Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی العبودی در دیدار با رئیس دانشگاه باقر العلوم که به همراه هیئت همراه در این دانشگاه حضور یافته بود، در ابتدا به تاریخچه ای از نحوه شکل گیری کتائب حزب الله اشاره و اظهار داشت: این مجموعه، پس از سقوط نظام صدام به همت برخی از جوانان مومن، ولایی و حزب اللهی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه رویکرد کتائب حزب الله بیشتر فرهنگی و اجتماعی است، افزود: با ظهور داعش تمرکز عمده این جریان به سمت نظامی گرایش پیدا کرده و به مبارزه با آنها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العبودی در بخش دیگری از سخنان خود به خروج آمریکایی ها از عراق اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها در حال حاضر به شکل ذلیلانه در حال اخراج از عراق بوده و به دنبال پیدا کردن بهانه ای برای خروج از این کشور هستند.

مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق خاطرنشان کرد: آمریکایی به شدت موسسات مدنی و مراکز فرهنگی و اجتماعی را فعال کرده و درحال نفوذ و حضور و اثرگذاری خودشان را در این بخش بوده و می خواهند جای پای خود را به این شکل نگه دارند که در این راستا نیاز است در زمینه های فرهنگی، علمی و اجتماعی حضوری جدی تر و فعال تر داشته باشند و از دانشگاه باقرالعلوم (ع) در این زمینه تقاضای همکاری داریم.

در این نشست رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) نیز ضمن خیرمقدم و اعلام آمادگی همکاری این دانشگاه با مراکز علمی عراق اظهار داشت: در حال حاضر، جهاد اصغر در عراق به پایان رسیده و جهاد اکبر آغاز شده است که باید در جهاد اکبر کارهای نرم افزای و علمی بیش از پیش نمود پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الله مریجی که به لحاظ مطالعاتی آشنایی با فضای داخلی کشور عراق دارد، تصریح کرد: همچنین باید فعالیت های فرهنگی، علمی، اندیشه ای و اجتماعی سبقه جدی تر و فعال تری به خودش بگیرد تا بتواند نیروهای موجود را حفظ و هم اینکه سبب جذب و اثرگذاری طیف بیشتری از جامعه عراق باشد.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) بیان کرد: با توجه به تجربه ای که در بهره گیری از میراث اسلامی و پیاده سازی آن با نیازهای امروز خودمان در طی سالهای گذشته در جمهوری اسلامی داریم، در دانشگاه باقرالعلوم (ع) آمادگی کامل داریم که این مسیر را به شکل تعامل و دوسویه با عراق بازکنیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که میراث اسلامی و اندیشه دینی که به مثابه نور است را پیاده سازی کنیم، تاریکی ها و دشمنی ها خودشان ضعیف شده و کنار می روند.

مریجی با اشاره به همکاری های نزدیک عراق، سوریه و لبنان در عرصه های مختلف بین المللی گفت: زمان آن رسیده که دست به دست هم بدهیم و با تعامل و به اشتراک گذاشتن تجربه ها آنها را غنا بخشیده و جبهه دین و محور مقاومت را نیز تقویت ببخشیم، در این راستا نیز دانشگاه باقرالعلوم (ع) آمادگی همکاری تمام با علاقه مندان و مشتاقان به بحث های علمی، فرهنگی و اجتماعی را دارد.

کد خبر 5354673

منبع: مهر

کلیدواژه: قم دانشگاه باقرالعلوم کتائب حزب الله عراق زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه آمار کرونا کرمانشاه هفته بسیج واکسن کرونا کتاب و کتابخوانی عکس استانها گرگان شیوع کرونا اردبیل واکسیناسیون کرونا دانشگاه باقرالعلوم حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت صد دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازار ۴,۲۲۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ تومان (۰.۳۵ درصد) کاهش یافته است. هر واحد صد دینار عراق روز گذشته با قیمت ۴,۲۴۰ تومان معامله می‌شد.

به گزارش اقتصاد ۱۰۰، امروز قیمت ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است. قیمت ۱۰۰ دینار عراق که دیروز با کاهش قیمت ۴۵ تومانی به ۴,۲۴۰ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۵ تومانی (۰.۳۶ درصد) به ۴,۲۲۵ تومان رسید.

بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۲۲۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۲۲۵ تومان خرید و فروش می‌شد.

قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۲.۸۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۸.۰۶ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر ۱۰۰ دلار آمریکا برابر است با ۱۵۲,۸۰۰ دینار عراق.

در حال حاضر یک میلیون تومان برابر است با ۲۳,۶۶۹ دینار عراق.

دیگر خبرها

  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳