Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@16:37:26 GMT

امنیت و آسایش با درب اتوماتیک پارکینگ

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۸۸۸۸

درب اتوماتیک پارکینگ که با نام های دیگری از قبیل درب برقی نیز شناخته شده می باشد، دارای انواع مختلفی بوده و در تمام مدل ها هدف افزایش امنیت ورودی ساختمان است. این درب ها با ریموت از راه دور کنترل شده و با توجه به نوع جک نصب شده بر روی آنها قابلیت های متفاوتی دارند. در واقع مهم ترین تفاوت در این درب ها، نوع جک نصب شده بر روی درب و نحوه عملکرد آن در شرایط محیطی مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع درب اتوماتیک پارکینگ

درب هایی که برای ورودی پارکینگ مجتمع های مسکونی و تجاری و اداری نصب میشوند از نظر شکل ظاهری دارای تفاوت زیادی می باشند. به طوریکه برخی کشویی و ریلی بوده و برخی به صورت لولایی اجرا میشوند. گروه دیگری از این درب ها کرکره ای هستند که خود دارای زیرمجموعه های متعدد می باشند. علاوه بر شکل ظاهری می توان با توجه به نوع جک برقی که روی درب نصب میشود نیز آنها را گروه بندی کرد که عبارتند از:

1 - درب اتوماتیک هیدرولیک

جک هایی که روی این درب ها نصب میشوند به صورت هیدرولیکی عمل می کنند و مهم ترین ویژگی آنها، طول عمر بالا و عملکرد روان و بدون صدا است. در ساختار جک های هیدرولیکی از فشار و روغن استفاده شده و به همین دلیل استفاده مداوم نمی تواند منجر به استهلاک قطعات مکانیکی در جک شود.

2 - درب اتوماتیک الکترومکانیک

نوع دیگری از جک های درب برقی، به صورت الکترومکانیک عمل می کنند و بدون نیاز به فشار و روغن و تنها با موتورهای کوچک عملکرد دستگاه پیاده سازی میشود. از مهم ترین ویژگی های این نوع از جک پارکینگ قیمت ارزان آنها بوده و دوام و ماندگاری کمتری نسبت به نوع هیدرولیکی دارند.

تضمین امنیت درب با جک پارکینگی

علاوه بر جلوه ظاهری درب ها که اهمیت زیادی داشته و نما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند، امنیت در آنها غیر قابل چشم پوشی است. استفاده از درب های فلزی با بدنه های مقاوم تا حد زیادی می تواند این امنیت را فراهم کند، اما بیشترین تاثیر را نوع جک نصب شده بر روی درب در این زمینه خواهد داشت. جک های تولید شده توسط برندهای مختلف ویژگی ها و قابلیت های گوناگونی دارند که می توانند تضمین کننده امنیت باشند و برخی از آنها عبارتند از:

برخی از جک های پارکینگی امکان نصب قفل برقی را بر روی درب فراهم می کنند. با این قابلیت می توان از باز شدن درب به دلیل فشار زیاد جلوگیری نمود که ارتباط مستقیم با امنیت خواهد داشت. اگر به دنبال خرید بهترین جک پارکینگ هستید، لازم است قابلیت اتصال به سیستم های کنترل تردد را در آنها بررسی کنید. این قابلیت که تنها در برخی از مدل های جک درب برقی وجود دارد، باعث میشود فرمان باز و بسته شدن درب از طریق سیستم های پلاک خوان و کنترل تردد به درب ارسال شود. این قابلیت در محیط های امنیتی و سازمان های مهم کاربرد زیادی دارد. چشمی هایی که بر روی جک های پارکینگی قرار دارند، امکان تشخیص مانع را فراهم می کنند. با این قابلیت پس از عبور مانع و خودرو درب بسته خواهد شد و از ورود افراد غیر مجاز جلوگیری میشود. عدم نیاز به پیاده شدن راننده برای باز و بسته کردن درب که منجر به جلوگیری از سرقت خودرو خواهد شد. علاوه بر موارد فوق، با نصب دروبین های مدار بسته در اطراف درب و راه اندازی سیستم دزدگیر می توان به افزایش امنیت این درب ها تا حد زیادی کمک کرد. تضمین آسایش درب با جک پارکینگی

درک ارتباط نوع جک پارکینگی نصب شده روی درب با آسایش افراد شاید کمی سخت باشد، اما واقعیت این است که این دو کاملا به هم وابسته هستند. به عنوان مثال از جمله ویژگی های جک های درب برقی که به افزایش آسایش در ساختمان ها کمک می کند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

باز و بسته شدن لنگه های درب با جک های روی آن انجام میشود که از نوع هیدورلیکی و مکانیکی می باشند. در صورت استفاده از جک های با کیفیت باز و بسته شدن درب بدون هیچگونه صدای آزاردهنده انجام خواهد شد که تاثیر زیادی بر آسایش افراد ساکن در ساختمان دارد. بسیاری از جک های درب برقی دارای امکان سرعت دو زمانه می باشند. این قابلیت باعث میشود درب در حین بسته شدن سرعت زیادی داشته باشد و در لحظه قفل شدن سرعت کاهش پیدا می کند. در نتیجه از برخورد لنگه های درب به قاب و چارچوب اصلی جلوگیری میشود. به همین دلیل سر و صدا پس از ورود و خروج خودروها از پارکینگ تا حد زیادی کم میشود. سیستم تشخیص مانع که روی جک پارکینگ پیاده سازی میشود، از برخورد درب با مانع جلوگیری می کند. این سیستم به گونه ای عمل می کند که پس از تشخیص مانع یا مجدد باز میشود یا ترمزگیری انجام شده و از برخورد جلوگیری خواهد شد. عدم برخورد درب نه تنها مانع از ایجاد سر و صدا میشود، بلکه لنگه های درب نیز با آسیب مواجه نخواهند شد. جعبه روی جک به گونه ای طراحی میشود که امکان نفوذ نم و رطوبت به داخل موتور و سایر قطعات وجود ندارد. به همین دلیل در روزهای سرد زمستان دچار یخ زدگی نشده و بدون اختلال درب را باز و بسته می کنند. درب های پارکینگی به دلیل عرض زیاد سنگین می باشند و به همین دلیل باز و بسته شدن آن ها با دست نیاز به صرف انرژی زیادی دارد. با کنترل این درب ها از راه دور و باز و بسته شدن با انرژی تامین شده توسط موتور از دیگر مواردیست که آسایش را فراهم می کند. نمای مدرن ساختمان با درب اتوماتیک پارکینگ

علاوه بر امنیت و آسایشی که این درب ها در محیط ایجاد می کنند، تاثیری که بر نمای ظاهری ساختمان دارند نیز چشمگیر است. بر اساس شکل ظاهری می توان درب های برقی پارکینگ را به دو گروه بازویی، کشویی و کرکره ای تقسیم بندی کرد. درب های کشویی روی ریل قرار گرفته و از چپ به راست و بالعکس لنگه ها حرکت نموده و درب باز و بسته میشود. این درب ها برای محیط هایی که عرض ورودی آنها زیاد است کاربرد گسترده ای دارد؛ به عنوان مثال، ورودی باغ و ویلا و کارخانجات!

نوع دیگری از این درب ها لولایی می باشند و لنگه های درب با جک های بازویی به داخل یا بیرون هدایت میشوند. این درب ها فضای زیادی را اشغال می کنند و برای پارکینگ های کوچک گزینه ایده آلی نخواهند بود.

از دیگر گزینه های پرکاربرد در میان سایر انواع درب های اتوماتیک پارکینگ ها می توان به درب کرکره ای اشاره نمود. اپراتور و موتور نصب شده بر روی درب های کرکره ای با نوع بازویی و کشویی کاملا متفاوت بوده و در جهت پایین به بالا حرکت و رول میشوند.

علیرغم تفاوت هایی که در ظاهر و نحوه باز و بسته شدن این درب ها وجود دارد، همگی در ایجاد نمای مدرن برای ساختمان مشابه هستند. باز و بسته شدن و کنترل درب با ریموت از راه دور و عدم نیاز به پیاده شده و برخورد دست با بدنه درب، در بروز بودن ساختمان تاثیر زیادی دارد.

در نهایت می توان گفت، تنها در شرایطی می توان به این مزایا دست پیدا کرد که در انتخابتان دقت داشته باشید. جک های پارکینگی تولید شده توسط برند سوپرلایف که متعلق به شرکت متین گذر می باشد، امنیت و آسایش را با ارائه قابلیت های متعدد تضمین می کنند. جهت اطلاع از لیست کامل قابلیت های این جک های برقی می توانید با شماره ۰۲۱۸۴۲۱۶ تماس بگیرید یا از سایت www.superlife24.com بازدید کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: درب اتوماتیک پارکینگ نصب شده بر روی باز و بسته شدن لنگه های درب همین دلیل جک پارکینگ بر روی درب درب ها درب با جک خواهد شد کرکره ای درب برقی لنگه ها نوع جک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان خودرو دست نگه دارند

به گزارش تابناک، در طول هفته گذشته، قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با یک کاهش ۴ میلیون تومانی به قیمت ۳۴۶ میلیون تومان فروخته می‌شود و همچنین پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با یک کاهش ۱ میلیون تومانی به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در این بین، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ به اندازه ۵ میلیون تومان کاهش یافت و به قیمت ۶۷۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین، پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ نیز با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۸۱۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۴۰ میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۸ میلیون تومانی، ۷۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵ میلیون تومان افزایش یافت و ۸۴۵ میلیون تومان شد. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

تارا اتوماتیک V ۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به قیمت ۹۹۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، در حدود ۳۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲، اما ۲۰ میلیون تومان گران شده و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۵ میلیون تومانی در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۵۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم