Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن ریحانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ارزشمند بسیج حقوقدانان کرمانشاه با همراهی و کمک خیران، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است که سال گذشته طی هفته بسیج ۴۷۰ نفر از زندانیان آزاد شدند و از این نظر در جایگاه دوم کشوری قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شعار محوری هفته بسیج سال جاری را بسیج پاره تن مردم اعلام کرد و افزود: برنامه های این هفته از روز شنبه ۲۹ آبان تا جمعه ۱۵ آذرماه که سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام (ره) است ادامه دارد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به تشریح برنامه های هفته بسیج در استان پرداخت و گفت: برگزاری جلسه شورای اداری با حضور مدیران استانی، دیدار با آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در استان به منظور تجدید پیمان مجدد همه بسیجیان با آرمان‌های امام (ره)، مقام معظم رهبری و شهدا و اعزام گروه‌ها و تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار این استان از جمله برنامه این هفته است.

ریحانی به طرح موفق شهید سلیمانی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: مراکز واکسیناسیون در این طرح در سه شیفت از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب کار واکسیناسیون مردم را انجام می‌دهند اما طی این هفته با سرعت و وسعت بخشیدن، قصد داریم واکسیناسیون را به حداکثر درصد در جامعه برسانیم.

وی بر پایی میزهای خدمت را اقدامی اثرگذار و ارزشمند دانست و تصریح کرد: طی هفته بسیج میزهای خدمت در بخش‌های مختلف را برای دسترسی به مدیران و مسئولان و حل مشکلات مردم در این استان برگزار می‌شود.

ریحانی دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج سال جاری را افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، توزیع بسته‌های معیشتی، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان و ارائه مشاوره‌های حقوقی به مردم، برگزاری برنامه آبروی محل و تجلیل از خانواده معظم شهدا، اجرای گشت‌های رضویون یا محلات، برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی و…، رزمایش و تجمع جهادگران محله و مسجد، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری و… اعلام کرد.

وی با اشاره به طرح مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه که توسط مقام معظم رهبری به دلیل ضعیف شدن معیشت مردم طی دوران شیوع ویروس کرونا در جامعه نهادینه شد، گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار بسته معیشتی و میلیون‌ها بسته‌های غذای گرم، بهداشتی، مواد ضدعفونی و… در بین نیازمندان این استان با محوریت قرارگاه امام حسن (ع) توزیع شده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: هر ساله در روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام (ره) تجمع بزرگ بسیجیان و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل برگزار می‌شود اما امسال این برنامه در سوم آذرماه اجرا می‌شود.

تفکر بسیجی موجب عقب‌نشینی ناو جنگی دشمن شد

ریحانی با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) که فرمودند امیدوارم این بسیج اسلامی الگویی برای تمام مستضعفین جهان و ملت‌های مسلمانان عالم باشد، تاکید کرد: امروز این آرزوی امام راحل به وقوع پیوسته و بسیج الگویی برای تمام مردم و کشورها و حتی کشورهای غیرمسلمان که جنبشی را بر علیه ظلم آغاز کرده‌اند، شده است.

وی با بیان اینکه امام راحل با تشکیل بسیج به دنبال این بود که مردمی آگاه در همه عرصه‌ها، سربلند، انقلابی و دلسوز برای کشور تربیت کند، ادامه داد: امام‬ خمینی (ره) ‏می‌دید که جهان‌خواران و سلطه‌گران به دنبال بلعیدن و محوریت کردن خود در همه دنیا هستند، بنابراین علاوه بر نهادینه کردن انقلاب اسلامی در ایران نگاهی به کشورهای ستمدیده دیگر نیز داشت تا این فرهنگ و تفکر ظلم‌ستیزی به دیگر کشورهای آزادی‌خواه نیز صادر شود.

ریحانی با اشاره به اینکه در آستانه چهل و دومین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین شاهد حضور پُررنگ و موثر مردم در همه صحنه‌ها هستیم، تاکید کرد: یکی از مولفه‌های اثرگذاری بسیج این است که مردمی از روی اختیار، داوطلبانه، بدون چشم داشت و برای رضای خدا وارد ماموریت های این سازمان در همه صحنه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، هنری و فرهنگی می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم ترویج و نهادینه شدن روحیه و فرهنگ بسیجی در جامعه، گفت: همین تفکر و اقتدار بسیجی بود که یک قایق کوچک با صلابت در مقابل ناو بزرگ جنگی دشمن ایستاد و آن را وادار به عقب نشینی و تمکین به دستور خود کرد.

کد خبر 5354606

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کرمانشاه سپاه حضرت نبی اکرم ص کرمانشاه هفته بسیج آزادی زندانیان زندانیان جرایم غیر عمد شهید سلیمانی انقلاب اسلامی ایران زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه آمار کرونا کرمانشاه هفته بسیج عکس استانها واکسن کرونا کتاب و کتابخوانی گرگان شیوع کرونا اردبیل بارش برف تشکیل بسیج هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان

محمود علیخانی امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی ۳۰ ویژه برنامه تدارک دیده شده است.

او افزود: افتتاح ۸ منزل مسکونی، مرمت و رنگ آمیزی پنج مدرسه، افتتاح صندوق قرض‌الحسنه، توزیع هزار بسته معیشتی، همایش تقدیر و تکریم از جهادگران برتر و برگزاری نمایشگاه پوشک ایرانی اسلامی از جمله برنامه‌های این هفته است.

علیخانی ادامه داد: در شهرستان گرگان ۶۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس ثبت شده اند و آماده خدمات رسانی هستند.

او افزود: در سال گذشته به همت بسیج سازندگی ساخت ۲۰ منزل مسکونی، توزیع ۶۰ هزار بسته معیشتی، ارائه خدمات پزشکی به ارزش ۸ میلیارد تومان، هزار ساعت مشاوره آموزشی رایگان، توزیع ۲۰ هزار بسته لوازم تحریر و ... در سطح شهرستان گرگان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی