Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه سفر یک روزه خود به خوزستان گفت: این میزان کاهش آلایندگی جوی تولیدی کشور یک درصد بیش از تعهد ایران در توافقنامه آب و هوایی پاریس است و این مهم در زمانی محقق می‌شود که کشور در شرایط تحریم قرار دارد.

او افزود: کنوانسیون‌های بین المللی، کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های در حال توسعه را برای به حداقل رساندن تولید آلاینده‌های جوی زیر فشار قرار می‌دهد که می‌توان با همگامی صنایع و پالایشگاه‌ها با الزام‌های زیست محیطی هم تولید آلاینده‌ها را به حداقل رساند و هم از منابع فسیلی استفاده بهینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلاجقه بیان کرد: دنیا با استفاده از داده‌های خود، به نوعی ما را به تولید بالای آلاینده‌های جوی محکوم می‌کند و این در حالی است که اقدام‌های مهم زیست محیطی در کشور در حال ثمر دهی است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: در این سفر از تعدادی از بزرگترین و بهترین طرح‌های کاهش آلایندگی جوی و زیست محیطی کشور در شرکت‌های پتروشیمی بازدید و آخرین روند اجرای ان‌ها از نزدیک ارزیابی می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه خوزستان استان آب و نفت است که هر ۲ این شاخص ها، برای ایران و جهان حیاتی هستند گفت: گسترش صنایع و پالایشگاه‌ها باعث شده تا این استان با وجود ظرفیت‌های متعدد یا چالش‌های زیست محیطی در حوزه آب و نفت مواجه باشد.

او ادامه داد: آلایندگی ناشی از وجود صنایع متعدد و از طرفی خشکسالی‌ها و ریزگرد‌ها مشکلاتی برای خوزستان ایجاد کرده است.

سلاجقه، خشکیدگی تالاب‌ها را از دیگر چالش‌های زیست محیطی خوزستان دانست و افزود: تالاب‌ها به عنوان محل‌های سیل گیر و از طرفی محلی برای معیشت اهالی حاشیه‌ای این تالاب‌ها با دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری، نیازمند توجه جدی است.

بازدید از کانون‌های فوق بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز، بازدید از صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، افتتاح مرکز آموزش و پایش زیست محیطی شهرستان بندر ماهشهر و همچنین افتتاح و راه اندازی خط انتقال و تزریق گاز‌های اسیدی به چاه‌های نفتی مجموعه پالایشگاه بیدبلند از جمله برنامه‌های اعلام شده سفر یک روزه رییس سازمان محیط زیست به خوزستان است.

سفر رییس سازمان محیط زیست کشور به خوزستان که پیش از این قرار بود به صورت دو روزه برگزار شود بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست خوزستان به دلیل جلسه سلاجقه با رییس جمهوری در روز جمعه این سفر به یک روز تقلیل یافت.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلاینده های جوی محیط زیست رییس سازمان زیست محیطی آلاینده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین موضوع در اجرای هر طرح صنعتی و تولیدی حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، عباس علی‌آبادی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جریان سفر به استان مرکزی و حضور در سی و دومین همایش سالانه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اراک، اظهار کرد: حفاظت و صیانت از سلامت جامعه و مردم در موضوع آب و خاک و هوا که سه عنصر مهم سلامت انسان و زمین است در گرو فعالیت حفاظت محیط زیست است.

وی با بیان اینکه در صورتی که به این مهم متعهد نباشیم انسان الهی نیستیم، افزود: رفع مخاطرات زیست‌محیطی واحدهای تولیدی و صنعتی در اولویت قرار دارد و مهندسان مکانیک کشور باید دو چالش مهم آب و هوای کشور را رفع کنند.

وزیر صمت با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از بزرگترین چالش‌های شهر اراک است، خاطرنشان کرد: مهندسان مکانیک در یک بازه زمانی اقدام به تأسیس یک نیروگاه برای تأمین برق کردند که این نیروگاه حتی اگر گاز مصرف و از مصرف مازوت خودداری کند، باز هم با پدیده اینورژن و گازهای گلخانه‌ای همراه است؛ بنابراین امروز این مهندسان برای رفع این آلودگی باید راهکار کاربردی و ایده ارائه دهند.

علی‌آبادی با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا تمام اتوبوس‌ها و خودروها در اراک باید برقی شود، تصریح کرد: جهش تولید بدون مشارکت مردم و تولید جذاب محقق نمی‌شود، به همین دلیل باید تولید جذاب شود و بسیاری از اقدامات انجام و موانع پیش روی بخش تولید با ارائه راهکار مناسب رفع شود.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی امروز صاحب فناوری در بخش‌های مختلف است و مهندسان مکانیک در بخش‌های مختلف درخشیده‌اند، اما انتقاداتی نیز وجود دارد.

وزیر صمت ادامه داد: مهندسی مکانیک امروز در ترکیب با سایر علوم جلوه‌های تازه‌ای از بیومکانیک، بی و مکاترونیک را خلق کرده‌اند، وقت آن رسیده است که یک گام به جلو حرکت کنیم چراکه دنیا در آستانه تحول تازه و حرکت به سمت هوشمندی است.

علی‌آبادی با بیان اینکه کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر استان مرکزی طرحی ارزشمند و ابتکاری منطقی و ریشه‌ای است، تاکید کرد: این کنسرسیوم در راستای فرمایشات رهبری شکل گرفته است و برای تأسیس نهاد مالی و منابع لازم برای اقدامات پیش‌بینی شده لازم است از تمام مردم استان مرکزی دعوت شود تا در آن عضو شوند.

وی گفت: افراد حتی با سرمایه‌های بسیار ناچیز نیز می‌توانند عضو این کنسرسیوم شوند و پروژه‌های بزرگی را انجام دهند.

وزیر صمت با بیان اینکه این وزارتخانه از شرکت‌هایی که در زمینه صادرات فعالیت دارند همه جانبه حمایت می‌کند، افزود: تمام امکانات مادی و معنوی این وزارتخانه در اختیار صادرکنندگان است تا محصولات خود را بفروشند و صادر کند، البته ارز را باید صادرکنندگان و تولیدکنندگان با تولید و صادرات خلق کنند.

کد خبر 751478

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین