Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@21:31:50 GMT

توییت فارسی مقام ارمنستانی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۴۷۷۹

توییت فارسی مقام ارمنستانی

 رئیس پارلمان ارمنستان در توییتی به زبان فارسی، جمهوری آذربایجان را به نقض توافقات موجود و آتش بس متهم کرد.

«آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان در توییت خود به زبان فارسی نوشت:«جمهوری آذربایجان بیانیه سه جانبه ۹ نوامبر را نقض کرد. جمهوری ارمنستان بر اساس منشور سازمان ملل متحد حق دارد با استفاده از ارتش و به هر وسیله، هرگونه تجاوزعلیه تمامیت ارضی و حاکمیت خود را دفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

درگیری‌های روز سه شنبه جمهوری آذربایجان و ارمنستان شماری کشته، مجروح و اسیر برجای گذاشته است. طبق اعلام وزارت دفاع  جمهوری آذربایجان، هفت نظامی این کشور کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. بنا بر اعلام وزارت دفاع ارمنستان، یک نیروی نظامی این کشور کشته و ۱۳ نفر اسیر شده‌اند.

به دنبال این درگیری‌های شدید، ابتدا «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با وزرای دفاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان به صورت جداگانه تماس تلفنی گرفت و از آنها خواست فورا این درگیری‌ها را پایان دهند. پس از این رایزنی‌ها، درگیری‌ها بین نیروهای نظامی دو کشور همسایه متوقف شد.

از سوی دیگر، «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت‌و‌گوی تلفنی برقرار و حملات جمهوری آذربایجان را تحت عنوان «تجاوزگری» محکوم کرد.

پاشینیان همچنین ضمن تمجدید از روابط خوب ایروان و مسکو، ارمنستان و روسیه را «شریک استراتژیک» توصیف کرد.

سخنگوی سازمان ملل نیز سه شنبه شب گفت که سازمان ملل خواستار گفت‌وگو بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان پس از درگیری‌های تازه مرزی است.  «فرهان حق»، از سخنگویان «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری گفت که سازمان ملل با نگرانی گزارش‌های مربوط به خشونت‌های اخیر بین این دو همسایه را دنبال می‌کند.

سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به توافق بین این دو کشور و روسیه گفت: «در این مرحله،ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن داری کرده ، مطابق بیانیه‌های سه‌جانبه نهم و یازدهم ژانویه عمل کنند و نگرانی‌های مربوط را به صورت مسالمت‌آمیز از طریق گفت‌وگو برطرف کنند.»

وی افزود: «ما می‌خواهیم از بازگشت به تشدید تنش‌هایی که قبلاً داشتیم جلوگیری شود.»/فارس

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: ارمنستان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه