Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی امروز عصر با حضور سفیر اندونزی در ایران، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و چندتن از مدیران شهری و استانی در مشهد آغاز به کار کرد.

احمد قیص سرکنسولگری کشور عراق گفت: پیشرفت صنعت بسته بندی در کالا‌های مختلف از جمله صنایع غذایی را با وجود تحریم‌ها نیازمند تبلیغات و حمایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ضمن خرسندی جهت دعوت به این مراسم تولیدات داخلی افزود: این نمایشگاه شرکت‌کنندگانی همچون تولیدات صنایع غذایی، ماشین‌آلات صنایع غذایی، چاپ و بسته‌بندی و همچنین ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی دارد ک می‌توانند در حوزه خود بسیار ارزشمند باشند.

سرکنسولگری کشور عراق با اشاره به تحریم‌هایی ک از طریق آمریکا و کشور‌های جهانی برای ایران انجام شده است، ادامه داد: این نمایشگاه باید خیلی بیشتر از آنچه که فعالیت میکند پیشرفت داشته باشد و ارزشمند‌تر شود.

قیص با توجه به اینکه نیرو‌های کنسولگری خود را برای تبلیغات و بازدید به این نمایشگاه دعوت میکند بیان کرد: اگر تبلیغات این شرکت‌های صنعتی مفید انجام شود، بخش‌های بازرگانی و به خصوص صنایع و کارخانه‌ها میتواند باعث رونق اقتصاد این کشورایران باشد.

رشد و توسعه شرکت‌های صنعتی حوزه چاپ، نیازمند تعامل و نگاه ویژه است

علی ابراهیمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن عرض تقدیر و تبریک به تمامی عوامل برگزاری این نمایشگاه، گفت: این مراسم نمایش با توجه به اینکه تمامی حوزه‌های صنایع در آن فعالیت میکنند موثر و ارزشمند در اقتصاد کشوری است.

او با اشاره به حضور صنعت چاپ در این نمایشگاه افزود: صنعت چاپ میتواند نقش موثر و تکمیل کننده‌ای با فعالیت مربوطه تمامی صنایع و شرکت‌ها باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با توجه به تعامل صنعت چاپ و شرکت‌های صنایع غذایی ادامه داد: قطعا تمامی صنایع مختلف این نمایشگاه و واحد‌های چاپی میتواند مکمل کننده یکدیگر باشند و تبادل اطلاعات و نیاز‌های صنایع مختلف اقتصادی را فراهم کنند.

سفیر اندونزی با اشاره به ارزیابی نمایشگاه شرکت‌های صنعت غذایی و چاپ گفت: با توجه به اینکه برای نخستین بار در سفارت اندونزی همراه با تجار به شرکت‌های غذایی در ایران دعوت شده ام، این نمایشگاه غذایی سازمان یافته و منظم مشاهده می‌شود.

او با توجه به توسعه تعاملات و تجارت ایران و اندونزی افزود: هدف اصلی این نمایشگاه کمک به پیشرفت اقتصاد مردم کشور خود و دیگر کشور‌های مسلمان است.

سفیر اندونزی ادامه داد: تعاملات بسیار خوبی بین ایران و اندونزی وجود دارد که با استفاده این روابط می‌توانیم تعاملات این دو کشور را افزایش دهیم.

انتهای پیام//ا.د.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازدید گردشگران صنایع غذایی تعاملات تجاری شرکت های صنعت صنایع غذایی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت ضمن تاکید بر رشد تولید این نوع ماشین آلات در دولت سیزدهم، از ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین راهداری و معدنی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«سید محمد موسوی» معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت درباره میزان واردات ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: هر ساله به طور میانگین حدود ۵ میلیارد دلار تجهیزات صنعتی برای حوزه‌های مختلف وارد کشور می‌شود. در حال حاضر بخش از این واردات برای نوسازی ماشین آلات قدیمی است.


معاون وزیر صمت افزود: ما در حال حاضر در مورد تجهیزات بخش‌هایی همچون صنایع غذایی و دارویی نه تنها وارداتی نداریم بلکه نزدیک به ۲ میلیارد دلار هم صادرات داریم. مضاف بر این موضوع، در طول سال‌های اخیر تولید ماشین آلات راه‌سازی و معدنی رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده به طوری که تعداد تولید آن‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ و در سال ۱۴۰۲ هم ۴ هزار ۵۰۰ دستگاه بوده است.


وی تصریح کرد: شرایط خوب تولید نیازمند واردات بخشی از قطعات مورد نیاز ماشین آلات صنعتی است. میانگین عمق ساخت داخل ماشین آلات راهداری و معدنی در اقصا نقاط جهان بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. در حال حاضر ساخت ماشین آلات صنعتی این حوزه در ایران هم از این روند تبعیت می‌کند.


موسوی درباره صادرات ماشین آلات صنعتی گفت: برنامه نخست ما معطوف به خروج شرکت‌های تولیدکننده این حوزه از وضعیت رکود است. در طول ۱۰ سال گذشته با شرکت هپکویی مواجه بودیم که میزان تولید آن ۴۰ تا ۵۰ دستگاه ماشین صنعتی بود، این اعداد در حالی رقم می‌خورد که در پروانه بهره‌برداری این شرکت میزان تولید سالانه آن ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده است. با توجه به رویکرد مذکور، تولید این شرکت در سال نخست به ۳۰۰ دستگاه و در سال دوم هم به بیش از ۷۰۰ دستگاه رسیدیم.


مشروح گفته‌های موسوی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات معدنی ، وزارت صمت ، صنایع غذایی ، سید محمد موسوی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA4

دیگر خبرها

  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی