Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی، پیشگیری و کنترل رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش دانست. خبرگزاری میزان-حسن شربت دار،گفت: پیشگیری و کنترل رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی در جمعیت دانش‌آموزی، از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه شد «طرح ملی نماد» است. خط ملی «نماد» (به شماره ۱۵۷۰) به عنوان یکی از پیوست‌های برنامه ملی «نماد»، اکنون در سراسر کشور فعال شده است. این خط دارای سه بخش راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی است که دانش‌آموزان، مدارس و خانواده‌ها می‌توانند با این شماره تماس بگیرند و مشاوره‌های لازم را به صورت رایگان دریافت کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شربت دار افزود: تماس‌ها با خط ملی «نماد» به طور کلی شامل سه دسته هستند؛ راهنمایی در مورد مشکلات تحصیلی دانش آموزان، مشاوره در مورد مشکلات مربوط به بهداشت روان دانش آموزان و کمک در مورد فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان. از طریق این خط روزانه البته به غیر از روز‌های تعطیل کارشناسان هسته‌ها و مراکز مشاوره آموزش و پرورش، با تخصص‌های مختلف مشاوره و مددکاری اجتماعی از ساعت ۸ تا ۲۰ آماده ارائه خدمت تخصصی هستند و به تماس‌ها پاسخ می‌دهند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی به سایر خدمات به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: در مدارسی که امکان حضور مشاور به هر دلیلی وجود ندارد ساز وکار پیام مشاور پیش بینی شده است که در این طرح، مشاوران مراکز و هسته‌های مشاوره آموزش و پرورش بر اساس سیاست‌های اعلام شده و با درک نیاز‌های روان‌شناختی دانش‌آموزان و اولیا، ضمن اولویت بندی محتوا‌های ارسالی، مراتب را به فوریت در اختیار دانش‌آموزان و اولیا به طور مستمر قرار خواهند داد.

وی افزود: صدای مشاور از سایر فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان است؛ لذا با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، لزوم پیگیری و کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی این بحران در سطح کشور بیش از پیش احساس می‌شود. بر این اساس با اتخاذ تصمیم برای ایجاد پایگاه‌های مشاوره در قالب صدای مشاوره، متخصصان امر روانشناسی به صورت حضوری و غیر حضوری در سطح کشور مشغول همکاری هستند و از طریق ارتباط مستمر با مدیران مدارس و معرفی خود به عنوان عضو تخصصی هسته به این کار مهم اقدام می‌کنند.

شربت دار به طرح «همدل» اشاره کرد و گفت: در این طرح، مشاوران مدارس به طور مستمر با دانش آموزان و اولیا آنان تماس می‌گیرند و در جریان مسائل تحصیلی، روانشناختی و تربیتی دانش آموزان قرار می‌گیرند و رهنمود‌های لازم را ارائه می‌کنند.
  بیشتر بخوانید:
افرایش فعالیت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در دوران کرونا
انتهای پیام/ برچسب ها: دانش آموزان رفتار های پر خطر شربتدار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانش آموزان رفتار های پر خطر شربتدار معاونت پرورشی و فرهنگی اجتماعی دانش آموزان آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجرگشت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و تبریک روز معلم گفت: البرز دارای بیش از ۵۳۰ هزار دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی است که در حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند و بیش از ۵۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته داریم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در سرانه فضاهای آموزشی، تربیتی، اردویی و ورزشی در استان البرز و ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم به همت دولتمردان و خیران به رفع آنها بپردازیم، مطرح کرد: فضای فیزیکی و ساختمان یک طرف اما نیروی انسانی و معلمی که باید دانش آموزان را تربیت کند، نکته مهمتری بوده و بهترین راه تأمین نیرو برای آموزش و پرورش، تربیت و جذب معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: در یکی دو دهه اخیر وقفه‌ای در تربیت و جذب معلم ایجاد شد که شاید بسیاری از مسائل و مشکلاتی که امروز در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی و اجتماعی و … با آنها مواجه هستیم ناشی از این کم توجهی و خلأ ایجاد شده است. بهترین و مبنایی‌ترین جا برای تربیت و تأمین معلم دانشگاه تربیت معلم است.

حجرگشت افزود: اما تا زمان رسیدن به وضعیت مطلوب شاید چاره‌ای جز جذب معلم از سایر مسیرها نباشد. با توجه به اینکه شاید همه افراد تحصیل کرده و دارای مدارک تحصیلی بالا شایستگی معلمی را نداشته باشند، جذب و تربیت معلم شیوه خاص خود را دارد. در دوره جدید نگاه به جذب معلم حتی از طریق آزمون استخدامی تغییر یافت و به دنبال نیروی کیفی‌تر هستیم.

امسال ۵۰ درصد معدل و دیپلم و ۵۰ درصد کنکور در ورود به دانشگاه مؤثر است

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش معلمانی را استخدام می‌کند که معلمانه رفتار کنند و گزینش‌های ویژه معلمی را نیز پشت سر بگذارند، اظهار کرد: علیرغم همه مسائل در دولت برای تأمین هزینه‌های آموزش و پرورش، سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر استخدام شدند و امسال حدود ۷۰ هزار نفر از طریق آزمون‌های استخدامی و بیش از ۳۰ هزار نفر از دانشگاهیان فرهنگیان جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه از این تعداد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر مربوط به این استان هستند، خاطرنشان کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به البرز، آموزش و پرورش متعهد شد ۱۰۰ مدرسه بسازد که در سال گذشته تقریباً محقق شد. در سفر دوم نیز ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر از محل اعتبارات دولتی و کمک خیران مصوب و عملیات اجرایی تعدادی از آنها آغاز شده است.

حجرگشت با بیان اینکه علاوه بر این ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز تعهد داده شد که از منابع استانی، مولدسازی و سایر منابع احداث شود، عنوان کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اینکه باید تحصیل دانش آموزان در مدرسه در پذیرش و ادامه تحصیل آنها در دانشگاه نقش مستقیم داشته باشد، این موضوع تصویب شد که معدل دیپلم دانش آموزان در پذیرش در دانشگاه مؤثر باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت سراسری با شیوه جدید برگزار شد و نمره امتحانات نهایی در پذیرش در دانشگاه مؤثر بود. امسال نیز امتحانات پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود و ۵۰ درصد معدل دیپلم و ۵۰ درصد کنکور در پذیرش دانش آموزان در دانشگاه مؤثر است و در سال آینده سهم تأثیر معدل، به ۶۰ درصد می‌رسد.

رکن اصلی موفقیت ما همراهی مردم است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از مجموعه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما موظفیم به این انتظارات پاسخ مناسب بدهیم و معلمانه با دانش آموزان و جامعه برخورد کنیم تا دانش آموزانی با تربیت صحیح پرورش دهیم. رسیدگی جدی به موضوع تربیتی و پرورشی و آسیب‌هایی که شاید زیبنده جامعه و مدارس نیست در دستورکار قرار گرفته است.

حجرگشت اظهار کرد: رکن اصلی موفقیت ما در آموزش و پرورش همراهی مردم به ویژه اولیاست که به ما اعتماد کنند و در کنار ما باشند تا بتوانیم آنچنان که باید و شاید در این مسیر فعالیت کنیم و موفق باشیم و به اهداف مدنظر دست یابیم. برای جلب همراهی و مشارکت مردم در انجام وظایف و رسالت‌های محوله باید فعالیت‌های خود را برای آنها تبیین کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی دانش آموزان در مدرسه مطرح کرد: دانش آموزان را به مدت ۱۲ سال در رشته‌های مختلف آموزش می‌دهیم اما شاید پس از فارغ التحصیلی کمترین مهارت را نیز نداشته باشند و این موضوع خسرانی برای آموزش و پرورش است. در این راستا یک نگاه این است که در دوره متوسطه دانش آموزان را به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مدارس نظری و ۵۰ درصد در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مشغول باشند اما میانگین آمار کشوری در این زمینه ۴۰ درصد و در البرز حدود ۴۳ درصد است که کافی نیست. از سوی دیگر باید توسعه هنرستان‌ها و ارتقای امکانات و زیرساخت‌ها و تجهیزات انجام شود.

کد خبر 6095590

دیگر خبرها

  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی