Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت درهم تنیده‌ای از حوزه‌های فرهنگی و هم نقاط ضعفی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد که برنامه‌های کوتاه مدت حوزه‌های غفلت شده  امید‌ دهنده و نجات بخش باشد و اتکایی برای حرکت‌های بلند مدت باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سیدرضا مرتضوی بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تشکیل و حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در اصفهان اظهار داشت: اصفهان به عنوان یکی از ارکان تمدنی ایران اسلامی است و اینکه اصفهان در دوره‌های گذشته به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نام‌گذاری شد، به دلیل مولفه‌های فرهنگی، میراثی، گردشگری و ظرفیت‌های عالمانه‌ای که در این شهر از اعصار مختلف به صورت سینه به سینه آمده و ما میراث‌دار آن هستیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرایطی را برای اصفهان فراهم کرده که این شهر می‌تواند بسیاری از قابلیت‌هایی که امروز اصفهان میراث‌دار آن است، با شرایط جدید و نگاه‌هایی از وضعیت و نیازمندی‌های امروز در عرصه‌های فرهنگی تطبیق بدهد و بتواند شرایطی را فراهم کند که مردم در حوزه‌های فرهنگی کمتر دغدغه داشته باشند.

استاندار اصفهان بیان کرد: یکی  از حوزه‌هایی که ترسیم فضای فرهنگی و ریل‌گذاری فرهنگی در کشور موثر است، مجموعه کمیسیون فرهنگی مجلس است که در دوره جدید برنامه‌ریزی کردند که به صورت دوره‌ای در استان‌های مختلف خصوصا آن‌جایی که می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و نگاه‌های استراتژیک‌تری به مقوله‌ فرهنگ وجود دارد، حضور یابند و این نزدیکی با میدان آثار و برکاتی دارد.

پیگیریِ تسنیم از اولین جلسه «پیمان جبلی» با کمیسیون فرهنگی مجلس/ آیا کنترل نظارت بر نمایش‌خانگی در صداوسیما می‌ماند؟بودجه 750 میلیاردتومانی برای حمایت از موسسات قرآنی در کمیسیون فرهنگی مجلس تصویب شدنایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: اقدامات دستگاه‌های اجرایی "پیوست عدالت" داشته باشد

مرتضوی با اشاره به اهداف همایش شورای فرهنگ عمومی و حضور کمیسیون فرهنگی در اصفهان تصریح کرد: ما از این میزبانی استقبال کردیم و  می‌خواستیم که اعضای کمیسیون فرهنگی در اصفهان حضور یابند و هم با ظرفیت‌های فرهنگی گذشته اصفهان آشنا شوند و هم با معضلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم مواجه باشند.

وی گفت: اصفهان ظرفیت درهم تنیده‌ای از حوزه‌های فرهنگی دارد و هم نقاط ضعفی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد. غفلت‌هایی در بخشی از حوزه‌های حاشیه‌نشینی، مهاجرت، ضعف‌هایی که در حوزه‌های پرداختن به مقوله فرهنگ، آموزش، دانشگاه‌ها، مردان، بانوان و غیره در سال‌های گذشته شده که با شناسایی آن‌ها باید تلاش کنیم برای هر کدام برنامه جداگانه داشته باشیم و بردهای سریع و برنامه کوتاه مدت راه حل طراحی کنیم که شاید بردهای سریع در حوزه‌های غفلت شده، امید‌دهنده و نجات بخش باشد و اتکایی برای حرکت‌های بلند مدت باشد.

انتهای پیام/163/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مجلس حوزه های فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند

ایسنا/اردبیل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: کلیه صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند.

جهانگیر جوانمرد ۸ اردیبهشت در جلسه ساماندهی مشاورین املاک و خودرو در دادگستری استان که با حضور معاون دادستان مرکز استان، مدیر کل تعزیرات حکومتی و رؤسای اتحادیه‌های مشاورین املاک و خودرو برگزار شد، ضمن تبیین و تشریح آسیب ها، مشکلات، اختلافات و دعاوی در این حوزه گفت: به منظور جلوگیری از اختلافات و دعاوی و پیشگیری از هرگونه جرائم، مدیران و مسئولان و رؤسای اتحادیه‌ها باید با استفاده از ظرفیت های قانونی اقدامات قاطع قانونی، بازدارنده و متناسب انجام دهند.

وی با بیان اینکه کلیه صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند، اظهار کرد: به منظور مقابله و پیشگیری از تخلفات در این حوزه گشت‌های تلفیقی متشکل از دستگاه های مرتبط برای رصد میدانی تشکیل و بر اساس گزارش های آنان با هرگونه واحد صنفی که فاقد مجوز قانونی فعالیت باشد، مطابق با قانون برخورد شده و نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اعلام اینکه عدم صدور کد رهگیری در معاملات ملکی، گرانفروشی، عدم ارایه مبعاینه نامه به متعاملین و... بیشترین تخلفات در این حوزه داشته است، از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف موضوع را به مرجع قضایی و انتظامی گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم