Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:44:42 GMT

گام سوم «مهرواره اوج» در حال برگزاری است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۸۲۴۷

گام سوم «مهرواره اوج» در حال برگزاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد پشم‌فروش دبیر «مهرواره‌اوج» گفت: «نشست آموزش مجازی و تبلیغ در میدان» مرحله دوم گام سوم «مهرواره اوج» از تاریخ ۱۸ الی ۲۸ آبان ماه برگزار می‌شود، مرحله اول این گام «نشست شهید بیاضی زاده» بود که با موفقیت در سراسر کشور برگزار شد.

دبیر «مهرواره اوج» تصریح کرد: در این نشست مجازی، مدیران اداره کل شهرستانها مفاهیم تدریس‌شده را فرا می‌گیرند و بعد این مفاهیم را به امامان جماعات مساجد شهرستان خود می‌آموزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام پشم‌فروش تصریح کرد: عناوین و مفاهیم مطرح شده در این نشست «گعده داری و تشکیل شبکه‌های امامت مردمی»، «حل مسئله و ظرفیت‌سنجی و مسئله‌یابی در محلات»، «پروتکل‌های تجربه نگاری از امامان مساجد و فعالیت‌های شاخص آنها در شهرها»، «راهیاری و مشاوره امامان» است که در قالب فایل پاورپوینت، جزوه آموزشی، فیلم و کتاب آنلاین بر روی سامانه مبشران به آدرس mobasheran.org به صورت آفلاین قرار گرفته است، شرکت کنندگان می‌توانند با مدیریت زمان خود اقدام به استفاده از این محتواهای آموزشی کنند.

وی اظهار داشت داشت: اساتید این دوره آنلاین حجج الاسلام سید ناصر میر محمدیان، امید محلاتی، رضا غلامی و مهندس حسین قاسمی هستند.

دبیر «مهرواره اوج» خاطرنشان کرد: در پایان این نشست مجازی، آزمون مفهوم‌شناسی از شرکت‌کنندگان با هدف بررسی کیفیت آموزش‌های ارائه شده گرفته می‌شود.

گفتنی است «مهرواره اوج» ۸ گام داردکه گام نخست این مهرواره لبیک‌گویی به فرمان رهبری (امضای الکترونیکی)، گام دوم ارزیابی مساجد و راهیاران شهرستانی بود، گام سوم توانمندسازی شبکه راهداری با ابزارها، تولید علم و احصای ظرفیت‌ها است، گام چهارم برگزاری نشست‌های هفتگی شبکه امامت در شهرهای مختلف است.

گام پنجم طرح، حل کردن مسائل و مشکلات مردم توسط مساجد و همچنین ارائه تجربیات آنان به دیگران، گام ششم ارزیابی فعالیت امامان و گام هفتم تحریم امامان شاخص در سطح شهرستان، استان و کشور به صورت معنوی و در نهایت نیز گام هشتم ارزیابی فعالیت‌ها و تجربه‌نگاری خواهد بود.

کد خبر 5329340

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی فضای مجازی مهرواره اوج رضا غلامی طرح امام محله قرآن فعالیت های قرآنی شیعه قرآن کریم علامه طباطبایی حوزه علمیه حضرت معصومه س شیعیان آیت الله خامنه ای امام حسن عسکری ع ایران انقلاب اسلامی ایران سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان تبلیغات اسلامی مهرواره اوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع)

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی در ابتدای این نشست با بیان اینکه کنگره جهانی حضرت رضا(ع) دارای قدمتی ۴۰ ساله است، اظهار کرد: در سال ۱۳۶۲ اولین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) آغاز و تا سال ۷۲ چهار کنگره برگزار شد که در سطح بسیار بالایی با حضور اندیشمندان، علما، فضلا و مراجع عظام برگزار می‌شد و رهبر حکیم انقلاب نیز از سخنرانان اصلی این کنگره بوده اند. در واقع کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» به نوعی انعکاس سخنرانی‌های ایشان در چهار کنگره است.
 
دبیر کنگره جهانی حضرت رضا(ع) افزود: پس از توقفی تقریبا ۳۰ ساله در برگزاری این کنگره، در سال ۱۴۰۱ تولیت آستان مقدس رضوی عزم و تاکید کردند تا این کنگره به عنوان پرچم و سرمایه هویتی آستان قدس رضوی احیا شود تا بتواند امتداد ملی و جهانی بیابد. خوشبختانه در این مدت یک سال و نیم موفق شدیم ۵۰ پیش نشست برگزار کنیم که ۱۷ پیش نشست در خارج از ایران و ۳۳ پیش نشست در داخل ایران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی افزود: در پیش نشست‌های خارج از ایران ۳۰ کشور مشارکت کردند و ۵ پیش نشست در کشور‌های آمریکای لاتین، پاکستان، عراق ، ترکیه  و در اروپا با محوریت انگلیس برگزار شد. در این پیش نشست‌ها که هر یک دست کمی از یک نشست جدی و مهم  علمی نداشت، امتدادی در میان شیعه شناسان، ایران شناسان و علاقمندان به مطالعه فرهنگ اهل بیت(ع) در رشته‌های مختلف از حوزه‌های معارف دینی صورت گرفت و حتی کسانی که تخصص‌شان ریاضیات، کامپیوتر، انسان شناسی، جامعه شناسی و علوم سیاسی بود نیز با رویکرد‌های مختلف، دغدغه ها و اندیشه های خود را به موضوع این کنگره گره زدند.

 کنگره هر دو سال برگزار می شود
دکترعاملی گفت: عنوانی که برای کنگره پنجم و شش کنگره‌ای که بعد از آن هر دو سال یک بار برگزار خواهد شد، دیدگاه‌ها و رویکرد تمدنی حضرت رضا (ع) به مسائل مختلف است. تلاش کردیم مسائل و چالش‌هایی را که در سطح جهان وجود دارد به آن بپردازیم. موضوع کنگره «عدالت برای همه، ظلم به هیچکس» است. عدالت و تبعیض اساسی‌ترین موضوع جهان معاصر ما است که موضوع کنگره پنجم حضرت رضا (ع) است.

 دنیا نیازمند آگاهی است
وی در بخشی دیگر از سخنانش، با اشاره به تحولات غزه ابراز کرد: امروز غزه، جنایت و کشتار جمعی عمیقی را تجربه می‌کند. غزه شاهد یک جنایت بزرگ است که منجر به آواره شدن یک میلیون انسان، گرسنگی ۵۰۰ هزار نفر و کشتار بیش از ۵۰ هزار انسان بی‌گناه شده که ۱۶ هزار نفر آنان کودکان بودند. زنان، کودکان و مردان فلسطینی در این کشتار جمعی و جنایت جنگی قربانی شدند. 
دبیر کنگره امام رضا (ع) با اشاره به جنگ‌های مرگبار و ویرانگر در ویتنام و فیلیپین و به بردگی گرفتن میلیون‌ها آفریقایی توسط اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها گفت: همه این‌ها کشتار جمعی بوده است؛ دنیا نیازمند آکاهی و آموزش نسبت به حوزه کشتار جمعی است. ای ن مقوله همچون ظلم فراگیری است که مثال بارز آن در نوار غزه رخ داده است.
 
عاملی با اشاره به نامه پر از حکمت رهبر معظم انقلاب در سال 1393 به جوانان اروپا و آمریکا، تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای در دو نامه خود تلاش کردند تا بیداری از خواب صورت بگیرد و در شرایطی که خیلی‌ها می‌گفتند مگر کسی به این مطالب گوش می‌دهد، ولی امروز شاهد این بیداری هستیم که محصول آگاهی است. 

 تدارک 20 نشست همزمان با برگزاری کنگره
دبیر کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با اشاره به موضوع کنگره یعنی «عدالت برای همه، ظلم به هیچکس»، اظهار داشت: کنگره جهانی حضرت رضا (ع) روز‌های ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تالار قدس حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) با تدارک همزمان ۲۰ نشست تخصصی برگزار می‌شود. در مراسم افتتاحیه کنگره، پیام تصویری حضرت آیت الله خامنه‌ای پخش خواهد شد. دکتر رئیسی رئیس جمهور محترم و حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی سخنران مراسم افتتاحیه خواهند بود. همچنین پیام حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی در این مراسم قرائت خواهد شد. 

 توجه کنگره به مهم‌ترین نیاز جهان امروز
وی مهم‌ترین شاخصه کنگره پنجم را بین المللی بودن آن عنوان کرد و اضافه کرد: شاخصه مهم دیگر این است که به مهم‌ترین نیاز جهان امروز که عدالت و مهم‌ترین چالش امروز جهان که تبعیض است به صورت محوری پرداخته شده است. کنگره جهانی حضرت رضا، کنگره عمیقی است و توانسته با کسانی که مشارکت می‌کنند ارتباط محتوایی برقرار کند و این ارتباط محتواتی یک محتوای عمیقی را منعکس می‌کند.  
 
سید رضا عاملی تاکید کرد: کنگره حضرت رضا (ع) کنگره بدون کاغذ است یعنی تلاش کردیم در بخش محصولات هیچ کاغذی چاپ نکنیم و تولیدات کنگره به صورت الکترونیک در اختیار قرار گذاشته می‌شود و افراد با کیو آر کد می توانند آن‌ها را دریافت نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع)
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق