Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@13:15:07 GMT

مشکلات مردم معمولان بعد حادثه سیل همچنان پابرجاست

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۴۳۳۷

مشکلات مردم معمولان بعد حادثه سیل همچنان پابرجاست

گروه استان‌ها- امام جمعه معمولان با بیان اینکه بعد از گذشت نزدیک سه سال از سیل هنوز مشکلات اولیه مردم بر روی زمین مانده است گفت: پروژه‌های ناتمام و نیمه کاره سیل به سرانجام برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازپلدختر، حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن جلسات شهدای فرمانداری برگزار شد با انتقاد از عدم رفع مشکلات پساسیل معمولان اظهار داشت: سزاوار نیست که بعد از گذشت بیش از دو سال و نیم از سیل 98 گلزار شهدای معمولان هنوز در خطر سیلاب قرار دارد، یک عده می‌گویند ما هر چه داریم از شهدا داریم و شهدا حق سنگینی بر گردن ما دارند و در محل گلزار شهدا به وضعیت این گلزار نگاه می‌کنند عکس هم می‌گیرند اما شاهد دیدن ریزش دیواره گلزار شهدا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به دایک حفاظتی شهر معمولان اشاره و افزود: مسئولان یک هفته خانواده‌هاشان را بیاورند و در حریم رودخانه زندگی کنند، وقتی بحران ایجاد می‌شود جلسه برگزار می‌کنیم و به مردم این مناطق می‌گوییم طبق گفته و تصمیم ستاد بحران باید اهالی این مناطق تخلیه شوند ولی زمین مسکونی برای جابجایی در اختیار مردم قرار نمی‌دهند.

امام جمعه معمولان با بیان اینکه وعده دو هفته‌ای مدیر عامل آب منطقه‌ای برای شروع احداث دایک حفاظتی این شهر به اتمام رسیده ولی هنوز خبری از شروع این پروژه نیست عنوان کرد :با توجه به آغاز فصل بارش‌ها مردم معمولان خواستار تکمیل دایک حفاظتی این شهر هستند ولی طبق وعده‌های آب منطقه‌ای تکمیل این دایک به فصل بهار می‌رسد، مردم الان تکمیل دایک حفاظتی را نیاز دارند نه پایان فصل بهار!

وی بیان کرد: اگر با مردم شفاف سخن بگوییم و بگوییم کمبود اعتبار داریم بهتر از این است که وعده‌هایی به آنها بدهیم که عملیاتی نمی‌شود، در بخش معمولان، شهرستان پلدختر و استان لرستان جواب سربالا به مردم بدهیم آخر کار هم بگوییم که مردم هیج واکنشی نشان ندهند که سزاوار نیست و باید تعیین تکلیف شود، اگر بودجه نیست تا به طور شفاف به مردم بگوییم بودجه نداریم مردم متوجه می‌شوند چون فهیم هستند و اگر با شفافیت با آنها سخن بگیرد مردم از اصل نظام گلایه مند نیستند اما از عدم شفافیت ناراحت هستند.

رضایی گفت: عد از گذشت نزدیک سه سال از سیل هنوز مشکلات اولیه مردم بر روی زمین مانده ،منازل ناتمام،دایک حفاظتی رها شده و گلزار شهدا در معرض آسیب است که مردم معمولان از این وضعیت گلایه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه به سبب تورم سیل زدگان توانایی تکمیل منازل خود را ندارند تصریح کرد:انتظار داریم مسئولان حل مشکلات پساسیل معمولان را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه معمولان به تعطیل کردن بانک صادرات این شهر به بهانه بازسازی  اشاره و گفت: هر منطقه در کشور و استان در حال پیشرفت است اما بانک صادرات در شهر معمولان به آیینه دق مردم این شهر تبدیل شده است که مسئولان یا آن را جمع کنید تا به فضای فرهنگی تبدیل کنیم و یا آن را راه‌اندازی کنند، با مدیرکل بانک صادرات استان درباره حل این مشکل صحبت کردم که گفتند بانک صادرات در معمولان برای ما سوددهی و بازدهی نداشته است، در حال حاضر مردم این شهر برای کارهای اولیه باید به پلدختر یا خرم آباد مراجعه کنند که ضرورت دارد این بانک برای پاسخگویی به مردم معمولان بازگشایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: چرا پای حرف که به وسط می آید می گوییم خدمات رسانی ولی پای عمل که می‌رسد تعطیل می‌کنیم و می‌گوییم برای ما سوددهی نداشته است.

وی افزود: مردم معمولان از ابتدایی ترین مسائل درگیر مشکلات هستند، از تعلل در پروژه‌ها، منازل نیمه کاره، دایک حفاظتی رها شده، دیواره گلزار شهدای این شهر، پل‌ها، مشکلات پساسیل و تعطیل شدن پروژه‌ها ناراضی هستند که اگر این گره در شهرستان پلدختر قرار دارد انتظار دارم برطرف شود. 

41 پل ارتباطی بعد از سیل پلدختر احداث شد312روستای کُددار پلدختر هیچ گونه امکانات ورزشی ندارندوزیر ورزش:‌ کارگروه ویژه برای بررسی مشکلات ورزشی پلدختر تشکیل می‌شود

امام جمعه معمولان عنوان کرد: چطور وقتی بناست یک مسئول از تهران به شهرستان بیاید جاده ای که ما هرچه صحبت کردیم گفتند بودجه نداریم را سریعا آسفالت کردند که معلوم است یک گرهی وجود دارد که تعلل صورت می‌گیرد، باید با مردم با شفافیت سخن گفت، مردم را در انتظار نگه داشتن کار درستی نیست.

انتهای پیام/646/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعه معمولان مردم معمولان دایک حفاظتی بانک صادرات گلزار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است

نماینده مردم اصفهان گفت: شبکه معابر شرق شهرستان اصفهان بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی طغیانی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: بخش امروزی منطقه شرق شهرستان اصفهان، حکم قلب منطقه شرق استان را دارد و در این بخش بین 70 تا 80 هزار نفر جمعیت داریم و نقطه صقل منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: با این حال شبکه معابر این بخش بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه منطقه و به طور کلی شرق استان مسیر سرویس‌دهی مناسبی ندارد و حل این مشکلات نیاز به عزم جدی دارد.

وی مسئله آب را مهم‌ترین مشکل منطقه شرق شهرستان اصفهان دانسته و گفت: در این منطقه کشاورزی از قدیم جریان داشته و صدمات زیادی از این موضوع خورده است اما متاسفانه تلاش‌های ما تاکنون به جایی نرسیده است و امیدواریم بتوانیم در زمان باقی مانده از عمر دولت سیزدهم، خروجی قابل عرضه‌ای برای مردم این منطقه در حل مسئله آب داشته باشیم.

ACD فضای اقتصادی اصفهان را تغییر خواهد داد + فیلم

وی در ادامه افزود: یکسری از مشکلات خاص مناطق هستند به طور مثال در منطقه اصفهانک بنیاد مسکن در دوره‌ای واگذاری داشته اما سایر خدمات روی زمین مانده است و این دست مشکلات باید هر چه سریع‌تر حل شوند.

طغیانی در پایان گفت: امیدوارم این جلسه نقطه عطفی برای حل مشکلات منطقه شرق اصفهان و سایر مناطق استان باشد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است