Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر عتباتی در جلسه هماهنگی ایجاد پویش رسانه‌ای آزادسازی زندانیان آذربایجان‌غربی که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری کل آذربایجان‌غربی برگزار شد اظهار داشت: رسانه و اهل قلم و هنر دغدغه اجتماعی دارند و این افراد ظرفیت بسیار بالایی برای آگاه سازی مردم داشته که بایستی در جهت فرهنگ‌سازی از این ظرفیت استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فرهنگسازی آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد، ابزار رسانه بسیار موثر خواهد بود و لازم است اصحاب رسانه و افراد دغدغه‌مند پای کار بیایند و در پویش آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: بسیاری از افراد به دلیل شرایط اقتصادی بد و  مشکلات به وجود آمده در معیشت زندگی و به دلیل جرائم غیر عمد زندانی شده‌اند که خانواده‌های این افراد نیز همزمان با زندانی شد آن دچار معضل می‌شود.

عتباتی با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیان  به دلیل جرائم غیر عمد در زندان به سر می‌برند عنوان کرد: انتظار می‌رود برای آزاد سازی این افراد اهتمام ویژه وجود داشته باشد و رسانه‌ها در این امر برای فرهنگسازی نقش موثر ایفا خواهند کرد.

وی یادآور شد: زندانی شدن افراد اثرات بسیار مخربی بر خانواده‌ها  و به طبع در جامعه ایجاد می‌کند و  منظور از آزاد سازی زندانیان، آزادی محکومان مالی و جرائم غیر عمد است و بایستی نگاه ویژه به معقوله زندان و زندانی وجود داشته باشد و از ظرفیت خیرین، فعالان رسانه و فعالان جامعه به طور موثر استفاده کرد.

عتباتی با اشاره به کمک مالی خیرین اذعان دادشت: سال گذشته مجموع کمک‌های مردمی در آذربایجان‌غربی یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان بوده که طی امسال این میزان سه برابر افزایش  و در مجموع ۳۹ میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریال  کمک‌های مردمی افزایش یافته است .

وی گفت:۸۰ تا ۹۰ درصد قتل‌ها به دلیل هیجانات رفتاری و اعصبانیت آنی ایجاد می‌شود که بایستی این موضوع ریشه یابی شود.

عتباتی یادآور شد: با توجه به  تشکیل هسته‌های جهادی بخشایش در استان فعالیت‌های موثری در این مجموعه انجام شده است که نیروهای مردمی بدون هیچ چشم داشتی در ایجاد صلح و سازش بین افراد و پرونده‌های قضایی عمل می‌کنند.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: طی امسال ۱۷ نفر از افراد منجر به قتل در آذربایجان‌غربی با مداخله اشخاص دغدغه مند و خیر از چوبه دار رهایی پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: وظیفه دستگاه قضایی اجرای قانون است و صدور حکم حبس در راستای این تکلیف قانونی است، ولی از سوی دیگر یک وظیفه اخلاقی و رسالت انسانی در حمایت از زندانیان و خانواده های آنها دارد که این رسالت انسانی وظیفه همه آحاد جامعه است و نقش رسانه در نهادینه کردن  و شناساندن این تکلیف با ترویج پویش هایی همچون پویش رسانه ای آزاد سازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد بسیار تاثیر گذار است. 

مجیدی دادستان مرکز استان نیز در این جلسه به ظرفیت بالای رسانه اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت رسانه یک ظرفیت بی بدیل است و یک قلم معنوی است که می‌تواند در راستای اهداف والای اسلامی و دینی حرکت کند. 
وی با بیان اینکه ممکن است حوزه جرایم مالی و غیر عمد برای  برای هر کسی از ما اتفاق بیافتد عنوان کرد: مسئولیتها و مشکلات مدنی به لحاظ زندگی در جامعه ایجاد می شود و این موضوع می بایست برای افراد جامعه تبیین شود که خود نفس زندان یک آسیب مخرب به بنیان خانواده است، و این وظیفه و رسالت رسانه ها آگاه سازی در این خصوص است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رسانه آذربایجان غربی زندان زندانیان بخشایش پرونده قضایی آزاد سازی زندانیان آذربایجان غربی جرائم غیر عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کوشکی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: پویش سلامت دهان و دندان در سه روز متوالی ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقا کیفیت زندگی، افزود: هدف از اجرای این پویش افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه‌جانبه و آگاهی‌رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: در این پویش آموزش‌های لازم در راستای حفظ سلامت دهان و دندان از طریق رسانه‌های آموزشی، صداوسیما، آموزش‌های چهره‌به‌چهره، رسانه‌های جمعی و… به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

کوشکی، تصریح کرد: شعار روز اول این پویش «دهان دریچه سلامت»، شعار روز دوم «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» و شعار روز سوم این پویش «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» انتخاب شده است.

کد خبر 6097670

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • امدادرسانی خودجوش مردم دیزج دیز به افراد گرفتار در سیل + فیلم
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن