Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی نیکزاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های اقدام ملی مسکن و بازآفرینی شهری در بافت تاریخی شهر میبد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مجلس قانون جهش تولید را مصوب کرد که در اجرای آن  باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان با سود مصوب شورای پول و اعتبار وام در اختیار بخش مسکن قرار گیرد.

وی یکی از پیگیری های ویژه رییس جمهوری را مسکن ، اشتغال و هزینه سبد خانوار ها عنوان کرد و با اشاره به بازدیدهای انجام شده در میبد اظهارکرد: از زمین‌هایی بازدید شد که می توان الحاق آنها را از طریق شورای معماری و شهرسازی و همچنین شورای توسعه وبرنامه ریزی استانداری پیگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس اول مجلس یازدهم اظهار امیدواری کرد: در نشست جمع بندی که عصر امروز در استانداری یزد برگزار می‌شود ، موضوع الحاق زمین ها در تفت و میبد رفع شود.

وی در ادامه  به بازدید از ساختمان اورژانس بیمارستان شهر تفت اشاره کرد و یادآور شد:  کار ساخت و ساز ساختمان اورژانس پیشرفت خوبی دارد، پیگیری می شود که برای تکمیل این پروژه اعتبار اختصاص یابد.

به گفته وی در میبد و تفت از برخی سازه ها و بناهای تاریخی ارزشمند که به دلیل نبود اعتبار در حال از بین رفتن است، بازدید شد،قطعا از سوی تشکیلات بازآفرینی شهری از  معاونت‌های راه و شهرسازی بودجه تامین می شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی به اصلاح هندسی بزرگراه تفت- ابرکوه - سورمق اقلید فارس اشاره کرد و یادآور شد:باید ۲ اصلاح هندسی از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور انجام گیرد که قول داده شد یکی از آنها پیگیری و اصلاح آن شروع شود.

وی به بازدید از یکی روستاهای تفت اشاره کرد و گفت: ۱۶ نفر از کشاورزان سال های گذشته تصمیم گرفتند گلخانه احداث کنند که طبق قانون کمک می شود که واگذاری زمین به آنها بدون در نظر گرفتن ارزش افزوده مطابق کارشناسی روز انجام شود.

نیکزاد در ادامه به افتتاح زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی در روستای اسلامیه تفت و بازدید از خانه آیت الله حائری میبد که محل انجام فعالیت های قرآنی و آموزش به کودکان است اشاره کرد که نیاز به بهسازی دارد و کمک خواهد شد.

نایب رییس اول مجلس با بیان اینکه بازدیدهایی که امروز انجام شد بیشتر جنبه نظارتی دارد؛ در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا گفت: در طرح اقدام ملی زمین واگذار نمی شود بلکه در طرح ۹۹ ساله  افراد واجد شرایط که خود و افراد تحت تکلف آنها از دولت زمین ، آپارتمان و تسهیلات یارانه دار نگرفته‌ باشند وام می گیرند و با اجاره بسیار پایین و تقریبا رایگان صاحب مسکن می‌شوند و تملک انجام نمی‌شود.

 نایب رییس مجلس و همراهان وی در میبد از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در روستاهای مهرآباد ، بیده و بافت تاریخی راسته بازار بازدید کردند ، و در بافت تاریخی راسته بازار آقای نیکزاد و مسئولان در مقابل منزل دکتر محمد آقایی شهید عرصه سلامت، پزشک خیر معروف میبدی نسبت به مقام وی ادای احترام کردند.

همچنین نجمه نادری مشاور بازآفرینی شهرداری میبد در بازدید مسئولان از راسته بازار به احیای آن ،شناسایی مالکان و اقدام های انجام شده  برای بازآفرینی این بافت تاریخی ارزشمند اشاره کرد و گفت : برای تکمیل کار به  ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

در این بازدید مقرر شد ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به بازآفرینی راسته بازار میبد اختصاص یابد.

همچنین جلال انصاری عضو شورای اسلامی استان یزد و از شهرداران سابق میبد در جمع مسئولان در مسجد ابوالفضلی روستای مهرآباد اجرای قانون تعیین محدوده و حریم شهرها و روستاها را خواستار شد.

۱۸۸ قطعه زمین در مهرآباد و ۳۹ قطعه زمین در روستای بیده  با توجه به اجرای طرح ملی اقدام مسکن در دست ساخت و ساز است.

وسعت بافت تاریخی میبد ۸۰۰  هکتار است و این شهر  با ۳۰۰ بنای تاریخی ثبت ملی یکی از مناطق باستانی و تاریخی کشور محسوب می‌شود و مرکز این شهرستان ۱۰۶ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شورای پول و اعتبار طرح اقدام ملی مسکن میبد علی نیکزاد استانداری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای پول و اعتبار طرح اقدام ملی مسکن مجلس شورای اسلامی شورای پول و اعتبار طرح اقدام ملی مسکن میبد علی نیکزاد استانداری یزد بافت تاریخی راسته بازار نایب رییس اقدام ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت:در بخش‌های مختلف طرح نهضت ملی مسکن،تاکنون دو میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن کشور در مراحل مختلف اجرا قرار دارد. 
 ارسلان مالکی در حاشیه بازدید از طرح های طرح نهضت ملی مسکن بروجرد افزود:برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور ۴۵ هزار هکتار زمین تامین و در اختیار طرح قرار داده شده است.
معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: برای اجرای طرح جوانی جمعیت نیز سال گذشته ۷۰ هزار قطعه زمین در کشور تأمین و به مردم تخصیص داده شد.
مالکی افزود: امسال نیز برای اجرای طرح جوانی جمعیت، زمین مورد نیاز تامین و به مشمولان تخصیص داده خواهد شد. وی  گفت:در استان لرستان در برخی از شهر تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن به تاخیر افتاده و باید با برنامه ریزی سریعا تعیین تکلیف شوند.
 مالکی افزود: خوشبختانه در شهرستان بروجرد زمین تأمین و پروژه‌ها شروع شده و مشکلات جزیی در زمینه تسهیلات و آماده سازی وجود دارد که حل خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن چند بخش و چند متغیر دارد، اولین موضوع تدمین زمین است، موضوع دیگر بخش آورده مردم است که باید مشارکت کنند و سهم آورده خودشان را تکمیل کنند.
مالکی افزود: آنچه که دولت باید پیگیری کند بحث تسهیلات است،برای اینکه فشار کمتری به مردم وارد شود زیرساخت‌ها را انجام خواهیم داد و اگر هم افزایی بین متقاضیان و دولت انجام شود تا پایان سال آینده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود.
معاون وزیر راه و شهر سازی گفت:مکلف به تأمین زمین برای طرح جوانی جمعیت هستیم و به تدریج در حال تأمین زمین  هستیم.
مالکی افزود:در شهرستان بروجرد برای تأمین زمین جوانی جمعیت مشکلی وجود ندارد، در خرم‌آباد نیز تابع زمینی است که برای طرح نهضت ملی مسکن تأمین می‌شود و بخشی نیز به طرح جوانی جمعیت اختصاص خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد