Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با پیک ششم بیماری رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، گفت: مراکزی که بحرانی هستند باید شناسایی و نظارت‌ها در مراکزی که عامل گسترش آلودگی و بیماری هستند افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرم عصر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با قدردانی از زحمات شبانه روزی کادر درمان که در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا قرار دارند اظهار داشت: با توجه به شیب نزولی شیوع بیماری باید در راستای جلوگیری از عادی انگاری در جامعه اقدامات لازم فرهنگی و اجتماعی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌های استان در راستای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف استفاده و در این زمینه میزگردهای تخصصی برگزار کرد.

استاندار آذربایجان شرقی ابراز کرد: متاسفانه برخی افراد که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی سهل‌انگاری می‌کنند این در حالی است که متخصصان معتقدند علاوه بر زدن واکسن باید فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که واکسن نمی‌زنند در واقع حقوق دیگران را رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: اقداماتی که با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان انجام شد بسیار موثر بود و باید از ظرفیت بسیج در راستای شناسایی و اقناع افرادی که واکسن نزده‌اند به صورت محله به محله بهره‌مند شد.

خرم با اشاره به برگزاری مراسم نماز جمعه با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: از این تجربه می‌توان در برگزاری سایر مراسم در مساجد و مکان‌های دیگر بهره‌مند شد.

وی اعلام کرد: متاسفانه براساس آمار ارایه شده رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن ورزشی، آرامستان‌ها، نانوایی‌ها و بانک‌ها نسبت به سایر مراکز پایین‌تر است.

خرم تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان باید به صورت جدی نسبت به رصد اماکن ورزشی دولتی و خصوصی اقدام کند و در آرامستان‌ها و پایانه‌های حمل و نقل نیز باید تذکرات لازم در راستای رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک از طریق بلندگو ارایه شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در مورد فعالیت قهوه‌خانه‌ها گفت: براساس قانون فعالیت قهوه‌خانه‌ها قبل از شیوع کرونا ممنوع شده و اتحادیه‌ها باید به وظایف قانونی خود عمل کنند در غیر این صورت اتحادیه مربوط نیز اعمال قانون و جریمه می‌شود.

وی ادامه داد: باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز درمانی، داروخانه‌ها، مطب پزشکان، بیمارستان‌ها به جد رعایت شود.

خرم با اشاره به اینکه میزان فوتی‌های کرونایی در استان حدود یک چهارم کاهش یافته است گفت: باید تلاش کنیم این رقم به صفر برسد.

آمار کرونا در ایران| فوت 125 نفر در شبانه‌روز گذشتهآمار واکسیناسیون کرونا از مرز 100 میلیون دوز عبور کردجدیدترین اخبار کرونا در ایران | 11 دقیقه یک فوتی و 4 نفر مبتلای جدید در هر دقیقه / قرنطینه هوشمند اول آذر اجرایی می‌شود + نقشه و نمودار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه 733 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: در 24 ساعت گذشته 134 بیمار کرونایی بستری و 9 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

 بهمن نقی‌پور با اشاره به اینکه شهرستان‌های جلفا و مرند در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: از لحاظ رنگ‌بندی کرونایی 2 شهرستان در وضعیت نارنجی، 12 شهرستان در وضعیت زرد و 5 شهرستان نیز آبی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 71 درصد جمعیت کل استان واکسن نوبت اول و 58 درصد نوبت دوم و 1.5 درصد نیز نوبت سوم را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به آمار بازرسی از صنوف در هفت ماهه امسال گفت: 27 هزار و 880 بازدید تیم‌های مشترک، 251 هزار و 882 بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای انجام شده است.

بدر شکوهی افزود: در مجموع 967 واحد پلمب، 56 هزار و 375 واحد تذکر دریافت کردند و با 4 هزار و 950 واحد نیز طبق مقررات و قوانین برخورد شده است.

وی اضافه کرد: شماره تلفن 190 آماده پاسخگویی و دریافت شکایات نسبت به عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/111/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان شرقی ویروس کرونا آذربایجان شرقی رعایت شیوه نامه های بهداشتی استاندار آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی

 مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ آقایان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.

در پایان رقابت‌های تفنگ در رده سنی بزرگسالان رضا عباس‌پور از آذربایجان شرقی دررده سوم ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز