دیابت، تنها به دارو و یا تزریق انسولین بسنده کردند در حالی که دارودرمانی برای کنترل این بیماری کافی نیست و در صورتی که ضعف‌های آموزشی جبران نشود و بی‌توجهی‌ها ادامه داشته باشد در دوره پساکرونا با سیر صعودی آمار ابتلا و مرگ‌های دیابتی در ایران مواجه خواهیم بود.

١٦ درصد قربانیان کرونا دیابتی هستند/ بیماری‌های غیرواگیر عامل ۸۵ درصد مرگ‌های کرونایی کرونا در کمین دیابتی‌های چاق/ قدرت سرایت ۱۰ برابر شد ۳۰ میلیون دیابتی در جهان به انسولین دسترسی ندارند بیش از ۶۰ درصد ایرانیان چاق هستند  

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته گفت: اائه خدمات داندانپزشکی مانند معاینات، ترمیم سطحی دندان و کشیدن در مراکز جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان به جز ویزیت رایگان جهت جمعیت گروه هدف (کودکان زیر ۶ سال – کودکان ۶-۱۲سال – خانم‌های باردار) با تعرفه دولتی جهت سایرین انجام می‌شود.


حسن ذبیحی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون در این شهرستان افزود: با تلاش کارکنان بهداشت تاکنون ۸۴ درصد جمعیت شهرستان اردستان خطرسنجی شدند که بیش از ۱۶ درصد جمعیت شهرستان اردستان که حدود ۳۹۵۹ نفر می‌شوند، مبتلا به دیابت و تقریبا ۳۰ درصد جمعیت که حدود ۶۹۳۸ نفر می‌شوند، دچار فشارخون هستند.


وی اردستان عامل مرگ و میر در شهرستان اردستان را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: به طور کلی فشار خون، مصرف دخانیات، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن و مصرف چربی‌های مضر مهم‌ترین علت بروز این بیماری است.

دیگر خبرها

  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه