Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ،سید محمود حسینی پور در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی امام علی ( ع ) جانبازان قطع نخاعی افزود: جانبازان عزیز و سرافراز، یاد گاران روز های درخشان دفاع مقدس هستند و از حکمت های الهی است که جانبازان عزیز به این کسوت شرفیاب شدند تا روایتگر روزهای حماسی و صعب حماسه و ایثار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جانبازان عزیز که در امتداد آرمان های امام راحل و شهیدان والامقام، معناگر راستین ایستادگی، صبوری و تحمل در مسیر ارزش های انقلاب هستند، ولی نعمتان بزرگوار نظام هستند و بسیار خشنودم که در آغازین روزهای کاری به محضر پر فیض شان رسیدم .

وی با اشاره به این که دیدار با ایثارگران از محورهایی بود که برای کسب فیض و نیرو گرفتن از محضرشان و آشنایی با مشکلات و مسایل این عزیزان در برنامه های ما قرار داشت، گفت: انشاءالله بزودی کمیته ای در استانداری برای رسیدگی به امور جامعه بزرگ ایثارگری و بویژه جانبازان تشکیل خواهد شد و با تثبیت فرآیند مدیریتیِ در استان در جمع این عزیزان بیشتر حضور پیدا خواهم کرد.

استاندار مازندران با بیان این که هنوز بسیاری از ابعاد درخشان و شکوهمند دفاع مقدس در جامعه بخصوص برای  جوانان تبیین نشده است، یادآور شد: گرچه با تهیه و پخش و انتشار برنامه های مستند، فیلم ها و کتاب های فاخر، زحمات زیادی برای روایت مهم ترین فصل تاریخ مقاومت ملت ایران اسلامی کشیده شد، ولی جانبازان راویان زنده دفاع مقدس و نماد جریان ارزشی انقلاب اسلامی و برای جامعه و مسوولان  همواره یادآور وظایف و رسالت های سنگین شان هستند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به عنایت و توجه مقام معظم رهبری به قشر جانبازان ، اظهار داشت  : با این وجود اگر مسوولان خودشان را خادمان واقعی جانبازان قرار ندهند این مهم؛ نخستین چیزی است که در روز قیامت باید پاسخگوی آن باشند.

حسینی پور خطاب به جانبازان سرافراز، آنان را نمادهای اصلی انقلاب اسلامی و الگو و سمبل معنوی جامعه جوان ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: با بررسی عمیق و دقیق جریان عاشورا در می یابیم که صحنه عاشورا یک صحنه است و از روز عاشورا تا اربعین ماجرایی دیگر است که جانبازان روز عاشورا آن را روایت کردند. جریان دفاع مقدس که به نوعی عاشورای ایران اسلامی است را جانبازان ما روایت می کنند.

وی تکریم و تجلیل از جانبازان را در خور شان و جایگاه آنان یک رسالت برای مسوولان دانست و گفت: هر کس به وظیفه اش در قبال جانبازان و ایثارگران عمل نکند، چیزی از شان این عزیزان کم نمی شود ولی همه مدیران باید در این راستا وظیفه شناس و پای کار باشند.

وی با بیان این که هیچ خدمتی با مقام شما برابری نمی کند و هر قدر که به شما خدمات داده شود در قیاس با ایثارگری های شما اندک و ناچیز است، بیان داشت: به رغم خدمات زیادی که برای جانبازان در جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است ولی رنج این عزیزان بسیار است و واقعیت این است که ذره ای از رنج های شما و خانواده تان کم نمی شود و آن عزیزان هم به نوعی جانباز محسوب می شوند و به عنوان یک خادم کوچک از زحمات این عزیزان صمیمانه تقدیر بعمل می آورم.

 حسینی پور افزود: شیوع بیماری کرونا و رنجی که از این بابت به دنیا تحمیل شد، موجب شد تا همگان دریابند که جانبازان ما چه می کشند و جامعه ما؛ از این بابت رنج 35 ساله این عزیزان را درک کرد.

وی به جامعه 35 هزار نفری جانبازان استان مازندران اشاره کرد و گفت: جانبازان قطع نخاعی وجانبازان بالای 70 درصد  اسطوره های مقاومت و ایستادگی و صبر هستند. کسی که 35 سال است روی ویلچر است تفاوتی با شهدا ندارد و شما را خداوند حفظ کرد که بنده و سایر مسوولان عبرت بگیریم.

استاندار مازندران  حفظ و پاسداری از کیان دین، وطن و نظام را نتیجه مستقیم جانفشانی شهدا و ایثارگران دانست و افزود: کسانی که امروز دارای جایگاه های مدیریتی هستند باید از این همه عزت نفس و صبوری در راه انقلاب عبرت بگیرند، مردم و مسوولان ما در سایه منویات رهبری معظم انقلاب، قدر شما را می دانند و می دانند اگر امروز کشور پابرجاست و میز و مدیریتی هست، همه و همه نتیجه جانفشانی شماست.

مقام عالی دولت در مازندران بیان داشت: رسیدگی به امور خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان اعم از درمان و مسئله اعضای خانواده آنان را از وظایف اساسی و محوری خود می دانم و به مدیران تاکید می کنم که پیشبرد امور شما عزیزان و رفع مشکل و گره از کار شما یک اولویت اصلی برای آنان است.

وی ادامه داد: مسائل بهداشتی و درمانی دغدغه های جانبازان است و به همین دلیل کمیته ای در استانداری مازندران تشکیل می شود تا مسائل جانبازان در این کمیته به سرعت مطرح و پیگیری شود.

استاندار مازندران تاکید کرد: از پشت میز گزارش ها را بررسی کردن خالی از فایده است و باید از نزدیک مشکلات این عزیزان را مشاهده و درک کنیم، باید برای حل تمامی موضوعات جانبازان تلاش کنیم.

بنابر این گزارش ستاندارمازندران دردیدار با جانبازان این حضور را مایه انرژی و دلگرمی خود برای انجام ماموریتش عنوان کرد. وی پای دلگویه های جانبازان نشست و اظهار امیدواری کرد،مسولان و مدیران همچون رهبر معظم انقلاب قدر شهدای زنده دفاع مقدس را بدانند.

استاندارمازندران در جمع جانبازان همچنین گفت: امیدوارم در دیدارهای بعدی با هم از خاطرات روزهای دفاع مقدس حرف بزنیم و احوال هم را جویا شویم.حسینی پور وقتی جانبازی از تحمل و همراهی همسر و فرزندرانش سخن می گفت با بغض و اشک گفت: خانواده جانبازان، اسوه های مهربانی و ایثارند که باید دست شان را بوسید.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران ساری استانداری مازندران مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران ساری استانداری مازندران بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران ساری استانداری مازندران مازندران حسینی پور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان شهریار گفت: معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی، ولایتمداری، آرمان خواهی، خودسازی، تولید فکر و توانایی تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشد که باید بدانیم معلم تراز در انقلاب اسلامی علامه شهید مرتضی مطهری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه شهادت علامه مرتضی مطهری و روز معلم نامگذاری شده است. شهید مطهری فقط یک فرد نبود. بلکه یک مکتب، گفتمان و جریان بود برای همین است که دشمن این شخصیت گرانقدر را ترور کرد. 

وی در ادامه افزود: دلیل تبدیل این عالم بزرگ به مغز متفکر جهان اسلام تقوا، تلکیف‌مداری و تکلیف‌شناسی، اسلام‌شناسی و پایبندی به اسلام، موقعیت‌شناسی و میدان‌شناسی ایشان بود. 

حجت‌الاسلام حسینی نوری با اشاره به روز کارگر و دیدار اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با این عزیزان اظهار کرد: فرق بین ما و دیگر نظام‌های دنیا این است که آن‌ها کارگر را به عنوان یک ماشین کار تصور می‌کنند اما در اسلام نفس کار ارزشمند است و اگر کسی در مسیر کار شرافتمندانه و به دست آوردن رزق و روزی حلال جان خود را از دست دهد، ارزش یک شهید را دارد.

امام جمعه شهرستان شهریار با اشاره به روز شوراها خاطرنشان کرد: ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها است. اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند. از وظایف مهم شورا در شهر، انتخاب شهردار، نظارت، پژوهش، برنامه ریزی و تصویب بودجه، ارائه خدمت به مردم و نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری‌ها است.

وی در پایان افزود: متاسفانه در کشور ما برخی از شوراها با اهداف اصلی و قانونی خودشان فاصله دارند و سیاست زده شده اند که باید از این فضا خارج شده و خدمات بهتری به مردم ارائه دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران
  • روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • پایداری هوا در مازندران
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده