Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@17:26:51 GMT

سومین جشنواره نخل و آفتاب در خور و بیابانک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۰۲۱۴

سومین جشنواره نخل و آفتاب در خور و بیابانک آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با بازدید و سفر اعضای فراکسیون زنان از شهرستان کویری خور و بیابانک، پیش از ظهر پنج‌شنبه سومین دوره جشنواره نخل و آفتاب در این شهرستان و در راستای به نمایش گذاشتن توانمندی زنان و جوانان در حوزه کارآفرینی صنایع دستی و تولیدات وابسته به نخل و محصولات باغی برگزار شد.

نماینده نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این جشنواره با هدف توسعه گردشگری پایدار و حمایت از کارآفرینی بانوان شهرستان در حوزه محصولات و تولیدات صنایع دستی، محصولات خرمایی، دامی و معدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثبات توانمندی زنان شهرستان و رشد اقتصادی بومی

وی افزود: همه این موارد در جهت توسعه و رشد اقتصاد بومی و توانمندسازی بانوان در راستای مشارکت اجتماعی بیشتر آنها خواهد بود تا بتوانیم هرساله این رویداد را پررونق‌تر برگزار کنیم.

الهام آزاد در ادامه با اشاره به حضور اعضای فراکسیون زنان و تأثیر این بازدیدها گفت: این دوره از جشنواره با حضور اعضای فراکسیون زنان انجام شد تا از این طریق توانمندی زنان شهرستان از نزدیک دیده و اثبات شود و هر ساله این رویداد برای حمایت بیشتر زنان و رونق کسب و کارهای کوچک پر رونق‌تر برگزار شود.

ضرورت توجه و ورود دانش‌بنیان به مناطق معدنی خور و بیابانک

همچنین در ادامه بازدیدها و بررسی مشکلات شهرستان خور و بیابانک توسط اعضای فراکسیون زنان، بازدیدی از آبشار نمکی پتاس خور و بیابانک و شورابه‌های نمکی شهرستان انجام گرفت که در حاشیه آن عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و یکی از اعضای فراکسیون زنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ورود دانش‌بنیان به این مناطق می‌توان توسعه در حوزه صنعت، معدن و متالوژی و شیمیایی را تحقق بخشید، زیرا به خوبی می‌تواند با تشخیص نوع کانی‌ها و روش استفاده از آنها نقش‌آفرینی کند.

وی ادامه داد: وجود منابع طبیعی در این شهرستان به ویژه منابعی غنی از انواع نمک‌ها در زمینه پزشکی و شیمایی بسیار مفید است که می‌تواند در بخش گردشگری سلامت و مواد اولیه صنایع و کارخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

فاطمه محمد بیگی با اشاره به خروجی‌های این معادن نمکی و مواد مورد استفاده گفت: تولید ضد یخ و مالچ‌پاشی برای جلوگیری از ریزگردها در زمینه حفظ محیط زیست از جمله موارد بهره‌برداری از این معادن است که علاوه بر این، در حوزه درمان می‌توان مانند روش هومیوپاتی که در واقع درمان با درصد و غلظت خاصی از محلول‌های نمکی است در در طب سنتی از آنها بهره گرفت.

کد خبر 5354902

منبع: مهر

کلیدواژه: خور و بیابانک الهام آزاد فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی صنعت و معدن زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه هفته بسیج آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها کتاب و کتابخوانی گرگان واکسن کرونا شیوع کرونا آلودگی هوا شیراز اعضای فراکسیون زنان خور و بیابانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدخزاعی رئیس سازمان سینمایی در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی و شورای فیلم اولی ها با تقدیر از زحمات و تلاشهای بی وقفه اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول گفت ؛ امید بسیاری از جوانان و علاقمندان به فیلمسازی و سینما به همین شوراست و طبق گزارش هایی که از طرق مختلف به سازمان رسیده است این شورا با دقت و پویایی ، عملکردی شفاف و قابل دفاع را از خود به جا گذاشته و چهره های مستعد ، توانمند ، قابل اعتنا و آینده دار را به سینمای ایران معرفی کرده است .

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به متقاضیان زیاد از اقصی نقاط کشور برای حضور در جمع حرفه ای فیلمسازان با توصیه ی اکید به اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول عنوان کرد ؛ آنچه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان ، تازه نفس و با انگیزه به عرصه ی سینمای کشور است که سالیان طولانی در این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته اند بنده معتقدم سینماگران حرفه ای هم از این برنامه و راهبرد سازمان سینمایی استقبال می کنند و چنانچه هر کس با نگاه منصفانه به این مسیر نگاه کند قطعا نتیجه ی حاصله را تحسین خواهد کرد . شاهد ادعای بنده کارگردانان جدیدی ست که از همین شورا تاییدیه گرفته و وارد عرصه ی حرفه ای شده اند و در جشنواره های دو دوره ی گذشته جوایز مهمی کسب کرده اند. در کنار جوانان با استعداد و متعهد و آینده دار برای سینمای ملی کشورمان نباید از تجربه و تخصص پیشکسوتان غافل شویم ،سینمای ملی و اسلامی ایران برای توسعه در حوزه های مختلف ملی و بین المللی باید از همه ظرفیت های کشور بهره مند شود.
خزاعی در ادامه گفت:امسال برای حمایت از ده فیلم اولی البته فیلم های ارزان قیمت مبلغی را در بودجه فارابی مصوب کرده‌ایم که به صورت جدی تر حمایت از جریان نسل نو آغاز شود.
 
خزاعی در ادامه افزود: من به آینده و افتخارات بزرگ این نسل متفکر و متخصص و متعهد امیدوارم نسلی که درک بالایی از زبان تصویر دارد و شناخت خوب از مسائل کشور و از دغدغه های ملی دارد و تلاش خواهد کرد که افتخارات این کشور را در عرصه های داخلی و خارجی به تصویر کشد.
سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود. راه اندازی و بررسی مجوزهای کارگردان اولی در حوزه تخصصی بدور از جریان سرمایه داری که قبلا بر این حوزه احاطه داشت و تعیین کننده بود.

در پایان خزاعی ضمن تشکر از شورا و مدیر عامل فارابی آقای زین العابدین خواست یک مراسم ویژه جهت معرفی به تهیه کننده ها و سرمایه گذاران و نهادهای تولید کننده برگزار گردد در این جلسه درباره پرونده یکی از متقاضیان به صورت نمونه بحث و بررسی شد و رئیس سازمان در جریان چگونگی ارزیابی ها و تصمیم گیری اعضای شورا قرار گرفت . این جلسه با حضور اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها ، مجید زین العابدین ، رسول صدرعاملی ، حبیب ایل بیگی ، محمدرضاعرب ، مجید اسماعیلی ، مهدی آذرپندار ، امیربوالی و روح الله سهرابی برگزار گردید . مسئولیت دبیری این شورا را فرزاد اژدری بر عهده دارد.

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • انهدام یک شرکت هرمی در تالش
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • غرق‌شدن اعضای یک خانواده در رودخانه نیاتک شهرستان هیرمند
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس