Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:22:58 GMT

نفوذ فرهنگی؛ هدف جدید آمریکایی‌ها در عراق

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۵۱۷۴

نفوذ فرهنگی؛ هدف جدید آمریکایی‌ها در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی العبودی مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب‌الله عراق  امروز در دیدار با رئیس دانشگاه باقرالعلوم که در سالن جلسات دفتر ریاست این دانشگاه انجام شد، به تاریخچه‌ای از شیوه شکل‌گیری کتائب حزب‌الله اشاره و اظهار کرد: این مجموعه، پس از سقوط نظام صدام به همت برخی از جوانان مؤمن، ولایی و حزب‌اللهی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه رویکرد کتائب حزب‌الله بیشتر فرهنگی و اجتماعی است، افزود: با ظهور داعش تمرکز عمده این جریان به سمت نظامی گرایش پیداکرد و کتائب حزب‌الله به مبارزه با داعش پرداخت.

العبودی در بخش دیگری از سخنان خود به خروج آمریکایی‌ها از عراق اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در حال حاضر به شکل ذلیلانه در حال اخراج از عراق بوده و به دنبال پیدا کردن بهانه‌ای برای خروج از این کشور هستند.

مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب‌الله عراق خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها مؤسسات مدنی و مراکز فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای را در عراق فعال کرده و در حال نفوذ و حضور و اثرگذاری خود در این بخش هستند و در حوزه فرهنگی می‌خواهند اهداف خود را محقق سازند.

وی با تاکید بر اینکه ما در عرصه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی باید به تقابل بپردازیم، گفت: از دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این زمینه‌ها تقاضای همکاری داریم.

همچنین، در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس الله مریجی رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) ضمن خیرمقدم و اعلام آمادگی برای همکاری این دانشگاه با مراکز علمی عراق اظهار کرد: در حال حاضر، جهاد اصغر در عراق به پایان رسیده و جهاد اکبر آغازشده است که باید در جهاد اکبر کارهای نرم افزاری و علمی بیش از پیش نمود پیدا کند.

وی تصریح کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی، علمی، اندیشه‌ای و اجتماعی نیروهای مقاومت سبقه جدی‌تر و فعال‌تری به خودش بگیرد تا بتواند نیروهای موجود را حفظ و سبب جذب و اثرگذاری بیشتری بر جامعه عراق داشته باشد.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در بهره‌گیری از میراث اسلامی و پیاده‌سازی آن در راستای رفع نیازهای امروز در جمهوری اسلامی کسب کرده‌ایم، در دانشگاه باقرالعلوم(ع) آمادگی کاملی داریم که این هدف را به شکل تعاملی و دوسویه در عراق دنبال کنیم.

وی تأکید کرد: درصورتی‌که میراث اسلامی و اندیشه دینی که به‌مثابه نور است را پیاده‌سازی کنیم، تاریکی‌ها و دشمنی‌ها خودشان ضعیف شده و کنار می‌روند.

مریجی با اشاره به همکاری‌های نزدیک عراق، سوریه و لبنان در عرصه‌های مختلف بین‌المللی گفت: زمان آن رسیده که دست‌به‌دست هم بدهیم و با تعامل و به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها آن‌ها را ارتقا داده و جبهه دین و محور مقاومت را نیز تقویت کنیم، در این راستا نیز دانشگاه باقرالعلوم(ع) آمادگی همکاری تمام باعلاقه‌مندان و مشتاقان به بحث‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی را دارد.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق دانشگاه باقرالعلوم ع کتائب حزب الله همکاری علمی دانشگاه باقرالعلوم ع کتائب حزب الله آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد

ام فهد اینفلوئنسر عراقی سال گذشته به اتهام انتشار ویدئو‌هایی که «خلاف عفت» تشخیص داده شده بود به زندان محکوم شد. دو مقام امنیتی عراق که نخواستند نامشان فاش شود گفته‌اند که ام فهد در یکی از خیابان‌های بغداد به ضرب گلوله یک مرد موتورسوار به قتل رسید. 

این زن جوان در شبکه‌های اجتماعی «تیک تاک» و «اینستاگرام» صد‌ها هزار دنبال‌کننده (فالوئر) داشت. 

او در بسیاری از ویدئو‌هایی که منتشر می‌کرد در حال رقص با ترانه‌های خواننده‌های عراقی بود. 

دادگاهی در عراق در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ ام فهد را به دلیل انتشار ویدئو‌های «خلاف عفت» و «جریحه دار کردن عفت و اخلاق عمومی» به شش ماه زندان محکوم کرده بود. 

تصاویر ویدئویی طی ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که گفته می‌شود لحظه تیراندازی به ام فهد را نشان می‌دهد.

مقام‌های عراق از کاربران اینترنتی خواسته‌اند تا با مراجعه به یک پلتفرم ویژه، موارد «غیر اخلاقی» در شبکه‌های اجتماعی را گزارش کنند. شماری از ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی عراق از زمان معرفی این پلتفرم یا به زندان محکوم شده‌اند یا مجبور به عذرخواهی علنی بابت محتوای منتشرشده در حساب‌های خود شده‌اند. 

تاره فارس، مانکن و اینفلوئنسر عراقی پیش از این در سال ۲۰۱۸ به ضرب گلوله در بغداد کشته شده بود.

منبع: یورونیوز

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد