Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:52:01 GMT

احتمال وقوع ریزگرد در خوزستان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۹۹۳۷

احتمال وقوع ریزگرد در خوزستان وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا لاهیجان زاده پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کانون‌های ریزگرد خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس قانون سازمان حفاظت از محیط زیست، این سازمان باید میزان نیاز آبی یا حق‌آبه تالاب‌ها را تعیین و به وزارت نیرو اعلام کند؛ وزارت نیرو نیز مکلف است که نیاز آبی را تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: حتی در آئین نامه‌های مربوطه اولویت تعیین حق‌آبه تالاب‌ها بعد از آب شرب تعریف شده است؛ این نیاز آبی به نسبت ترسالی، نرمال و یا خشکسالی شرایط مشخصی دارد.

وی تصریح کرد: امروز در یکی از کانون‌های گرد و غبار خوزستان در جاده ماهشهر حضور داریم که دو تالاب منصوره و شریفه قرار دارند؛ این کانون‌ها اگر آب‌دار نباشند بی شک وضعیت شهر اهواز را تهدید و کانون‌های گرد و غبار آن را دوباره فعال کند؛ این امر به این معناست شرایطی که در سال ۹۵ داشتیم شاید تکرار شود.

لاهیجان زاده یادآور شد: در گذشته یک کانالی احداث شد تا آب را به این تالاب‌ها برساند که باید هرچه زودتر مسائل، مشکلات و موانع آن برطرف شود؛ ایستگاه پمپاژ آن هنوز مشکل دارد و حق‌آبه کانال هنوز به تصویب نرسیده که این موارد باید زودتر از اینها حل می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه تأمین نیاز آبی تالاب شادگان و هورالعظیم باید در اولویت سازمان آب و برق خوزستان باشد، گفت: استاندار خوزستان و وزارت نیرو باید این مسئله را حل و فصل کنند چون بخشی از نیاز آبی تالاب شادگان از این طریق تأمین می‌شود.

کد خبر 5354899

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان محیط زیست ریزگرد محیط زیست خوزستان زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه هفته بسیج آمار کرونا کرمانشاه کتاب و کتابخوانی عکس استانها گرگان واکسن کرونا شیوع کرونا آلودگی هوا شیراز کانون ها نیاز آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای آبادان، در این اطلاعیه آمده است: وزش بادهای متوسط تا شدید همراه با تندباد لحظه‌ای و احتمال رخداد گرد و خاک محلی و موقت در بعد از ظهرها از اواسط روز دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.
بر اساس این اطلاعیه این پدیده در مناطق جنوبی، جنوب غربی، غربی و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.
اثر مخاطره شامل کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک است و احتیاط در تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید