Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در نشست تکریم و معارفه مدیر حراست این سازمان، با بیان این مطلب اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده که از محل آغاز به کار آن‌ها، ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت افزود: از آن‌جا که تقاضا برای سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بسیار زیاد است، پس گرفتن زمین از صاحبان صنایعی که در اراضی واگذار شده اقدام صنعتی انجام نداده‌اند، در اولویت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این راستا از ابتدای امسال تا کنون ۵۱۰ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور که تا کنون هیچ اقدام صنعتی بر روی آن‌ها انجام نگرفته بود، پس گرفته شده و به سرمایه گذاران جدید اختصاص یافت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایرانادامه داد: از این پس زمین‌های راکدی که در اختیار متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار گرفته و هیچ اقدام صنعتی روی آن صورت نگرفته باشد، بدون اغماض پس گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار مجوز لازم از دولت برای ایجاد شهرک‌های صنفی ـ تولیدی اخذ شده و شورای نگهبان آن را مصوب کرده است؛ لذا شهرک‌های صنفی و تولیدی متعددی در کشور به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران الگوی جدیدی را در قالب توسعه کارگاه‌های کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آغاز کرده که در این راستا ایجاد یک هزار و ۸۰۰ واحد کارگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

رسولیان با تأکید بر این‌که تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام به‌ویژه طرح‌هایی که در مرحله نصب ماشین‌ آلات هستند، یکی از مطالبات جدی دولت است، افزود: در این راستا از سال گذشته با برنامه ریزی دقیق این مسأله مورد توجه قرار گرفته و از ابتدای امسال تا کنون تعداد واحدهایی که در مرحله نصب ماشین آلات در شهرک‌های صنعتی کشور هستند، نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: هم اینک چهار هزار و ۳۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در مرحله نصب ماشین آلات هستند و اگر احساس کنیم هریک از این طرح‌ها قصد تولید و بهره برداری ندارند، بلافاصله زمین از آن‌ها بازپس گرفته شده و به سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از در دست اجرا بودن ۶ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال جاری خبر داد.

رسولیان با اشاره به این‌که موضوع تأمین زمین و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به جد و حساسیت ویژه‌ای درحال پیگیری است، خاطرنشان کرد: تفاهم‌های خوبی با دستگاه‌های اجرایی حوزه برق در سطح ملی صورت گرفته و اعتباراتی نیز در این زمینه اختصاص یافته، اما تمرکز سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بیشتر بر منابع داخلی است، که امیدواریم سال آینده، بخشی از نیاز برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور برطرف شود.

وی فعالیت ۸۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی و ۴ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری با بیش از ۹۶۱ هزار نفر کارکن را در کنار ۲۸۰۰ نفر نیروی انسانی شرکت‌های استانی تابعه در سطح کشور، ظرفیت کم نظیری عنوان کرد که وظیفه حراست و صیانت از این دارایی‌های مادی و انسانی را برای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دوچندان می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که پیشبرد اهداف و برنامه‌های این سازمان به یک حراست توانمند و متخصص نیازمند است، خاطرنشان کرد: دغدغه ما این است که مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بتوانند با شجاعت، آرامش و بدون نگرانی از تبعات تصمیم ‌گیری‌های سازمانی به کار خود ادامه دهند و منشاء آثار مثبت در استان‌ها باشند.

رسولیان با اشاره به این‌که مدیران در مواجهه با برخی مسائل اداری و سازمانی تحت فشار قرار می‌گیرند گفت: مهم است که مدیران ما با حمایت حراست با فراغ بال بیشتری کار کنند و حراست به مدیرانی که در جهت اهداف سازمانی، شفاف و با جسارت حرکت می‌کنند، کمک بیشتری کند.

وی اصلاح و شفاف سازی فرآیندها را عامل مهمی برای رفع بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها در ارتباط متقابل با ذینفعان و طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی عنوان و بر نقش مهم حراست در پیشگیری و تبدیل تهدید به فرصت برای تحقق اهداف و مأموریت‌های سازمانی تأکید کرد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت شهرک صنعتی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت شهرک صنعتی دولت سیزدهم وزارت صنعت معدن و تجارت شهرک صنعتی دولت سیزدهم سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شهرک ها و نواحی صنعتی کشور بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم

ایسنا/هرمزگان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد کشور ، سند ۴۵ هکتار زمین های شهرک صنعتی فجر در منطقه آزاد قشم صادر شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در قشم گفت: مساحت شهرک صنعتی فجر قشم دو هزار و ۸۰۰ هکتار است که پیش از این برای دو هزار و ۷۰۰ هکتار آن سند صادر شده بود.
حسن بابایی افزود: با واگذاری هفت هزار و ۱۴۲ فقره سند معروف به رفسنجان در قشم، این مشکل دیرینه هم با تدبیر مسئولان ثبت اسناد هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم حل شد.

وی گفت: در این سفر مشکل نداشتن قولنامه برخی املاک و زمینهای مردم نیز پیگیری شد.

وی از دادستان انقلاب و عمومی شهرستان قشم و رئیس اداره ثبت اسناد این شهرستان خواست در خصوص حل مشکلات واگذاری ۸۰ هزار هکتار زمین از سوی اداره منابع طبیعی هرمزگان به کارآفرینان برای ایجاد حوضچه‌های آبی پرورش آبزیان جزیره نیز بررسی و اقدام کنند.
بازدید از زندان قشم، اداره پزشکی قانونی، گمرک ایران و املاک‌ تملیکی هم بخش دیگری از برنامه‌های سفر حسن بابایی به قشم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد