Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اثر دو زلزله هرمزگان، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به راه‌های روستایی هرمزگان خسارت وارد شده است.

فرزاد نجات نیا صبح امروز (۲۷ آبان ماه) پس از بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگان، افزود: از ابتدای وقوع زلزله، سه نقطه مواصلاتی در هرمرگان مسدود شد که بلافاصله این مسیرها بازگشایی شدند

این مقام مسئول اظهار کرد: اکنون تنها مسیر مسدود مانده، جاده روستای آرنگان فین است که تا قبل از ظهر فردا بازگشایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص بازسازی مسیرهای خسارت دیده از زلزله هم گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای این موضوع تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است و از هفته بعد هم یک تیم ارزیاب و کارشناس از این سازمان برای انجام اقدامات لازم برای اصلاح مسیرها به هرمزگان سفر می‌کنند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی در خصوص زمان ساخت منازل آسیب دیده از زلزله هم عنوان کرد: عملیات آواربرداری منازل تخریب شده آغاز شده است و تا پایان سال هم منازل مردم ساخته و تحویل آن‌ها می‌شود.

به گفته نجات نیا، بر اثر زلزله فین سه هزار و ۲۰۰ خانه آسیب دیده اند که از این شمار دو هزار و ۵۰۰ خانه نیازمند بازسازی و ۷۰۲ خانه هم نیازمند تعمیر هستند.

وی بیان کرد: برای بازسازی خانه‌های تخریب شده ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات و ۷۰ میلیون هم کمک بلاعوض و برای خانه‌های نیازمند تعمیر هم ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مقرر شده تا زمان تصویب این پیشنهاد در هیئت دولت، از حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) اقدامات اولیه بازسازی انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زلزله در جنوب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال وقوع گردباد شدید در حومه شهر «اوماها» در ایالت نبراسکای آمریکا، صدها ساختمان مسکونی و غیر مسکونی خسارت دیدند.

نبراسکا و آیوا دیروز چندین گردباد را تجربه کردند اما مخرب‌ترین طوفان در شهر ۴۸۵ هزار نفری اوماها در شمال غرب نبراسکا رخ داد. هنوز گزارشی درباره قربانیان احتمالی این حادثه مخابره نشده است.

تصاویر منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که شهر میندِن در ایالت آیوا که در نزدیکی اوماها واقع شده نیز متحمل خسارت سنگینی شده است.

در نبراسکا فروریختن یک ساختمان صنعتی به مصدوم شدن شماری منجر شد. در زمان حادثه ۷۰ نفر در ساختمان بودند.

همچنین صدها خانه در اوماها خسارت دیده است و تیم‌ها آتش‌نشانی خانه به خانه در جستجوی افراد آسیب‌دیده یا قربانیان احتمالی هستند.

کد خبر 6089728

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله