Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@09:14:12 GMT

تیری آنری الگوی مهاجم استقلال شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۲۹۵۰

تیری آنری الگوی مهاجم استقلال شد

آفتاب‌‌نیوز :

کوین یامگای فرانسوی یکی از دو خرید خارجی فرهاد مجیدی برای فصل جاری است که در ترکیب استقلال عملکرد موفقی داشته و تا پایان هفته چهارم سه گل به ثمر رسانده است.

یامگا در گفتگو با نیکو اشکیرا، خبرنگار ایتالیایی درمورد اهدافش در ایران و پیوستن به استقلال صحبت کرده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

چالش ایران

من قبل از آمدن به اینجا نگرانی‌هایی داشتم، اما اکنون بسیار راحتم و در یک ماجراجویی هیجان انگیز زندگی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من تأثیر مهمی داشتم و استقبال خوبی از طرفداران داشتم که حتی قبل از امضای واقعی با من در اینستاگرام تماس برقرار کردند تا از من استقبال کنند. این چیزی بود که هرگز اتفاق نیفتاد و من بلافاصله احساس کردم که دوستش دارم. متأسفانه هواداران نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند و از روی سکوها به ما روحیه بدهند، اما احتمالاً ممکن است از هفته بعد حضور داشته باشند. هواداران خیلی تشویق می کنند و استقلال اینجا تیم محبوبی است. اهداف من چیست؟ می‌خواستم بیشتر از همیشه گل بزنم و حالا چون در موقعیت‌های پیشرفته‌تری بازی می‌کنم، رویای دوبرابر را می‌بینم.

استقلال

ما مشتاقانه منتظر قهرمانی در اینجا هستیم، عنوانی که مدت هاست کسب نکرده ایم و بارها توسط پرسپولیس تضمین شده است. کادرفنی در این مورد بسیار شفاف بوده و هدف قهرمانی در لیگ است. چالش مهمی است. باید اعتراف کنم که سطح فوتبال ایران من را شگفت زده کرد: بازیکنان زیادی ویژگی‌های مرتبط دارند و می توانند برای بازی در اروپا بیایند. تا به حال مقابل تیم‌هایی بازی می کردیم که با شخصیت فوتبال بازی می کنند. شاید بازیکنان نه چندان قد بلند باشند و نه ساختار بدنی دارند، اما با توپ و بدون توپ خیلی خوب بازی می کنند.

گردشگر جهان

من برای هیچ دنیای فوتبالی توقفی ندارم. من دوست دارم واقعیت‌های جدید را بدانم و کشف کنم. من این فرصت را داشتم که به لطف مدیرانم در سراسر جهان حرکت کنم، که در چند سال گذشته راه حل های جالب و قابل توجهی برای من پیدا کردند.

ماجراهای ایتالیایی

من قبل از اینکه به سمت حرفه ای شدن در ایتالیا بروم، با کیه وو قهرمانی "پریماورا" را به دست آوردم. من خیلی به صورت قرضی نقل مکان کردم و شرایط سخت خاصی را تجربه کردم. در سیه‌نا و آریزو خوب عمل کردم. شاید در سال‌های بعد اشتباهاتی هم کردم‌ کارپی یک معامله لحظه آخری بود: باید به آسکولی منتقل می‌شدم، اما بازیکنی که باید جایگزینش می‌شدم، در نهایت باقی ماند و به این ترتیب توافق‌ها قطع شد. من کارپی را انتخاب کردم اما نتوانستم توانایی هایم را به نمایش بگذارم و شاید از بین دلایل مختلف این تقصیر من بود. جوان بودم و هنوز آماده نبودم.

بدشانس در پسکارا

من با زِمان به آنجا رفتم وچهار مسابقه اول را با او انجام دادم، اما او اخراج شد و اپیفانی و پیلون جایگزین او شدند. ماه‌های بعد بازی‌های بسیار کمی انجام دادم.

خداحافظی با ایتالیا و چالش های بعدی

تجارب ناامیدکننده باعث شد که کشور ایتالیا را ترک کنم. تصمیم گرفتم به فرانسه برگردم و به شاتورو در دسته دوم فرانسه بروم. در آنجا، من همیشه این شانس را داشتم که بازی کنم و با مهارت‌هایم پیشرفت را نشان دهم. از آن زمان، همه چیز عالی بوده است. من همیشه می توانستم در ترکیب ثابت بازی را شروع کنم، چه در پرتغال و چه در دانمارک. چند ماه پیش فرصت استقلال پیش آمد. عوامل من با تیم تماس داشتند. به دنبال بازیکنی با ویژگی های من بود و بلافاصله به توافق رسیدیم. من در چالشی زندگی می کنم که رویای آن را داشتم: هرگز برای باشگاهی بازی نکرده‌ام که بتواند برای عنوان قهرمانی بجنگد. این کاملا متفاوت است. من انگیزه زیادی دارم.

زِمان

او یک مربی و یک شخص خاص است. هیچ وقت زیاد حرف نمی زد، اما زیاد یاد می داد. من بازی در ترکیب او را دوست داشتم، باعث تاسف است که او کمی دوام آورد، اما آموزش های تاثیرگذاری از او دریافت کردم. چه چیزی از او به یاد دارم؟ دویدن، دویدن زیاد مانند تمرین‌های دوشنبه که 45 دقیقه دویدن بدون توپ بود.

خاطرات ایتالیایی

خاطرات اصلی من همان عنوان با کیه‌وو است، احساسی فراموش نشدنی. ما سال بعد پیروز نشدیم، اما گل های زیادی به ثمر رساندم که به من انگیزه داد تا به سمت حرفه ای شدن بروم. من هنوز با هم تیمی های سابقم در ارتباط هستم: با امبایه (بازیکن سابق کیه وو)، گراویون که در پسکارا با او بازی کردم و بسیاری دیگر در تماس هستم. از کیه‌وو، عنوان و همچنین دوئل‌های فراوان با کالابریا را به یاد دارم: او برای میلان بازی می‌کرد، اغلب ما در کنار تیم قرار می‌گرفتیم و او بسیار با استعداد بود. او مهارت‌های فوق‌العاده‌ای داشت و می‌دانستم که می‌تواند این راه را پیش ببرد.

اسطوره

زمانی که پسر بودم تیری آنری را تحسین می‌کردم. من بارها او را تماشا می کردم و از سرعت و تکنیک او قدردانی می کردم. او مانند من به عنوان یک وینگر به دنیا آمد و سپس با مهاجم بودن سازگار شد. از آنجایی که من در کنار هم بازی می کردم، او بلافاصله تبدیل به الگوی من شد.

رویاهای آینده

من دوست دارم عنوان قهرمانی ایران را کسب کنم، سپس خواهیم دید. شما همیشه می خواهید به اوج برسید و فصل‌های فوق العاده ای را بازی کنید. من فقط به حال فکر می‌کنم. تمرکزم روی استقلال است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تیری آنری تیم فوتبال استقلال فرهاد مجیدی کیه وو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا

به گزارش ورزش سه، کین در ابتدای فصل از تاتنهام هاتسپرز به بایرن مونیخ پیوست، با قراردادی که بیش از 100 میلیون پوند ارزش داشت.

از آن زمان ستاره کهنه کار انگلیسی توانسته به صورت انفرادی نمایش درخشانی داشته باشد و در 41 مسابقه در تورنمنت‌های مختلف 40 گل به ثمر برساند و 13 پاس گل بدهد.

با نگاهی به رده بندی برترین گلزنان لیگ های اروپایی در فصل 2023-2024، هری کین با به ثمر رساندن 33 گل در 30 مسابقه ای که در لیگ آلمان انجام داد و کسب 66 امتیاز (هر گل دو امتیاز دارد) مقام اول را به خود اختصاص داده است.

پس از کین، کیلیان امباپه فرانسوی، ستاره پاری سن ژرمن، با 26 گل در 27 بازی که در "لیگ 1" انجام داد، با مجموع 52 امتیاز قراردارد.

سرهو گیراسی گینه ای، مهاجم تیم اشتوتگارت آلمان با به ثمر رساندن 25 گل در 24 بازی  و در مجموع 50 امتیاز به ثمر رسانده، در رده سوم قرار دارد.

لائوتارو مارتینز آرژانتینی، مهاجم اینترمیلان با 23 گل در 29 بازی که در لیگ ایتالیا با مجموع 46 امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است. امتیاز مارتینز برابر با لوئیس اوبیندا، ستاره بلژیکی لایپزیش است که در 30 بازی لیگ آلمان 23 گل به ثمر رساند.

ارلینگ هالند نروژی، مهاجم منچسترسیتی با 20 گل در 26 بازی پشت سر آنها قرار دارد و با کول پالمر، ستاره چلسی که به همین تعداد گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رسانده، با مجموع 40 امتیاز، پشت سر این مهاجمان است.

در بین مدعیان این فهرست شاهد حضور هیچ نامی از لیگ اسپانیا نیستیم جایی که آرتم دوپیک، مهاجم اوکراینی خیرونا با 18 گل فاصله‌ای بعید با مدعیان کفش طلا دارد.

امتیاز کفش طلایی در لیگ های اروپایی: هر گل در پنج لیگ اصلی (انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی) دو امتیاز کسب می‌کند.

از سوی دیگر، گلزنان لیگ‌های سطوح پایین‌تر، مانند پرتغال و هنلد، 1.5 امتیاز می‌گیرند، در حالی که امتیاز گل در رقابت‌های پایین تر تنها یک امتیاز است.

دیگر خبرها

  • سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند
  • جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است
  • بزرگ: جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است
  • عادت عجیبی که مهاجم تیم ملی ترک نمی‌کند!
  • حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا
  • لیموچی: تیمی که پرسپولیس را می‌برد می‌تواند قهرمان شود
  • شوخی کرگر و آنری با کیت عبدو در مورد امکان حضور منچستریونایتد در لیگ کنفرانس اروپا / فیلم
  • پرسپولیس و استقلال شانس قهرمانی هستند | پیشنهاد داشتم و می‌دانستم به زمین بروم گل ‌می‌زنم!
  • نتوانستم برای خداحافظی با قلعه نویی صحبت کنم | قبل از این دو پیشنهاد دیگر هم داشتم
  • اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید