Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: در جام جهانی ظرفیت صعود از مرحله گروهی را داریم.

ستار همدانی در گفتگو با خبرنگار میزان درخصوص دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه که با برتری ۳ بر صفر ایران به پایان رسید گفت: بازی قشنگی بود و به نظر من بچه‌ها گل کاشتند و بازی خوبی را انجام دادند، به نظرم توانستیم با یک بازی روان به این نتیجه برسیم، به هر حال زدن سه گل در خانه سوریه نشان می‌دهد بچه‌ها کار بزرگی را انجام دادند، در حالی که در بازی رفت سوریه را در تهران شکست دادیم، سوریه نشان داد که تیم قابل احترامی به شمار میرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*شانس اول صعود به جام‌جهانی هستیم، چون راه بسیار هموار شده

وی ادامه داد: تیم ملی با این نتیجه نشان داد که تیم یک‌دستی شده و هماهنگی لازم وجود دارد و به هرحال همدلی در تیم موج می‌زد و این موارد کاملا مشخص بود که در هر صورت ما دو بازی کاملاً سخت خارج از خانه را بردیم و این ۶ امتیاز ما را به هدفمان نزدیک کرد و دیگر می‌توان گفت الان شانس اول صعود به جام جهانی هستیم، چون راه بسیار هموار شده است.

*اگر جلوی طارمی نمی‌ایستادیم دیگر نمیشد بقیه را هم جمع کرد

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اینکه از لحاظ فنی بعد از مدت‌ها یک بازی خوب را از تیم ملی دیدیم گفت: بله همینطور است، اما یک موضوعی خیلی مهم است یک وقت‌هایی یک سری تصمیمات می‌تواند گره گشا باشد. در توانایی‌های مهدی طارمی اصلا شکی نیست به هر حال او از لحاظ توانمندی زبان‌زد خاص و عام است و بودن او در تیم ملی خیلی به تیم کمک می‌کند، اما این که شرح وظایف خود را فراموش کنیم و بیاییم یک سری رفتار‌هایی را که به ما مربوط نیست آن‌ها را انجام دهیم این موضوع به تیم آسیب می‌زند.

وی افزود: بنابراین تصمیم درست و به جای آقای اسکوچیچ که به نظر من به اتحاد و انسجام تیم کمک کرد نشان دهنده آن است که نبود بازیکن تاثیرگذار نیست و آن چیزی که مهم است تیم و اهداف تیم است و اینکه یک تیم خوب بر فرد ارجحیت دارد. قطعا اگر طارمی هم به تیم اضافه شود ظرفیت‌ها بالاتر خواهد رفت، اما دیدید که نبود او هم تاثیر گذار نبود و تیم نتیجه گرفت.

ستارهمدانی افزود: مقابله با بازیکن سالاری و اینکه فرد خاطی دیگر به خودش اجازه ندهد هر رفتاری را انجام داده و هر حرفی را بزنند مهمترین نکته در تیم‌داری محسوب می‌شود. در گذشته هم دیدیم که مربیان بزرگی در طول تاریخ تصمیمات درستی را در قبال مقابله با بازیکن سالاری گرفتند و این موضوع هم دلیلی بر آن نبود که آن بازیکنان بی ادب یا از هر لحاظ بد بودند. ما در گذشته بار‌ها رفتار مربیانی مانند امیر قلعه نویی یا کی‌روش را در قبال این مسائل دیدیم و برخورد‌های آن‌ها با این دسته از بازیکنان را همه می‌دانند، به نظر من هر مربی که با این موضوع برخورد کرده، هم موفق بوده و هم این اتفاق اثر خوبی روی تیمش گذاشته است.

وی یادآور شد: شما فکر کنید اگر این اتفاق می‌افتاد که به طارمی برای حضور در این دیدار‌ها فرصت داده می‌شد تا بتواند تیم ملی را همراهی کند چه عاقبتی داشت مطمئن باشید دیگر نمی‌توانستیم بازیکنان دیگر را جمع کرده و آن‌ها را نگه داریم و آن‌ها هم شروع می‌کردند به پرخاشگری و ایجاد مشکلات و چه بسا این شش امتیاز هم حاصل نمی‌شد. من فکر می‌کنم اتفاق خیلی خوبی بود که طارمی هم بداند نباید به هر مسئله ورود کرده و حد و حدود خود را بداند در غیر اینصورت و از لحاظ فنی او بازیکن بسیار قابلی محسوب می‌شود.

*باید یک مربی بزرگ بیاوریم تا تیم را سر و شکل دهد

بازیکن اسبق تیم ملی درباره اینکه آیا باید با اسکوچیچ ادامه بدهیم یا خیر گفت: فاصله زمانی کمی تا آغاز رقابت‌های جام جهانی باقی مانده بنابراین اگر بخواهیم از وجود یک مربی کارکشته کاریزماتیک و کسی که مانند کی‌روش که باعث شد تیم‌های سطح اول جهان روی ما حساب ویژه‌ای باز کنند استفاده کنیم خیلی هم خوب است، اما با چه استراتژی این کار را انجام بدهیم، صرفاً به خاطر سه بازی این کار را انجام بدهیم؟ خیر بلکه باید یک مربی بزرگ بیاوریم تا بتواند تیم ما را برای آینده سر و شکل بدهد.

وی افزود:، اما الان حق آقای اسکوچیچ است تا در این مدت تیم را آماده کرده و خودش در جام جهانی روی نیمکت بنشیند، چون این بار راحت‌ترین صعود به جام جهانی را تجربه می‌کنیم آن هم در گروهی که با تیم هایش قبلاً هم مشکل داشتیم، الان خیلی راحت داریم به جام جهانی قطر می‌رویم و باید این حق را به اسکوچیچ بدهیم تا بتواند با تیم ملی تجربه خوبی داشته باشد و موفق باشد.

همدانی در پایان گفت: این تیم الان باید به فکر صعود به مرحله بعد جام جهانی باشد و فکر می‌کنم با توجه به ظرفیتی که در تیم ملی وجود دارد که تعداد کثیری از آن‌ها در بهترین شرایط در خارج از کشور بازی می‌کنند این پتانسیل وجود دارد که برای صعود از گروه فکر می‌کنیم تا برای اولین بار این اتفاق بیفتد. امیدوارم برنامه‌ریزی و تدارکات و پشتیبانی به قدری خوب باشد تا با برگزاری بازی‌های دوستانه خوب بتوانیم اعتماد با نفس بالا راهی جام جهانی شویم.

بیشتر بخوانید: صحبت‌های مربیان و بازیکنان تیم ملی ایران پس از شکست سوریه

انتهای پیام/

برچسب ها: ستار همدانی تیم ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ستار همدانی تیم ملی جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود نفس‌گیر یوزهای ایرانی به فینال

دیدار دو تیم‌ملی ایران و ازبکستان با پیروزی تیم‌ملی کشورمان به‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ از ساعت ۱۷:۳۰ تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در سالن بانکوک‌آرنای تایلند در برابر یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت با پیروزی تیم‌ملی کشورمان به‌پایان رسید.

مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا

دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان

سالن: بانکوک‌آرنای

ترکیب اولیه ایران: باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور و بهروز عظیمی

سرمربی: وحید شمسایی

گل‌ها:

عادل‌اف (دقیقه ۴)، اخمت زیانوف (دقیقه ۲۲) و بهروز عظیمی (دقیقه ۲۴) برای ایران
جورائف (دقیقه ۷) و اخمت زیانوف (دقیقه ۱۸ و ۲۵) برای ازبکستان

شرح بازی:

هر دو تیم با آمادگی کامل و انگیزه بالا وارد زمین شدند و عملکرد خوب آنها موجب شد بازی سرعتی و زیبایی را شاهد باشیم. موقعیت‌های خطرناکی از جانب هر دو تیم رقم می‌خورد که با عملکرد خوب دروازه‌بان‌ها و مدافعان آنها همه فرصت‌ها به گل تبدیل نمی‌شد؛ تیم‌ملی کشورمان موفق شد زودتر از رقیب با گل به‌خودی حریف پیش بی افتد، اما در نهایت ازبکی‌ها بودند که پیروز نیمه نخست راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم تیم‌ملی کشورمان عملکرد بهتری را از خود نمایش داد و موفق شد ۳ بر ۲ از ازبکستان پیش بی افتد، اما اشتباه ملی‌پوشان‌مان منجر به گلزنی ازبکستانی‌ها شد تا کار به دقایق اضافه بکشد.

در دقایق اضافه سرعت بسیار زیاد بازی نمی‌گذاشت تا نمایش خوب هر دو تیم نمایان شود و خطاهای پیاپی باعث شد زمان بازی تلف شود و کار به پنالتی کشید.
در نهایت تیم‌ملی کشورمان موفق شد در پنالتی‌ها با نتیجه ۶ بر ۵ پیروز و فینالیست شود.

شرح گل:

۱ - ۰ (دقیقه ۴- عادل‌اف- گل به‌خودی) - ضد حمله آقاپور و پاس در عرض او به مدافع ازبکستان برخورد کرد و گل اول ایران را رقم زد.

۱ - ۱ (دقیقه ۷- جورائف) - خطای سالار آقاپور به روی مهاجم ازبکستان موجب ضربه ایستگاهی برای این تیم شدکه شوت محکم وی درون دروازه محمدی آرام گرفت.

۱ - ۲ (دقیقه ۱۸- اخمت زیانوف) - ازبکستان از روی حمله سریع و پر تعدادشان و پاس در عرض به زیانوف و شوت محکم او به گل برتری نیمه اول دست پیدا کرد.

۲ - ۲ (دقیقه ۲۲- اخمت زیانوف- گل به‌خودی): ضربه سر مدافع ازبکستان برای دور کردن توپ، توپ را وارد دروازه خود کرد.

۳- ۲ (دقیقه ۲۴- بهروز عظیمی) - پاس آقاپور عظیمی و شوت محکم و پای‌چپ عظیمی گل سوم ایران را رقم زد.

۳- ۳ (دقیقه ۲۵- اخمت زیانوف) - اشتباه مدافعان و دروازه‌بان تیم‌ملی کشورمان منجر به گلزنی ازبکی‌ها شد.

کد خبر 748159

دیگر خبرها

  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • تبریک سرمربی فوتسال ازبکستان به ایران
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کرد
  • صعود نفس‌گیر یوزهای ایرانی به فینال
  • صعود نفس‌گیر یوزان به فینال
  • صعود نفسگیر ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا با پنالتی
  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن