Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌ها حاکی از آن است که کشور‌های اروپایی با گسترش ویروس کرونا و موجی از مبتلایان مواجه شده اند.

خبرگزاری میزان - آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در آستانه نشست بحران با سران منطقه گفت که آلمان در چنگال چهارمین موج دراماتیک کرونا است.


به گزارش «دویچه وله»، در حالی که گسترش دوباره ویروس کرونا در قاره اروپا با واکنش دولت‌های اروپایی روبرو شده است، آلمان با ثبت ۵۲ هزار و ۸۲۶ مورد جدید ابتلا در این زمینه روکردی دیگر را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در راستا گسترش کرونا، بلژیک مجموعه‌ای از اقدامات را در تلاش برای جلوگیری از قرنطینه اعلام کرد.


الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک در حالی که به مردم گفته بود تماس شخصی خود را محدود کنند، گفت «همه سیگنال‌های هشدار قرمز هستند. نقشه اروپا به سرعت قرمز می‌شود و وضعیت ما هم همینطور است.»


در بلژیک کودکان باید از سن ۱۰ سالگی به جای سن ۱۲ سالگی از ماسک استفاده کنند. کار در خانه از شنبه به مدت ۴ روز در هفته اجباری خواهد شد. گذرنامه‌هایی که به عنوان مدرکی ایمن در موضوع کووید شناخته می‌شوند در تئاترها، سینما‌ها و موزه‌ها مورد نیاز خواهند بود.


تزریق سومین دوز واکسن کرونا، یا به عبارتی دیگر دوز تقویتی تا پایان آوریل ۲۰۲۲ برای همه بلژیکی‌ها اجرا خواهد شد.


اتریش که روز دوشنبه حدود ۲ میلیون نفر از افراد واکسینه نشده را قرنطینه کرد، روز چهارشنبه رکورد ابتلای روزانه را گزارش کرد.


هلند هم که موارد ابتلای بی سابقه‌ای را نیز گزارش کرده، قبلاً قرنطینه نسبی را اعمال کرده است.


سوئد نیز گذرنامه واکسیناسیون کووید را از اول دسامبر برای اولین بار برای کنسرت‌ها و سایر رویداد‌های در فضای بسته با بیش از ۱۰۰ نفر اعمال می‌کند.

بیشتر بخوانید: آمار جهانی قربانیان و مبتلایان کرونا تا ۲۷ آبان آمار جهانی قربانیان و مبتلایان کرونا تا ۲۶ آبان

آندری بابیس، نخست وزیر جمهوری چک هم گفت که هرکسی که واکسینه نشده باشد (یا نتواند ثابت کند که از کووید-۱۹ بهبود یافته است) از دسترسی به رویداد‌ها یا خدمات عمومی منع خواهد شد. از دوشنبه، تست‌های منفی کووید دیگر کافی نخواهد بود.


ادوارد هگر، نخست وزیر اسلواکی، کشوری که روز چهارشنبه ۸ هزار و ۳۴۲ مورد ابتلا، که بی سابقه بوده، گزارش کرد، در حال برنامه ریزی اقدامات مشابهی است؛ از جمله محل‌های کار و مغازه‌های غیر ضروری فقط برای کارکنان واکسینه شده یا افرادی که می‌توانند ثابت کنند که بهبود یافته اند قابل دسترسی خواهند بود.


نرخ واکسیناسیون در سراسر قاره اروپا متفاوت است. واکسیناسیون در اسلواکی در میان کشور‌های اتحادیه اروپا با ۴۴ درصد در میان کمترین میزان است، در حالی که این میزان در جمهوری چک ۵۸ درصد، در اتریش ۶۵ درصد و در آلمان ۶۸ درصد است.


اتریش همچنین دارای نرخ بسیار بالای ابتلا، یعنی ۹۷۱.۵ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است که بسیار بیشتر از آلمان با نرخ ۳۱۹.۵ مورد به ازای هر ۱۰۰ نفر است.


علاوه بر قرنطینه برای افراد واکسینه نشده، برخی از مقامات اتریشی خواستار محدودیت‌های سخت‌تر برای سایرین، مانند منع رفت و آمد احتمالی در شب نیز هستند.


به گفته گابریل آتال، سخنگوی دولت فرانسه، بیش از ۲۰ هزار مورد جدید ابتلا در روز چهارشنبه در این کشور ثبت شده که این میزان برای اولین بار از ماه آگوست تاکنون ثبت شده است. وی گفت که فرانسه در معرض موج پنجم کووید قرار گرفته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست

رسانه‌های محلی در فرانسه گزارش داده‌اند که دانشجویان این کشور نیز دوست دارند تظاهرات ضد صهیونیست در دانشگاه‌هایشان مانند آمریکا گسترده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانسه ۲۴، خبرنگاران محلی در پاریس گزارش داده‌اند که دانشجویان پایتخت نشین فرانسه امیدوارند موجی از اعتراضات حمایت از فلسطین را در سراسر فرانسه به راه بیندازند.

دانشجویان یکی از برترین دانشگاه‌های فرانسه و جهان که در پاریس قرار دارد، علیرغم تعطیلی تظاهراتشان که چهارشنبه شب توسط پلیس اتفاق افتاد، همچنان به دنبال تظاهرات و اعتراض به جنگ غزه هستند. 

دانشجویان این دانشگاه می‌خواهند موجی از اعتراضات گسترده را در سراسر دانشگاه‌های فرانسه به راه بیندازند و اکثر تظاهرکنندگان خواستار آتش‌بس فوری هستند.

این دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فرانسه ۲۴ اعلام کردند که دوست دارند صدای اعتراض آنها هم مانند دانشجویان آمریکا به گوش جهانیان برسد و آنها هم به اندازه دانشجویان آمریکا در این سیل اعتراضات ضد صهیونیست سهیم و موثر باشند. 

دانشجویان دانشگاه سوربن در شعارهای خود از دولت فرانسه میخواهند که به کمک مردم فلسطین بروند و از نهادهای بین‌المللی خواستار توقف بمب‌گذاری‌ها در غزه شدند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • نفت در مدار رشد؟
  • ابراز علاقه آژاکس به فرانچسکو فاریولی، سرمربی نیس
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت