Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ترند نیوز، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز پنجشنبه در واکنش به موضع روز گذشته روسیه در خصوص لزوم مشخص شدن خط مرزی میان کشورش با جمهوری آذربایجان اعلام کرد که با پیشنهاد مسکو در این باره موافق است.

نخست وزیر ارمنستان در این باره تأکید کرد: از ماه می، روسیه ۳ پیشنهاد در مورد تعیین مرزهای ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بیانیه دیروز من، وزارت دفاع روسیه پیشنهادهایی در مورد مرحله مقدماتی مرزبندی و تعیین حدود ارائه کرد.

وی در ادامه افزود: می خواهم مجدداً تأکید کنم که این پیشنهادات برای ما قابل قبول است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز چهارشنبه اعلام کرد که برای جلوگیری از تنش ها، ارمنستان و جمهوری آذربایجان هر چه سریعتر حدود مرزی کشورشان را تعیین کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: مسکو از هر دو طرف می‌خواهد تا از خود خویشتنداری نشان دهند، از حوادث جدید جلوگیری کنند و همه اختلافات را منحصراً از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل کنند. مسکو آماده است تا به کمک های طرفین در راستای حفظ صلح و ثبات در منطقه ادامه دهد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز پیشتر با اشاره به تشدید تنش های اخیر در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان و همچنین احتمال نشست سه جانبه مسکو، ایروان، باکو، مواضع روسیه در این زمینه را تصریح کرد.

پسکوف درباره نقش روسیه در میانجیگری بین دو طرف گفت: طرف روسی به انجام این کار (میانجیگری در مذاکرات) ادامه خواهد داد. ما همچنان امیدواریم که تنها راه تثبیت وضعیت، اجرای توافقات سه جانبه باشد. ما معتقدیم که همه کشورها قبل از هر چیز باید به تعهدات خود عمل کنند و این تضمینی برای عدم از سرگیری چنین حوادثی خواهد بود. البته در مرحله‌ای چنین تماس‌هایی ضروری خواهد بود اما برای امکان‌پذیر شدن آن، رضایت و تمایل سه طرف برای این امر ضروری است.

اخیراً درگیری های مرزی بین باکو و ارمنستان شدت گرفته است و هر یک دیگری را متهم به تجاوز به خاک خود و استفاده از انواع سلاح های گرم در این تجاوزها، می کند که در همین زمینه و با وساطت مسکو، فعلاً آتش بسی میان دو طرف برقرار شده است.

کد خبر 5354920

منبع: مهر

کلیدواژه: نیکول پاشینیان ارمنستان جمهوری آذربایجان روسیه ایالات متحده امریکا عراق روسیه رژیم صهیونیستی ایران سوریه بلاروس فلسطین اتحادیه اروپا ترکیه افغانستان ارمنستان عربستان سعودی جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟

به گزارش «تابناک»، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۱ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۴ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۲ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان