Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، راضیه تجار دبیر انجمن قلم در خصوص هفته کتاب و اهمیت آن در ترویج کتابخوانی گفت: باید آحاد مردم رویکرد مناسبی به مطالعه داشته باشند تا دانش و بینش آنها بالا برود. چرا که کتابخوانی نیاز جامعه است و افکار را روشن می‌کند و همه اینها مشخص می‌کند که باید در برنامه های روزانه مطالعه وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن قلم خاطر نشان کرد: معمولاً گفته می‌شود، سرانه مطالعه در کشور ما پایین است. البته من معتقد نیستم که در این زمینه ضعف داشته باشیم. مخصوصاً جوانان که نسبت به سال‌های قبل رویکرد بهتری به مطالعه نشان داده‌اند و می‌بینیم وقتی که نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود استقبال زیاد است و این نشان می دهد که نباید مردم را متهم به کتاب نخواندن کنیم بلکه باید زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم که کتابها بیشتر در دسترس باشد.

تجار با تاکید بر اینکه رسانه ها نه تنها در هفته کتاب بلکه باید در تمام طول سال تذکر و یادآوری مناسب را نسبت به موضوع کتاب داشته باشند ، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های کتاب در جاهای مختلف به منظور ترویج کتاب باید انجام شود. چرا که دیدن و شنیدن در این زمینه باعث می شود که رغبت بیشتر و رویکرد هم بهتر شود.

وی در رابطه با طرح های فروش فصلی کتاب، گفت: طرح های فروش فصلی، ماهانه و سالانه هرکدام به نوبه خود مناسب هستند، مسئله این است که هر بار این اتفاق می‌افتد استقبال و رویکرد نسبت به سال‌های قبل مخصوصاً در شرایط کرونا بهتر شود.

دبیر انجمن قلم یادآور شد: اجرای برنامه های فروش به  صورت آنلاین در شرایط کرونایی هم می تواند مشوقی برای افراد اهل خواندن و مطالعه باشد که به سمت کتاب حرکت کنند.

وی در ادامه ضمن تشکر از بانیان برگزاری هفته کتاب در طی سالهای متمادی، بیان داشت: برنامه های مربوط به هفته برای هر چه پربارتر شدن این هفته باید به سراسر ایراین مربوط شود و ترتیبی اتخاذ شود که افراد و انجمن های بیشتری در این زمینه مشارکت داشته باشند. چرا که این امر باعث می شود که هم جلب نظر بیشتری به وجود بیاید و هم  فروش کتاب بالا برود و این فکر در اذهان به وجود بیاید که مطالعه سبب دانایی و بینایی است.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: راضیه تجار دبیر انجمن قلم هفته کتاب سرانه مطالعه هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام جمشیدپور در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: نخستین برنامه پیاده‌روی خانوادگی ویژه کادر سپاه و بسیج و سپس همایش حکمت مطهر در راستای آشنایی با مبادی فکری شهید مطهری به شکل استانی و در همه شهرستان‌ها است.

وی تأکید کرد: غبارروبی مزار شهدا، ۱۹ مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان و بسیجیان از دیگر برنامه‌ها است و بسیج جامعه زنان نیز مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب عفاف و حجاب شهید مطهری ویژه بانوان بسیجی برگزار خواهد کرد.

معاون عقیدتی و سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری یادواره شهدا با محوریت شهید تقی بهمنی، تجلیل از فعالان عرصه جهادی ویژه فرهنگیان، برگزاری ده لیگ ورزشی، حضور دانش‌آموزان و معلمان در نماز جمعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی و حلقات میانی ویژه صالحین، تجلیل از خانواده شهدا و راویان پیشکسوت، دیدار مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی با امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه برنامه‌های دیگری است که در این هفته برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091308

دیگر خبرها

  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • علی موسوی، پیشکسوت استقلال: وجود VAR در هفته‌های پایانی الزامی است / استقلال باید تا دقیقه ۹۰ متمرکز باشد
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی در استان یزد
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • تجلیل از ۱۶ معلم ماندگار در استان یزد
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود