Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:04:53 GMT

نقش مازندران در حماسه سوسنگرد به آیندگان منتقل شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۷۷۱۸

نقش مازندران در حماسه سوسنگرد به آیندگان منتقل شود

ایسنا/مازندران مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت:نقش مازندران در حماسه سوسنگرد باید به آیندگان منتقل شود.

عبدالله ملکی در همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای سوسنگرد و تأکید بر ضرورت پاسداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد اظهار کرد: سوسنگرد مرکز دشت آزادگان است و در منطقه میانی خوزستان قرار دارد که در شروع جنگ تحمیلی، سپاه سوم لشکر زرهی عراق برای رسیدن به اهواز این محور را انتخاب کرده بود اما با مقاومت جانانه مردم قهرمان سوسنگرد و ارتشیان و پاسداران و نیروهای ژاندارمری روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اگر چه سوسنگرد به مدت کوتاه در اشغال رژیم بعث قرار گرفت اما با حماسه سازی سپاه و ارتش از دست رژیم بعث آزاد شد، تصریح کرد: این شهر دو بار در محاصره شدید دشمن قرار گرفت و در ۲۵ آبان ۵۹ نیز برای سومین بار محاصره شد و نیروهای اسلام و عشایر و بسیجیان و ژاندارمری و ارتشیان در مقابل فشار حمله دشمن مقاومت کردند.
ملکی اضافه کرد: با دستور امام که فرمود «تا فردا بایستی سوسنگرد آزاد بشود» رهبر معظم انقلاب و شهید چمران که در آن زمان نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند با همکاری و هماهنگی با لشکر ۹۲ زرهی اهواز و بکارگیری نیروهای تیپ دو و بخشی از نیروهای تیپ ۳ این لشکر زرهی و ستاد جنگ‌های نامنظم و پاسداران و ارتشیان و بسیجیان بطور هماهنگ و با اقتدار سوسنگرد را در ۲۶ آبان ۵۹ از حصر درآوردند و آزادی را به مردم ایران و سوسنگرد ارمغان آوردند.
وی با اشاره به حماسه رزمندگان مازندرانی هم در آزادسازی و هم بازسازی شهر سوسنگرد بیان کرد: پس از فتح حرمشهر، آیت الله «هادی روحانی» نماینده فقید امام (ره) در استان مازندران طی نامه ای به امام (ره) برای بازسازی شهر سوسنگرد اعلام آمادگی کرد و با موافقت حضرت امام (ره) بازسازی این شهر به این استان محول شد.
این مسئول با بیان اینکه ۱۳ هزار نیروی جهادی مازندران از شهریور ۱۳۶۱ تا دی ۱۳۶۲ کار بازسازی شهر سوسنگرد را به اتمام رساندند، خاطرنشان کرد: همچنین مردم مازندران در آن زمان با جمع آوری ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی به این مردم جنگ زده افتخار دیگری در کارنامه حماسی خود از سالهای دفاع مقدس به ثبت رساندند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به نقش محوری سردار شهید «حسین بهرامی ولشکلایی» در عملیات آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و با بیان اینکه قریب به ۴۳ شهید مازندرانی در جبهه سوسنگرد تقدیم شد، اضافه کرد: این دو حماسه باید به زیبایی به آیندگان و نسل امروز منتقل شود.

ملکی گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در راستای حفظ و نشر این دو حماسه اقدامات موثری انجام داده است که چاپ کتاب «بازساری سوسنگرد چیزی مثل جنگ» از جمله آنها است که با همکاری سپاه کربلا انجام شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه برگزاری این همایش یکی از راه‌های پاسداشت این حماسه است، گفت: این همایش طی سال‌های متوالی برگزار شد و در ساال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سوسنگرد استان مازندران آزادسازی سوسنگرد دفاع مقدس مازندران دفاع مقدس حفظ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد