Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه گفت: رفع تحریم‌ها و استیفای حقوق ایران علاوه بر آثار مثبت اقتصادی و انسانی، بی تردید به حضور قوی‌تر و موثرتر جمهوری اسلامی در ترتیبات همکاری منطقه‌ای از جمله «آیورا» نیز منجر خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین،امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیست و دومین نشست شورای وزیران اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) به صورت مجازی شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست و قدردانی از دولت بنگلادش برای ریاست دوره‌ای آیورا اظهار داشت: در بیش از دو دهه فعالیت و همکاری در قالب آیورا، به طور روزافزونی ظرفیت‌های بالقوه این اتحادیه در همکاری‌های اقتصادی نمایان شده است. به همان اندازه که اقیانوس هند سرشار از نعمت و موهبت برای کشورهای ساحلی است، به همان اندازه چشم انداز همکاری‌ها در آیورا روشن و گسترده است.

وزیر خارجه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به این ظرفیت عظیم همکاری منطقه‌ای واقف است و مصمم هستیم روابط خود با این اتحادیه را گسترش دهیم.  

امیرعبداللهیان با ذکر این نکته که اخیرا سازوکار هماهنگی ملی آیورا را فعال‌تر کرده‌ایم و دستگاه‌های مختلف ایرانی، مرحله جدیدی از مشارکت موثر در ترتیبات همکاری هشتگانه آیورا را در دستورکار دارند، خاطرنشان کرد: جدیدترین تحول، داوطلبی مرکز زنان جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده «برنامه توانمندسازی اقتصادی زنان آیورا» است. همچنین «مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری آیورا» مستقر در تهران نیز از حمایت قوی دولت جمهوری اسلامی ایران کماکان برخوردار است.  

 رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه با ذکر این نکته که جهان با چالش کووید-۱۹ و پیامدهای مخرب آن روبرو است، اظهار داشت: مردمان شریف منطقه آیورا نیز از این بلیه در امان نبوده‌اند، مردم  شریف  ایران در شرایطی با کرونا و آثار آن دست و پنجه نرم کرده‌اند که توان عظیم اقتصادی و مالی کشور با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های نامشروع و ناجوانمردانه آمریکا مواجه بوده است. 

امیرعبداللهیان اضافه کرد: رفع تحریم‌ها و استیفای حقوق ایران علاوه بر آثار مثبت اقتصادی و انسانی، بی تردید به حضور قوی‌تر و موثرتر جمهوری اسلامی ایران در ترتیبات همکاری منطقه‌ای از جمله آیورا نیز منجر خواهد شد.

وی در پایان انتخاب دبیرکل جدید آیورا را به وی تبریک گفت و از تلاش‌های کفیل دبیرکل در یک سال گذشته قدردانی کرد.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امیرعبداللهیان تحریم ها جمهوری اسلامی ایران ترتیبات همکاری منطقه ای تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است

کایهان ترکمن‌ اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران که در راس هیئتی پارلمانی به کشورمان سفر کرده است با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص روابط و همکاری‌های فی مابین دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات  با ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان مردم شریف و مسلمان ترکیه اظهار داشت: ملت ترکیه جایگاه و سهم شایسته‌ای در گسترش تمدن و فرهنگ اسلامی و اشاعه اخلاق و ارزش‌های انسانی داشته‌اند و امروز هم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین نقش موثر دارند.

امیرعبداللهیان جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران را ویژه دانست و نقش آفرینی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در ایجاد ثبات پایدار در منطقه غرب آسیا را کلیدی ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تمجید از نقش گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در ارتقای مناسبات دوجانبه، تقویت دیپلماسی پارلمانی و تعاملات مستمر نمایندگان مجالس دو کشور را در پیشبرد دیپلماسی رسمی حائز اهمیت توصیف کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور اسلامی ایران به ترکیه و توافقات صورت گرفته در هشتمین نشست شورای عالی همکاری های دو کشور، روند مناسبات در حوزه‌های مختلف را رو به رشد ارزیابی نمود و اظهار داشت: اراده روسای جمهور دو کشور  گسترش مناسبات به ویژه در بعد اقتصادی در راستای منافع مشترک دو ملت است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به همکاری‌های نزدیک جمهوری اسلامی ایران با ترکیه در بحران غزه، تصمیم رییس جمهور ترکیه در قطع مناسبات تجاری با رژیم صهیونیستی را اقدامی  موثر و ارزشمند عنوان نمود.

کایهان ترکمن‌ اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از حسن میزبانی کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره یاور مظلومان بوده و در تحولات اخیر غزه و فلسطین شاهد حمایت موثر دولت و ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین هستیم و این رویکرد از نظر ما درخور تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه حمله تروریستی رژیم اسراییل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را قویا محکوم نمود و تاکید کرد برای کاهش تنش در منطقه توقف نسل کشی در غزه ضروری است.

کایهان در ادامه با اشاره به روند روبه رشد مناسبات اقتصادی و تجاری دوجانبه و توافقات انجام شده در نشست اخیر روسای جمهور دوکشور در آنکارا، بر حمایت پارلمان ترکیه از ارتقای مناسبات دو کشور، رفع موانع موجود و تسریع در اجرای  توافقات مشترک تاکید کرد.

در این دیدار آقایان متین ارگون، دوغان بکین، بنیامین بزگیک و خانم زحل کاراکوچ دورا اعضای گروه دوستی پارلمانی ترکیه و عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقدیم استوارنامه‌های سفرای قزاقستان، صربستان و فنلاند
  • امیرعبداللهیان: ترکیه جایگاه ویژه‌ای در سیاست همسایگی ایران دارد
  • امیرعبداللهیان: جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • دیدار هیات پارلمانی ترکیه با امیرعبداللهیان
  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • وابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت