Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@03:34:12 GMT

دغدغه مجمع مطالبه‌گران کردستان، مبارزه با فساد است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۳۶۰۸

دغدغه مجمع مطالبه‌گران کردستان، مبارزه با فساد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صادق احمدی، مسوول مجمع مطالبه‌گران استان در این نشست هدف از برگزاری این مجمع را مبارزه با فساد، در راستای حل مشکلات مردم بمنظور بهبود وضعیت موجود، ایجاد روحیه مطالبه‌گری در مردم و گسترش امر مطالبه‌گری در جامعه عنوان کرد.

وی مبارزه با فساد اداری، حل مشکلات اقتصادی، رفع کاستی‌ها و توجه و رسیدگی به مطالبات برحق مردم از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خدادادی استان را محور مجمع مطالبه‌گران استان برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی یادآور شد: این مجمع یک مجمع مطالباتی است و مردم را نسبت به حق خود و مسایل جامعه آگاه می‌کند.

وی مبارزه با فساد اداری، غفلت‌ها و ناکارآمدی مسوولان شهرستانی و استان تاکید کرد و گفت: بهره‌مندی استان از معادن و ذخایر ارزشمند استان یکی از مطالبات برحق مردم استان است.

مسوول مجمع مطالبه‌گران کردستان خواستار تغییر نگرش مسوولان به استان شد و افزود: بیش از اندازه امنیتی جلوه دادن استان نگرش غلطی است بلکه نگرش به استان باید تغییر کند.

وی هوشمندسازی در امر مطالبه‌گری را ضروری برشمرد و گفت: داشتن تعامل خوب به رفع مشکلات جامعه کمک می‌کند. 

در این جلسه هر کدام از مطالبه‌گران از عملکرد برخی ادارات استان انتقاد کردند و خواستار تغییر مسوولیت‌ها و واگذاری مدیریت ادارات استان به افراد دلسوز، سالم و پاکدست شدند‌.

برخی از مطالبه‌گران برخی عقب‌ماندگی‌ها و ناکارآمدی‌ها در استان را ناشی از بی‌تدبیری مدیران ذکر کردند.

مطالبه‌گری از ادارات همراه با رعایت اخلاق و عدالت باشد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم در این جلسه گفت: مطالبه‌گری حق جوانان است اما مطالبه‌گری جوانان از کاستی‌های ادارات استان همراه با رعایت اخلاق، عدالت و اخلاص باشد.

حجت‌الاسلام والمسلیمن عبدالرضا پورذهبی، انتقاد از دستگاه‌ها و ادارات استان را ضروری دانست و افزود:  مطالبه‌گری از مسوولان و مدیران استان نباید منجر به هتک حرمت آنها و فاصله گرفتن از اصل مساله شود.

وی تاکید کرد: در مطالبه‌گری و انتقاد از مدیران نباید منافع حزبی و فردی را دخیل داد، بلکه مطالبه‌گری و انتقاد به صورتی باشد که از دوستان و نزدیکان مطالبه‌گری کرد.

به گفته حجت‌الاسلام پورذهبی، مسوولان نیز در راستای انجام وظایف خود و تحقق خواست مردم مطالبه‌گری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: مصلحت‌اندیشی و محافظه‌کاری همیشه امری مطلوب نیست بلکه می‌تواند به نظام و مردم آسیب جدی وارد کند. 

وی با اشاره به نقش و جایگاه امامان جمعه در راستای حفظ مصالح و منافع مردم گفت: امام جمعه باید الگوی خوبی برای جامعه باشند.

مدیران باید خدمات شایسته به مردم ارائه کنند

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان هم در این نشست گفت: مدیران باید خدمات شایسته و دلسوزانه به مردم ارایه کنند.

سردار سیدصادق حسینی اظهار کرد: اگر مطالبه‌گری عمومی باشد مردم از آن سود خواهند برد.

وی بر انتصاب مسولان شایسته و دلسوز، انقلابی و غیرجناحی در ادارات استان تاکید کرد و گفت: در طول چهار دهه انقلاب خدمات زیادی در استان ارایه شده است، اما ضرورت دارد خدمات بیشتری در استان ارایه شود.

سردار حسینی، بیکاری، طلاق، خودکشی ، اعتیاد و بسیاری مسایل را از آسیب های اجتماعی استان عنوان کرد و گفت: منشا بسیاری از این آسیب‌ها بی‌عدالتی است.

وی نظارت همگانی در جامعه را ضروری برشمرد و گفت: اگر نظارت عمومی در جامعه باشد از بسیاری انحرافات اجتماعی، فساد اداری، رانتخواری و غیره در جامعه جلوگیری می‌شود.

۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان فساد سنندج اخلاق مجمع مطالبه گران مبارزه با فساد ادارات استان مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی

سردار بهدانی فردفرمانده انتظامی استان یزد در این دیدار از اجرای موفقیت آمیز طرح نور در استان یزد خبر داد و گفت: اجرای این طرح با قوت ادامه خواهد یافت.

وی، اجرای طرح نور و مقابله با بدحجابی را خواسته مردم دانست و افزود: از زمان اجرای این طرح شاهد حمایت قشر‌های مختلف مردم از اجرای این طرح بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان یزد، انجام وظایف دستگاه‌های فرهنگی در مقوله عفاف و حجاب را ضروری دانست و افزود: در صورتی مقابله فراگیر با بدحجابی صورت می‌گیرد که سایر دستگاه‌ها که در قانون مطرح شده اند، نیز به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به وظایف متعدد نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت جامعه خاطر نشان کرد: پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی قرار دارد.

سردار بهدانی فرد، اظهار داشت: خوشبختانه افرادی که مورد تذکر قرار می‌گیرند به تذکر‌ها توجه می‌کنند و همین عامل باعث شده اجرای این طرح با موفقیت صورت گیرد. 

فرمانده انتظامی استان از همراهی و کمک مردم جهت مشارکت در این طرح استقبال کرد و افزود: تلاش ما این است که اجرای این طرح در صحنه اثرگذار باشد و با صحبت، تذکر لسانی و امربه معروف فرد اصلاح شده و کار به مراحل بعدی کشیده نشود. 

سردار بهدانی فرد افزود: علاوه بر اجرای طرح نور در شهر، این طرح در خودرو‌ها و اصناف و فضای مجازی هم اجرا می‌شود.

جمعی از اعضای جبهه فرهنگی یزد با حضور در دفتر فرماندهی انتظامی استان، از اجرای طرح نور حمایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گرانی پوشاک اسلامی از دغدغه‌های مردم شده است
  • فساد را جدی بگیریم/دو راهی مهم گروسی در پرونده ایران/اقتصاد و روان و فرهنگ
  • مسئولان تلاش کنند معلمان دغدغه‌ای به جز آموزش نداشته باشند
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • روزنامه اطلاعات: ملت در چه فکریه؟ دولت در چه کاریه؟
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • لبه تیغ
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا