Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: امیدواریم اقداماتی فرهنگی در نام‌گذاری معابر و محلات سطح شهر سنندج به نام شهدا همچنان تداوم یابد تا یاد و خاطره شهیدان عزیزمان در جامعه ماندگار باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار سیدصادق حسینی پیش‌ از ظهر امروز در آیین رونمایی از تابلوی بلوار و المان یادبود شهیده فاطمه اسدی در سنندج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی؛ زنده‌ نگه‌ داشتن‌ نام‌ و ادامه راه پر افتخار شهدا را نیاز کنونی جامعه دانست و اظهار داشت: این اقدام فرهنگی؛ نام‌گذاری محلی به نام نخستین شهید تفحص‌شده کشور قابل تقدیر و ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهیده فاطمه اسدی جایگاه خاصی در میان مردم کشور و استان کردستان دارد چرا که این بانوی کُرد در مقابل ضدانقلاب ایستادگی کرده و مظلومانه و ناجوانمردانه به شهادت رسید.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: امیدواریم چنین اقداماتی در نام‌گذاری معابر و محلات سطح شهر سنندج به نام شهدا همچنان تداوم یابد تا یاد و خاطره شهیدان عزیزمان در جامعه ماندگار باشد.

وی با یادآوری فرموده مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه گرامیداشت یاد و نام شهدا کمتر از خود شهادت نیست، گفت: اگر این امر مهم را گفتمان‌سازی و این گفتمان‌سازی ترویج و تبدیل به فرهنگ‌ شود تأثیرات عمیقی در جامعه برجای خواهد گذاشت.

حسینی با بیان اینکه شهید و شهادت یک فرهنگ ارزشی و در جامعه اثر بنیادی دارد، یادآور شد: ماندگاری نظام و اقتدار و عزت کنونی کشور در مقابل دشمنان به برکت خون شهدای انقلاب  اسلامی و دفاع مقدس بوده است.

بلوار مزین به نام "شهیده فاطمه اسدی" در سنندج رونمایی شد + تصاویرتشییع باشکوه پیکر ‌بانوی تفحص‌شده در سنندج/ پیکر شهیده فاطمه اسدی ‌در امامزاده هاجره خاتون آرام گرفت + فیلمروایات خواندنی مردم کردستان از شهیده فاطمه اسدی؛ برای دفاع از حقوق ملت راه شهید سلیمانی را ادامه می‌دهیم

سیدانور رشیدی شهردار سنندج نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: تصویب نام‌گذاری این بلوار به نام شهیده فاطمه اسدی بلافاصله پس از شنیدن خبر تفحص به عنوان یک وظیفه و باهدف پاسداشت خون شهدا در دستور کار مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر سنندج قرار گرفت.

وی گفت: شهرداری نیز در کنار سایر ادارات برای ادای دَین خود نسبت به خون شهدا و از خودگذشتگی آنان نهایت تلاش خود را کرده تا یاد و نام شهیدان والامقام زنده نگه داشته شود کما اینکه در مراسم تشییع شهیده اسدی وظایف خودمان را در فضاسازی محیطی انجام دادیم.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه جلسات مختلفی درباره انتخاب مکان مناسبی جهت نام‌گذاری به‌نام این شهیده گرانقدر برگزار شد خاطرنشان کرد: هدف از انتخاب این مسیر این بوده که این بلوار منتهی به میدان امام رضا(ع) است. طول این بلوار 1350 متر و عرض آن 36 متر شامل دو باند سواره رو 10 و نیم متری و عرض پیاده رو آن 5 و نیم متری  متر و رفیوژ 4 متری است.

رشیدی با بیان اینکه شهرداری از برنامه‌های فرهنگی حمایت خواهد کرد، تصریح کرد: از اعضای شورای شهر سنندج انتظار می‌رود که همواره نام‌گذاری خیابان‌ها و معابر شهری به نام شهدای گرانقدر را در دستور کار قرار دهند و در این مسیر ذره‌ای کوتاهی نکنند.

انتهای پیام/481/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهیده فاطمه اسدی یاد و خاطره نام شهدا شهر سنندج نام گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم

در سال ۱۳۹۷ شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، ۶ اردیبهشت‌ را به نام روز سنه (روز سنندج) تصویب کرد.   ششم ماه گولان(اردیبهشت)، سالروز دستور شاه صفی به حاکم کردستان سلیمان خان اردلان برای ساخت شهر سنندج است.   روز سنه یادآور پیشینه تاریخی، فرهنگ، تمدن و اصالت مردمی است که مردمانی قهرمان را پرورانده و آوازه جهانی پیدا کرده اند.   سنندج به شهر هزار تپه، شهر مسجد و مناره، پایتخت دف جهان، پایتخت نوروز، شهر خلاق موسیقی یونسکو، پایتخت کتاب ایران و عناوین و القابی خوانده می‌شود که همه اینها شاخصه‌های منحصربه‌فرد این شهر است.

برای گرامیداشت این روز  یک هفته (از ۶ تا ۱۳ اردیبهشت) برنامه‌های فرهنگی و هنری برای عمومی اجرا می شود و همه ی مردم تولد سنه را جشن می گیرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس