Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@19:51:13 GMT

سارقان خشن پشت میله‌های زندان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۸۷۵۰

سارقان خشن پشت میله‌های زندان

با پیگیری پرونده‌های رسوبی مفتوح در دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی ۱۰ نفر از سارقان حرفه‌ای و تحت تعقیب در حالی دستگیر شدند که تا به این لحظه بیش از ۷۳ نفر از شهروندانی که از سوی این افراد مورد سرقت و زورگیری واقع شده‌اند آن‌ها را شناسایی و نحوه اقدام‌های مجرمانه را مکتوب کردند.

عملیات پلیسی در سه نقطه شهر

در یک ماه اخیر با توجه به اینکه سارقان و متهمان تعدادی از پرونده‌ها همچنان تحت تعقیب بوده و دستگیر نشده بودند، سرهنگ جواد شفیع‌زاده، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی همراه با رئیس اداره مبارزه با جرایم خشن آگاهی استان بررسی تخصصی و دوباره این پرونده‌ها را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو با توجه به نکات فنی و سرنخ‌های جدیدی که بدست آمد، رئیس پلیس آگاهی از سرهنگ میش‌مست خواست چند پرونده مفتوح را هر چه سریع‌تر به نتیجه برساند و مجرمان پرونده‌ها را که در حدود ۱۰ نفر می‌شدند شناسایی و دستگیر کند.
گزارش قدس حاکی است، رئیس اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی استان یک تیم از نیروهای زبده این اداره که در کشف پرونده‌های پیچیده مهارت دارند را مأمور کرده تا تمامی توان خود را معطوف به نتیجه رساندن این پرونده‌ها کنند.
کارآگاهان هم در کنار بررسی مستندات موجود در پرونده به سراغ روش‌های نوین چهره‌نگاری رفتند تا هر چه سریع‌تر پشت پرده‌های تاریک و مخفی مانده، روشن شود. در کنار این ماجرا مخبران در محل‌های قرمز که سابقه حضور و جولان افراد مجرم در آنجا ثبت شده بود و آنجا دست به سرقت و زورگیری زده بودند هم فعال شدند و تمامی تحرکات افراد مشکوک به صورت لحظه ای مورد رصد قرار می‌گرفت.
این سلسله اقدام‌ها موجب شد در ابتدا پاتوق چند زورگیر مورد شناسایی قرار گیرد. به سرعت ماجرا به رئیس اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی استان منتقل و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی و در پی چند عملیات هماهنگ، پلیس وارد محل اختفای آن‌ها شد و اقدام به دستگیری متهمان کرد.
در حالی که از پاتوق سارقان تعدادی گوشی سرقتی کشف شد، بازجویی‌های فنی و دقیق پلیس از متهمان موجب شد دیگر افراد فراری هم شناسایی و مردان قانون تک به تک آن‌ها را زمینگیر کنند.
هویت این ۱۰ نفر که از چند ماه پیش تحت تعقیب مأموران پلیس آگاهی استان بودند عبارت است از: (محمد. الف)، (مسعود. ر)، (هادی. ی)، (سعید. ک)، (محمد. ح)، (مرتضی. م)، (عرفان. ح)، (سجاد. ر)، (ابوالفضل. ر) و (فرهاد. ر) که در محدوه خیابان خواجه‌ربیع، رسالت و پنجتن دستگیر شدند.
همچنین در پی بازرسی صورت گرفته از پاتوق‌های این افراد دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی و هشت دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف و ضبط شد.

۱۰ روز پس از آزادی و شروع سرقت‌های دوباره

در بررسی سوابق سارقان دستگیر شده مشخص شد دو نفر از متهمان ۱۰ روز پیش از زندان آزاد شده‌اند ولی این برخورد برای آن‌ها درس عبرتی نشده و باز هم دست به سرقت اموال مردم شهر زدند.
از سوی دیگر در میان متهمان ۶ سارق حضور داشتند که با تشکیل یک باند سرقت اقدام‌های مجرمانه خود را رقم می‌زدند و در یکی از موارد آن‌ها پس از وارد شدن به منزل یکی از شکات پرونده و ضرب و جرح او، اموال وی شامل خودرو سواری و زیورآلات را سرقت کرده بودند.
با انتقال متهمان به مقر پلیس آگاهی تا به این لحظه ۷۳ نفر از مالباختگان با حضور در اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی استان آن‌ها را شناسایی کرده‌اند.
با توجه به شیوه و شگرد سارقان و زورگیران در ارتکاب جرایم، احتمال افزایش تعداد سرقت‌ها وجود دارد، بر همین اساس تحقیقات پلیسی همچنان ادامه دارد.

چند نکته پیشگیرانه از سرقت گوشی تلفن همراه

بررسی‌های صورت گرفته از سوی خبرنگار ما در این پرونده حاکی از آن بود که متأسفانه سارقان موبایل‌قاپ و زورگیر از کم‌توجهی برخی شهروندان سوءاستفاده می‌کردند و اقدام‌های خود را رقم می‌زدند که توصیه می‌شود افراد هنگام مکالمه با تلفن همراه در صورتی که از پشت سر صدای موتورسیکلتی را می‌شنوند که نزدیک می‌شود، حتماً ماجرا را بررسی کنند.
 از سوی دیگر هنگام صحبت با تلفن همراه سعی کنند از هندزفری استفاده و به هیچ عنوان گوشی تلفن خود را در معابر از جیب خارج نکنند و در صورت امکان هنگام مکالمه در خیابان در کنار پیاده‌رو توقف و پشت به دیوار به صحبت خود ادامه دهند تا در صورت نزدیک شدن افراد مشکوک امکان واکنش نشان دادن به موقع وجود داشته باشد.
همچنین افرادی که داخل خودرو متوقف شده در حال مکالمه با تلفن همراه هستند به هیچ عنوان شیشه خودرو را به اندازه‌ای پایین نکشند که دستی به راحتی داخل کابین خودرو وارد شود و هنگام صحبت هم گوشی را سمت شیشه خودرو نگیرند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس پلیس اگاهی خراسان رضوی انهدام باند سارقان خشن مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی پلیس آگاهی استان تلفن همراه پرونده ها اقدام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان از شناسایی و دستگیری سه سارق با اعتراف به ۱۵ فقره سرقت احشام و چهار فقره سرقت خودرو در عملیات مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مصطفی صادق زاده اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح حوزه استحفاظی شهرستان اردستان، بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل این سرقت‌ها در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی مرکز استان و با بررسی‌های میدانی و انجام اقدامات تخصصی توسط مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی، در نهایت هویت سه سارق در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی و هماهنگ، متهمان در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان با اشاره به کشف چهار دستگاه خودروی سواری مسروقه از مخفیگاه این باند سرقت تصریح کرد: سارقان در مواجهه با ادله و مدارک پلیس و در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به ۱۵ فقره سرقت احشام و چهار فقره سرقت خودرو اعتراف کرده‌اند.

سرهنگ صادق زاده خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای انجام اقدامات قانونی لازم به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 747950

دیگر خبرها

  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد