Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@18:27:47 GMT

ادامه سرکوب معترضان در سودان/۱۰ نفر دیگر کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۶۵۲۰

ادامه سرکوب معترضان در سودان/۱۰ نفر دیگر کشته شدند

کمیته مرکزی پزشکان سودان از کشته شدن ۱۰ معترض در درگیری با نظامیان در پایتخت این کشور خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، امروز چهارشنبه در نتیجه حمله نیروهای ارتش سودان به معترضان به کودتای نظامی در این کشور دستکم 10 نفر کشته شده و صدها تن نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته مرکزی پزشکان سودان با اعلام این خبر افزود: ارتش برای متفرق کردن معترضان به طور گسترده از گلوله‌های جنگی در خارطوم استفاده کرده است.

مناطق مختلف سودان امروز صحنه برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز شهروندان سودانی موسوم به «خشم میلیونی» در اعتراض به تصمیمات «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش این کشور بود.

از زمانی که نظامیان علیه دولت انتقالی خارطوم کودتا کردند،  تظاهرات علیه آنها در شهرهای مختلف سودان همچنان ادامه دارد که گسترده ترین آنها شنبه گذشته درخارطوم با حضور ده‌ها هزار سودانی برگزار شد.

در این تظاهرات سودانی‌ها خواستار بازگشت دولت انتقالی به قدرت، آزادی تمام زندانیان سیاسی و اجرای توافقنامه سند قانون اساسی شدند اما نیروهای امنیتی با گاز اشک آور به تظاهرات کنندگان حمله کردند.

در همین حال، تلاش میانجیگران برای آشتی دادن نظامیان و سیاستمداران سودانی همچنان ادامه دارد و قرار است رئیس کمیساریای عالی اتحادیه آفریقا بزودی راهی خارطوم شود.

شروط «حمدوک» برای بازگشت به قدرت در سودانسفر مخفیانه هیئتی از «موساد» به سودانکودتای سودان| دادستان کل و برخی دیپلمات‌ها برکنار شدنددرخواست محاکمه کودتاچیان سودان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب معترضان آمریکایی طرفدار فلسطین، نادرستی ادعای آن‌ها در آزادی بیان را نشان می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان آمریکایی طرفدار غزه در دانشگاه‌های این کشور توسط مقامات آمریکایی را محکوم کرد.

این جنبش قدرتمند مردمی یمن از مواضع اخلاقی معترضان آمریکایی که نشانگر افزایش آگاهی اجتماعی آن‌ها است، تشکر و قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب بدون دلیل معترضان، دروغ بودن ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار می کند.

شبکه سی ان ان امروز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

 دانشگاه‌های آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا