Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@12:37:15 GMT

هلاکت و زخمی شدن ده‌ها مزدور در مأرب یمن

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۲۴۴۵

هلاکت و زخمی شدن ده‌ها مزدور در مأرب یمن

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «الخبر الیمنی»، منابع آگاه در استان مأرب فاش کردند: حداقل ۱۲۵ نظامی از گردانی که دیروز عربستان سعودی برای تقویت نیرو‌ها (وابسته به دولت مستعفی یمن) در مأرب اعزام کرده بود، کشته یا زخمی شدند.

این منابع خاطرنشان کردند: نیرو‌های صنعا (جنبش انصار الله یمن) این نظامیان را پس از ورود به مأرب و قبل از استقرار آن‌ها در جبهه‌های مختلف هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های وفادار به ائتلاف سعودی در مأرب درباره رسیدن اطلاعات محل تجمع این نظامیان به نیرو‌های صنعا (جنبش انصار الله) یکدیگر را به خیانت متهم می‌کنند.

روز گذشته نیز منابع میدانی و شاهدان عینی اعلام کردند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی‌های خود در استان مأرب توانستند دو منطقه «شقه می» و «عرق می» در جنوب این استان را آزاد کنند.

روزنامه الاخبار لبنان نیز در خصوص پیشروی‌های نیرو‌های یمنی نوشت: حملات هوایی مکرر و شدید ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان به نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن باعث نشده است آنان از هدف خود دست بردارند. در مقابل عناصر وابسته به این ائتلاف و «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن از مقابله با ارتش یمن فرار و عقب‌نشینی می‌کنند.

نزدیک به هفت سال است که ائتلافی متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات و با حمایت آمریکا و انگلیس به یمن حمله کرده و علاوه بر حملات نظامی گسترده علیه مردم این کشور آنان را تحت شدیدترین محاصره‌های اقتصادی قرار داده‌اند که منجر به بحران‌های انسانی فجیعی شده است. در این میان ارتش و کمیته‌های مردمی به مقابله با این متجاوزارن پرداخته و توانستند در عرصه جنگ پیروزی‌های قابل توجهی به دست بیاورند. در حال حاضر نیز مردم و قبایل استان مأرب به صف ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور پیوسته و خواهان اخراج ائتلاف از سرزمین‌های خود هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استان مأرب جنگ یمن ائتلاف سعودی ارتش و کمیته های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی رسماً به کشته شدن دو نظامی دیگر خود در نبردهای روز گذشته در مرکز نوار غزه اعتراف کرد.

پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که دو نظامی کشته شده گروهبان «عیدو اویو» ۲۸ ساله از نیروهای یگان پشتیبانی زرهی و گروهبان ذخیره «کلکادین مهیری» ۳۷ ساله از نیروهای تیپ کرملی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون به کشته شدن ۶۰۸ نظامی خود از آغاز جنگ در غزه و ۲۶۳ نظامی از آغاز حمله زمینی به این باریکه اعتراف کرده است.

کد خبر 6092598

دیگر خبرها

  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در جنوب غزه | ویدئو
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی