Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از تارنمای اینترنتی روزنامه "القدس العربی"، «محمود الهباش»، قاضی ارشد فلسطین و مشاور امور دینی و روابط اسلامی ریاست تشکیلات خودگردان با استقبال از تصمیم ترکیه برای از سرگیری سفرهای زیارتی شهروندانش به قدس در اظهاراتی مطبوعاتی، گفت: سفر مسلمانان و مسیحیان به قدس و زیارت اماکن مقدس آنجا، یک حمایت مادی، معنوی و سیاسی از فلسطین و شهروندان فلسطینی در قدس و به ویژه حمایت از هویت فلسطینی قدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کشورهای عربی و اسلامی خواست تصمیمی مشابه با ترکیه را در ساماندهی سفرهای توریستی به قدس بگیرند.

الهباش افزود: این اقدام حمایت از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین است، به ویژه آن که رژیم اسرائیل تعدی خود را برای از میان بردن هویت عربی و اسلامی آن افزایش داده است.

قاضی ارشد قدس هفته گذشته با علی ارباش رئیس امور دینی ترکیه در آنکارا دیدار کرد و با وی درباره مسائل مختلف در حمایت از قدس و حفط هویت اسلامی آن و راه‌های مقابله با تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان گفت‌ وگو کرد و گفت که از جمله توافق‌های این نشست، افزایش سفر فردی یا جمعی مسلمانان ترکیه به قدس و مسجد الاقصی بود.

ریاست امور دینی ترکیه اعلام کرد،قرار است ۳۷ تور مسافرتی به مقصد قدس در طول سال ۲۰۲۲ ساماندهی شود و افرادی نیز به عنوان راهنما و متخصص به زائران بیت‌المقدس در طول سفر اطلاعات می‌دهند.

برچسب‌ها قدس ترکیه فلسطین بیت المقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قدس ترکیه فلسطین قدس ترکیه فلسطین بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا

وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از سخنرانی خود در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر خارجه ترکیه ملاقات و گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان در چهارمین دیدار خود در محل برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه گفت و گو و رایزنی کرد.

پیش از این، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود از مصر، اندونزی و عربستان سعودی دیدار کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا