Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کوهبنان با موضوع اشتغال و مسکن با حضور اکثریت اعضا و نمایندگان جوانان در محل سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

حسین سالاری فرماندار کوهبنان گفت: تعاونی‌های مسکن تجربه خوبی را به جای نگذاشتند و به همین جهت تلاش کردیم که با اخذ مجوز نسبت به بخشودگی جرائم و کاهش سود تسهیلات آن‌ها اقدام شد و تعداد زیادی از این واحد‌ها که مدیران عامل تعاونی‌های مربوطه همکاری کردندرفع مشکل شد

او افزود: در باب مسکن حمایت‌های مختلفی وجود دارد در بافت‌های فرسوده تسهیلاتی در نظر گرفته شد و استقبال خوبی را شاهد نبودیم و، اما در طرح اقدام ملی با پیگیری‌های که انجام شد احداث مسکن به صورت ویلایی طراحی شد که ۳۰۰ قطعه آماده واگذاری شد و تعداد ۱۵۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط زمین را دریافت و تسهیلات هم به آن‌ها پرداخت شد و در حال ساخت منازل خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کوهبنان بیان داشت: زمین رایگان با تسهیلات خوب در طرح اقدام ملی و در حال حاضر در قالب طرح جهش ملی تولید مسکن زمینه را برای ساخت منازل در شهرستان فراهم کرده است در حالی که موفق‌ترین طرح در استان طرح اقدام ملی کوهبنان بوده است و آن هم به دلیل اخذ مجوز واگذاری زمین به صورت ویلایی است.

سالاری تصریح کرد: برای تقویت خط انتقال آب به شهرک امام رضا (ع) و شهرک شهید سلیمانی ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، برق و گاز رسانی به شهرک شهید سلیمانی هم در دستور کار است.

اوافزود: در حوزه اشتغال علاوه بر تعهدات دستگاه‌ها در سامانه ملی رصد اشتغال برای امسال، که به عنوان مثال آموزش و پرورش ۴۱نفر جذب نیرو داشته، سایر دستگاه‌ها هم متعهد به ایجاد اشتغال برای جامعه هدف خود بوده اند از جمله کمیته امداد، بهزیستی، سپاه، اداره کار، میراث فرهنگی و. هم تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت می‌کنند و تعهد اشتغال مجمع نمایندگان استان هم از طریق تسهیلات بانک رسالت در حال انجام است.

سالاری از حضور بنیاد برکت به مدت سه تا پنج سال برای اشتغال در شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر اشتغال خرد در روستا‌ها در حال راه اندازی است.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: برای ارتقای اشتغال کارخانه ذغال شویی پابدانا در حال احداث است، جواز تاسیس کارخانه ذغال شویی تکادو هم صادر شده، لیچینگ سرب و روی، فرآوری سرب و روی، معادن سرب و روی، احداث گلخانه هیدروپونیک، کنسانتره سنگ آهن طغرالجرد هم از جمله طرح‌هایی است که در آینده به بحث اشتغال و مهاجرت معکوس به شهرستان کوهبنان کمک خواهند کرد.

سالاری تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های شهرستان خصوصا فنی و حرفه‌ای برای آموزش و اشتغال استفاده شود.

اوافزود: برای جوانان در شرف ازدواج وام‌های ۲۰ میلیون تومانی قرض الحسنه در نظر گرفته شد که همه افراد معرفی شده از جانب اداره ورزش و جوانان به بانک‌ها معرفی و تسهیلات خود را دریافت کردند.

فرماندارکوهبنان بیان داشت: جا دارد که جوانان از تسهیلات بنیاد برکت برای اشتغال با ارائه طرح توجیهی استفاده کنند.

سالاری ادامه داد: راه اندازی معادن کوه قلعه، راه اندازی افق‌های جدید در معادن ذغال سنگ هم برای اشتغال موثر هستند که اقدامات بسیار خوبی در این زمینه‌ها انجام شده و همچنان در حال انجام است.

مهران کارگر رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان گفت: متاهلین با کارت پایان خدمت که مددجو باشند می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند.

او افزود: اداره کار هم در بحث اشتغال وام ۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی پرداخت کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان بیان داشت: در بحث طرح‌های توجیهی در صورت تشکیل تعاونی با ۲۰ نفر عضو جوانانی که در روستا باشند می‌توانند از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

او ادامه داد: مقرر شد آموزش و پرورش و فنی حرفه‌ای ضمن تفاهمنامه‌ای برای آموزش دانش آموزان اقدام کنند.

کارگر تصریح کرد: برای مسکن مددجویان بهزیستی مقرر شد ۶ قطعه زمین برای مددجویان در نظر گرفته شود ضمن این که باید برای راه اندازی تعاونی‌های مسکن اقدام شود.

حسین جعفری رئیس بنیاد مسکن کوهبنان گفت:طرح نهضت ملی مسکن در ادامه طرح اقدام ملی مسکن شروع شده تا ۱۵ آذرماه متقاضیانی که زمین و مسکن ندارندهستند و شرایط دریافت را دارند می‌توانند از طریق اینترنت ثبت نام کنند.

او افزود: شرایط برای ساخت مسکن ویلایی در کوهبنان فراهم است که تا بحال بیش از ۱۳۰ زمین واگذار و احداث واحد‌ها در حال انجام است البته در حال حاضر ۳۰۰ قطعه زمین فراهم باشد.

رئیس بنیاد مسکن کوهبنان بیان داشت: متقاضیان باید از امکانات دولتی نظیر زمین، وام مسکن استفاده نکرده باشند و در حقیقت فرم جیم آنان سبز شود.

جعفری تاکید کرد: مجردین، زنان سرپرست خانوار و زن بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال می‌توانند در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کنند گرچه پیشنهادی برای جوانان بالای ۱۸ سال هم برای ثبت نام داده شده است.

او افزود: ۷۴۹ نفر از ابتدای شروع طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در شهرستان ثبت نام کردند البته متقاضی باید ۴۰ میلیون تومان آورده برای شروع کار داشته باشد.

انتهای پیام /س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن اشتغال طرح اقدام ملی برای اشتغال راه اندازی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان