Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر میمنت آبادی روز پنجشنبه در حاشیه  بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایطی که بخش تولید و صنعت کشور نیازمند نیروهای ماهر و متخصص است ضروری دارد جوانان تحصیلکرده بیکار با فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای نیاز بازار کار را تامین کنند.

وی با اشاره به نیاز مناطق صنعتی از جمله کلانشهر کرج و استان البرز به‌ نیروهای ماهر افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای نقش مهمی را در این راستا برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: این سازمان در تامین نیروهای ماهر و متخصص مورد نیاز طرح های عمرانی دولتی و خصوصی همواره نقش آفرین بوده است.

میمنت آبادی گفت: البرز  به عنوان یک استان پیوست پایتخت از لحاظ آموزش های فنی و حرفه ای و تربیت مربی در سطح ملی پروژه های مهمی را در دست اجرا دارد و بسیاری از کار گاه ها و پروژه های آموزشی در این استان انجام می شود ، بنا براین نیاز است برای تکمیل و توسعه این فعالیت ها از محل اعتباری ملی گام های موثری برداشته شود.

سازمان فنی و حرفه ای پیشرو  در تامین نیروی ماهر 

معاون سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور از  مراکز آموزشی این سازمان به عنوان پیشرو در تامین نیروهای ماهر و متخصص نام برد و ضرورت توسعه فعالیت های مهارتی در بخش دولتی و مردمی را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خصوص صدور مجوز ایجاد مراکز آموزش های مهارتی حداکثر ظرف سه روز  گفت:  کمک از محل اعتبار  استانی و ملی برای ایجاد مراکز  و آموزشگاه های جدید  در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

میمنت آبادی اظهار داشت : در این راستا بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و آموزشگاه های آزاد با مراجعه به ادارات کل فنی و حرفه ای و ارایه طرح های توجیهی برای دریافت تسهیلات  به بانک عامل معرفی می شوند.

وی افزود : در بستر ارایه این تسهیلات علاوه بر تنفس در باز پرداخت ، یارانه ویژه ای در کارمزد نیز در نظر گرفته شده است.

برنامه ای برای واگذاری املاک و اموال نداریم

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای گفت:  در دولت جدید و در اجرای دستور اکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرگونه واگذاری و  فروش املاک و اموال این سازمان ممنوع است.

سازمان آموزش و فنی و حرفه ای در سطح کشور با ۱۳ هزار نیروی انسانی شامل مربی،  کارشناس و سایر رده ها ، بیش از ۶۰۰ مرکز آموزش های مهارتی دولتی و  حدود ۱۱ هزارو ۷۰۰ آموزشگاه آزاد  و پنج  هزار کارگاه دارد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کرج مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کرج مهارت اموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کرج مهارت اموزی سازمان آموزش و فنی و حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای کشور نیروهای ماهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار زاده‌کمند در گفت‎گویی اظهار داشت: برای مشمولینی که قبل از ورود به خدمت سربازی با استفاده از وقت خود مهارتی را کسب و گواهی دریافت کردند مشوق‌هایی را برای این افراد پیش بینی کردیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ۹ مشوق برای سربازان ماهر پیش‌بینی شده است گفت: این مشوق‌ها شامل کسری خدمت یک‌ماهه، مرخصی تشویقی، انتخاب محل خدمت و دیگر موارد برای این موضوع است.

سردار زاده‌کمند افزود: این مشمولین به چهار دسته تقسیم می‌شوند نظیر افرادی که مهارت تخصصی ۸۰ ساعت بالا را کسب می‌کنند، گروه بعدی افرادی که فارغ التحصیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند، گروه بعدی فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی هستند و گروه آخر سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور هستند که یک بسته مهارت آموزی تخصصی برای آنها تعریف شده است.

وی گفت: مشمولین با طی کردن بسته‌های مهارتی مشخص شده به تناسب امتیازی که کسب می‌کنند می‌توانند از مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سامانه مربوط به این موضوع آماده است و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه افرادی که می‌خواهند به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند و واحد شرایط هستند می‌توانند در سامانه سخا ثبت نام کنند.

سردار زاده‌کمند عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم چنانچه گواهی از سوی سازمان صادر شده تایید شد به تناسب امتیاز کسب شده از مشوق‌ها بهره‌مند خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود