Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:24:10 GMT

گران‌ترین اثر حراجی جدید ساتبیز کدام است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۰۲۵۹

گران‌ترین اثر حراجی جدید ساتبیز کدام است؟

یکی از تابلوهای نقاشی مجموعه محبوب نیلوفرهای آبی «کلود مونه»‌ نقاش مشهور فرانسوی به گران‌ترین اثر جدیدترین حراجی ساتبیز تبدیل شد و رکورد فروش آثار دو هنرمند مشهور نیز شکسته شد.

به گزارش ایسنا، به دنبال حراجی موفقیت‌آمیز ۶۷۶ میلیون دلاری ساتبیز که فروش آثار هنری مجموعه «مکلو»‌ محقق شد، حراجی آثار هنرن مدرن نیز در روز سه‌شنبه توسط  همین حراجی برگزار و در مجموع آثار به ارزش ۲۸۲ میلیون دلار به فروش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حراجی از ۴۷ اثر ارائه‌شده، ۴۶ اثر به فروش رسید، اما این تابلو نقاشی «زاویه‌ای از تالاب نیلوفرهای آبی» (Coin du bassin aux nymphéas) اثر «کلود مونه» نقاش نامدار امپرسیونیست بود که عنوان گران‌ترین اثر جدیدترین حراجی ساتبیز را به خود تعلق داد. این تابلو نقاشی که در سال ۱۹۱۸ خلق شده است، به قیمت ۵۰.۸ میلیون دلار فروخته شد. پیش از این پیش‌بینی شده بود این نقاشی به قیمتی فراتر از ۴۰ میلیون دلار به فروش برسد. مالک پیشین این نقاشی، آن را در سال ۱۹۹۷ به قیمت ۶.۷ میلیون دلار خریداری کرده بود.

تابلو نقاشی «زاویه‌ای از تالاب نیلوفرهای آبی»( Coin du bassin aux nymphéas) اثر «کلود مونه»

«مونه» مجموعه تابلوهای نقاشی «نیلوفرهای آبی» را در دهه پایانی عمر خود خلق کرد. او این نقاشی‌ها را با الهام از باغ «ژیورنی» خلق کرده است. تابلوهای نقاشی این مجموعه در سال‌ها اخیر با استقبال خوب خریداران مواجه شده‌اند. یکی دیگر از تابلوهای نقاشی‌های این مجموعه در حراجی سال ۲۰۰۸ کریستیز به قیمت ۸۰.۵ میلیون دلار فروخته شد. در سال ۲۰۱۸ نیز یکی دیگر از تابلوهای نقاشی نیلوفر آبی در کریستیز به قیمت ۸۴ میلیون دلار به فروش رسید.

گران‌ترین اثر این هنرمند در حال حاضر یکی از تابلوهای مجموعه کومه‌های علف خشک است که در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۱۱۰ میلیون دلار فروخته شد.

اما خودنگاره‌ای از «فریدا کالو» نقاش مشهور مکزیکی که در سال ۱۹۴۹ خلق شده است تمام توجه‌ها در این حراجی را به خود جلب کرد. این تابلو نقاشی که به مدت ۳۰ سال در یک مجموعه خصوصی نگهداری شده بود، به قیمت رکوردشکن ۳۴.۹ میلیون دلار فروخته شد. این اثر هنری، «فریدا» را در حالی با چشمان گریان به تصویر کشیده است که تصویری از «دیگو ریورا» دیگر نقاش مکزیکی و همسر «فریدا» نیز بر روی پیشانی او نقش بسته است. به این ترتیب این خودنگاره به گران‌ترین اثر فروخته شده «کالو» تبدیل شد. پیش از این عنوان گران‌ترین اثر این هنرمند به تابلو نقاشی که به قیمت ۸ میلیون دلار فروخته شده بود تعلق داشت.

خودنگاره «فریدا کالو»‌

اما رکوردشکنی این نقاشی فقط محدود به آثار «کالو» نیست و با فروش این اثر رکورد گران‌ترین اثر هنری فروخته‌شده توسط یک هنرمند آمریکای لاتینی هم شکسته شد. پیش‌تر تابلو نقاشی از «ریورا» که در سال ۲۰۱۹ در حراجی کریستیز به قیمت ۹.۸ میلیون دلار فروخته شده بود به عنوان گران‌ترین اثر هنری یک هنرمند اهل آمریکای لاتین شناخته می‌شد.

تابلو نقاشی «پیر سولاژ»

در این حراجی همچنین رکورد  آثار «پیر سولاژ» هنرمند فرانسوی برای تابلو نقاشی انتزاعی مشکی و قرمز رنگ این هنرمند شکسته شد. این نقاشی که در سال ۱۹۶۱ خلق شده است به قیمت ۱۷.۳ میلیون دلار فروخته شد. ارزش تقریبی این نقاشی ۸ میلیون دلار برآورده شده بود. رکورد قبلی گران‌ترین اثر «سولاژ» نقاشی که رنگ سیاه در آثارش نقش کلیدی دارد به اثری تعلق داشت که در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۱۰.۶ میلیون دلار فروخته شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حراجي اثر هنری حراج ساتبیز فریدا کالو کلود مونه تابلو نقاشی میلیون دلار فروخته شد تابلوهای نقاشی نیلوفرهای آبی ۸ میلیون دلار گران ترین اثر تابلو نقاشی فروخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با افزایش ۶ هزار تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۴۰۳ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۸ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان

سکه امامی

۴۲ میلیون و ۴ هزار تومان

نیم سکه

۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۶۷۲ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۵ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۱۷.۸۲ دلار

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901303

دیگر خبرها

  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟