Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عادله کشمیری روز پنجشنبه در آیین رونمایی از پوستر و فراخوان سومین دوره جشنواره کالاهای فرهنگی استان در سالن جلسات این اداره کل افزود: این جشنواره با سه موضوع، محور اول هدایای فرهنگی نظیر زیور آلات، رودوزی، صنایع دستی بومی مصرفی و کاربردی، قلم زنی روی مس، سفال، کاشی سنتی، نگارگری و تذهیب، منبت و غیره ،محور دوم عروسک و محور سوم اسباب بازی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را در پرتال(درگاه) jayezehfiroozeh.ir بارگذاری و اصل اثر را به دبیرخانه جشنواره در اداره کل تا ۲۰ دی ماه ثبت نام و ارسال کنند.

وی تصریح کرد: سومین جایزه فیروزه جشنواره کالاهای فرهنگی گلستان با هدف زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان استان، تقویت ظرفیت فرهنگ ایرانی- اسلامی، افزایش مصرف آثار و تولیدات استان، ایجاد توجه فرهنگی میان خانواده‌ها، توجه به ابتکارات و خلاقیت‌های مردم و نهادهای غیردولتی در رابطه با کالاهای فرهنگی با الگوی نمادی اقوام مختلف با عنایت به شعار سال امسال برگزار می‎ شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره متناسب با شعار امسال در راستای استفاده از ظرفیت های اقوام و حمایت از صادرات و تولید انبوه کالاهای فرهنگی اقوام به همراه برندسازی آنان است.

وی اظهارداشت : با توجه به اینکه اکثریت اقوام کشور در گلستان مستقر هستند از تنوع هدایای فرهنگی نظیر گلیم باقی، فرش و زیورآلات مختلف برخوردار است و باید از نمادهای قومی در صنایع دستی برای انتقال به نسل جوان بتوانیم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: عروسک در طول دوران منتقل کننده آداب، رسوم، سنت های اقوام و ترویج کننده فرهنگ هاست و ظرفیتی که در جذب افراد و به خصوص کودکان تاثیرات گسترده ای دارد ولی با وجود این پیشینه قوی، از عروسک های وارداتی کشورهای دیگر استفاده می کنیم که تلاش این جشنواره براین است از ظرفیت های استان و کشور در این رابطه استفاده شود.

کشمیری ادامه داد: هر نوع وسیله بازی متناسب نیازهای رشدی سنین مختلف که در انتقال مفاهیم ارزشی و مولفه های فرهنگی ثمربخش باشند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

کشمیری بیان کرد: هر فردی که بتواند از نمادهای قومی و فرهنگی در صنایع دستی و آثار ارسالی خود استفاده کند قابلیت شرکت در این جشنواره را دارد.

وی اضافه کرد: اقلیم ها و اقوام مختلف در پرورش و جذب گردشگر فرهنگی ظرفیتی بی بدیل هستند که باید از این ظرفیت بتوانیم نهایت استفاده را در معرفی استان گلستان داشته باشیم.

وی همکاری بیشتر شهرداران استان در اختصاص مکان فرهنگی مربوط به هنرمندان صنایع دستی را خواستار شد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: پس از بررسی هیات داوران نفر اول چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نفر دوم سه میلیون تومان، نفر سوم ۲ میلیون تومان  و افراد شایسته تقدیر یک میلیون تومان به همراه  تندیس و لوح تقدیر همزمان با اختتامیه جشنواره  در ۳۰ دی ماه دریافت می کنند.

این جشنواره  فیروزه (کالای فرهنگی با الگوی ایرانی - اسلامی ) در دوره‎ های پیش در بخش‌های اسباب‌بازی، سرگرمی و عروسک، نوشت‌افزار و لوازم التحریر، هدایای فرهنگی،کالاهای فرهنگ محور خانواده،هنرهای دستی، پژوهش‌ فرهنگی با موضوعات اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی و ایده های نو استارت‎آپ ‎های حوزه فرهنگی  برگزار شده است.

پنجمین جشنواره "جایزه فیروزه" با هدف حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی ملی با الگوی اسلامی- ایرانی با حضور و مشارکت سه استان گلستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان به عنوان سه مرکز فرهنگ قومی، تمدن بومی ایرانی و عرضه و نمایش اقلام و کالای فرهنگی برگزار شد.
استان گلستان در پنجمین دوره جایزه فیروزه موفق به کسب رتبه دوم شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوان گرگان گلستان رونمایی پوستر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوان گرگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوان گرگان گلستان رونمایی پوستر کالاهای فرهنگی کالاهای فرهنگ صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه دبیران و مدیران جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در دوره بیست‌ویکم با تشکر از برگزار کنندگان این دوره از جشنواره گفت: برگزارکنندگان در این دوره مجموعه‌ای از عناصر هنری در بخش‌های مختلف را گردآوری کردند. حضور افراد تراز اول در این جلسه فرصت مغتنمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 اسماعیلی با بیان این مطلب، ادامه داد: جشنواره فیلم رضوان اتفاق مبارکی است و هرآنچه در جلسه مطرح شد سرشار از امید و انگیزه برای آینده بود.

اسماعیلی گفت: جشنواره امام رضا (ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی هنری کشور قرار گیرد چراکه تمام داشته‌ها و افتخارات فرهنگی هنری ما به برکت وجود امام رضا (ع) است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب گفت: آغاز قرن سوم همزمان با حضور علی‌بن موسی الرضا است و این درخشش تمدن اسلامی و ایرانی که از قرن سوم درخشش خود را آغاز کرده و در قرن پنجم به قله خودش رسیده، نشان دهنده‌ی این موضوع است که اساسا نام دیگر این تمدن تمدن رضوی است.

اسماعیلی در همین زمینه ادامه داد: مجالس در این دوره به صورت مجالس علمی و آزاداندیشی بوده و به‌طور کلی هر جامعه‌ای که می‌خواهد به حوزه تمدنی برسد با استفاده از ذات آزاداندیشی است که در فرهنگ اسلامی جاری است. دوره جمهوری اسلامی دوره‌ای نو از تمدن نوین اسلامی است. ما در حال بازخوانی تمدن رضوی هستیم.

اسماعیلی با اشاره به نگاه بین‌المللی در بنیاد امام رضا (ع) گفت: حضرت رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است. در سفر اخیر خود به پاکستان مشتاقان از مردم تا مقامات برای زیارت امام رضا (ع) ابزار علاقه می‌کردند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: بعد از امام حسین (ع) در میان ائمه‌اطهار (ع) این میزان از تشویق به زیارت را برای امام رضا (ع) داریم چرا که منبع فیض است.

اسماعیلی گفت: افتخار داریم در این جشنواره همگی خادم امام رضا (ع) باشیم.

وی در پایان با آرزوی بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا (ع) و صلوات بر محمد و آل محمد به جلسه پایان داد.

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) پیش از ظهر امروز (۸ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محلل این وزارتخانه برگزار شد.

تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های این جلسه بود.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، فرهاد قائمیان دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی و فرهنگی امام رضا (ع)، سعید زمانی مدیرعامل بیست‌ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره فیلم رضوی و فیلم رضوان و جمعی از دبیران و مدیران این دوره از جشنواره از حاضران در جلسه بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور