Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@16:48:17 GMT

صادرات به کشورهای همسایه تسهیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۵۰۲۷

صادرات به کشورهای همسایه تسهیل می‌شود

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: تسهیل صادرات به کشورهای همسایه نظیر عراق و سوریه در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت صنعت و اهداف کلان صادرات کشور در اولویت است.

به گزارش مشرق، «عبدالله سجادی»  در نشست تخصصی با صادرکنندگان افزود: وجود تولیدکننده‌های خلاق و کارآفرین در کشور ظرفیت بسیار ارزشمندی است که می‌توانیم با استفاده از آن، سهم صادرات کشور را افزایش دهیم و قطعا تولیدکنندگان اگر بتوانند تولیدات خود را به نحو شایسته و با امنیت خاطر صادر کنند، موجب افزایش ارزش افزوده، گردش منابع و تولید کار در کشور خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالان حوزه تولید و صادرات کشور در تمامی استان‌هایی که به عنوان قطب صنعتی کشور مطرح هستند، متاسفانه به دلیل فقدان حلقه‌های تعاملی از خدمات و حمایت های صندوق ضمانت صادرات بی‌اطلاعند و از این جهت با حلقه بسته‌ای از مشتریان روبه رو هستیم. در حالی که می‌توانیم از ظرفیت‌های ویژه فعالان و کارآفرینان حوزه صنعتی کشور به بهترین شکل برای گسترش صادرات بهره‌مند شویم.

سجادی خدمات صندوق ضمانت را شامل بیمه نامه های صادراتی و ضمانت نامه‌های بانکی عنوان کرد و افزود: بیمه نامه های صادراتی برای تضمین پرداخت مبالغ صادراتی در اختیار صادر کننده‌ها قرار می‌گیرد به این معنا که طبق مفاد این بیمه‌نامه، اگر به هر دلیلی، طرف خارجی از پرداخت پول به صادر کننده امتناع کرد، صندوق ضمانت موظف به پرداخت پول به صادر کننده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، اظهار داشت: ضمانت نامه های بانکی نیز از سوی صندوق ضمانت صادرات ایران به صادر کنندگانی که مایل به دریافت تسهیلات از بانک‌ها هستند، تعلق می گیرد به این نحو که صندوق با شرایط بهتری خدمات ضمانتی را به نفع آنها در وجه بانکی که می خواهد تسهیلات دهد، ارائه می‌کند.

وی افزود: بانک‌ها ملزم هستند برای صادرکنندگانی که با ضمانت صندوق معرفی می‌شوند، تا میزان ۲ درصد سود تسهیلات وام را به نفع آنها کاهش دهند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو سوریه عراق وزارت صنعت صندوق ضمانت صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال‌های آتی گفت: میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ۱۰ درصد تولیدات استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، الیاس لاریجانی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران یکی از بخش‌های زنجیره ارزش در این استان را با توجه به ظرفیت مازندران در تولید برگ شاخه بریده و گیاهان زینتی دانست و اظهار کرد: این تولیدات استان در سطح کشور به همین سبب بالاترین میزان تولید را دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان، امیدواریم در سال‌های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از ۲۰ درصد رشد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران میزان صادرات گل و گیاه این استان را به اندازه ۱۰ درصد تولیدات مازندران دانست و گفت: هم‌اکنون در این استان شش‌هزار بهره‌بردار در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند.

لاریجانی ادامه داد: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشورهای هدف صادراتی این استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 748823

دیگر خبرها

  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری