Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایتان گلدریچ» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک روز چهارشنبه در کنفرانسی در استانبول به تشریح موضع دولت آمریکا در قبال حکومت سوریه پرداخت.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، گلدریچ در ابتدا گفت که طی روزهای گذشته با طرف‌های مختلف سوریه از جمله گروه موسوم به «ائتلاف معارضان»، «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)، «شورای دموکراتیک سوریه»، «اداره خودمختاری کردستان سوریه»، تشکیلات موسوم به «دولت موقت سوریه» و گروههای مدنی دیدار کرده است تا موضع دولت آمریکا در قبال حکومت دمشق را به آن‌ها توضیح دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ادعای این مقام آمریکا، واشنگتن در حال حاضر سه هدف عمده در سوریه دارد:

- افزایش کمک‌های بشردوستانه در سوریه

- شکست داعش و اطمینان از عدم توانایی این سازمان برای بازسازی خود که این مورد دلیل اصلی ادامه حضور آمریکا در سوریه به شمار می‌رود.

- کسب اطمینان از ادامه‌یافتن آتش‌بس‌های محلی و تلاش برای ممانعت از افزایش تنش‌ها

او بدون هیچ اشاره‌ای به تلاش برای براندازی دولت سوریه، گفت که واشنگتن سعی می‌کند تا حکومت سوریه مسئولیت استفاده ادعایی از سلاح شیمیایی را بپذیرد. اتهامی که هیچ گاه ثابت نشده و دولت دمشق بارها آن را رد کرده است.

گلدریچ سپس تأکید کرد که دولت آمریکا هیچ قصدی برای عادی‌سازی روابط با حکومت سوریه ندارد و از عادی‌سازی روابط دیگر کشورها با دمشق نیز حمایت نمی‌کند. او به ادامه وضع تحریم‌ها علیه دولت سوریه و حامیانش تأکید کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین بدون اشاره به حضور غیر قانونی نظامی این کشور در سوریه، مدعی شد که نقش ایران باعث عدم حل و فصل بحران سوریه و تحقق ثبات و امنیت شده است.

آمریکا در حالی در شمال شرق سوریه و جنوب شرق این کشور پایگاه نظامی دایر کرده و به حمایت از گروههای مسلح غیر قانونی ادامه می‌دهد که دولت سوریه بارها در نامه‌های متعدد به شورای امنیت و سازمان ملل این حضور را اشغالگری و عامل نا امنی در سوریه دانسته است.

دولت آمریکا در حالی دیگر سخنی از لزوم برکناری بشار اسد در سوریه به زبان نمی‌آورد که روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» نیز در تاریخ ۲۴ آبان نوشت: «اسرائیل رسما به شکست خود اعتراف می‌کند و می‌داند که برکناری اسد، دیگر یک گزینه نیست و وی پس از گذشته نزدیک به ده سال، اسد در حال گسترش نفوذش در سراسر سوریه است.»

در این راستا تعدادی از کشورهای عربی در یک سال گذشته به سمت دولت سوریه بازگشته و روابط رسمی دیپلماتیک خود با دمشق را از سر گرفته‌اند. امارات و بحرین دو کشوری هستند که سفارتخانه‌های خود را بازگشایی کرده‌اند. هیدت دیپلماتیک میان سوریه و اردن نیز در حال رفت و آمد هستند و اخیرا توافقی سه گانه میان اردن، سوریه و لبنان برای کشیدن جریان برق از اردن به لبنان صورت گرفته است. 

در ۲۲ آبان نیز «حسام لوقا» مدیر کل اطلاعات سوریه در نشست سازمان‌‌های اطلاعاتی کشورهای عربی در قاهره حضور یافت که حضور وی در کنار نماینده دولت ریاض توجه رسانه‌ها را جلب کرد.

بحران سوریه در حالی در دهمین سال خود به سر می‌برد که طی این سال‌ها کشورهای متجاوز به این کشور با همراهی تروریسم تکفیری نه تنها هیچ یک از اهدافشان را برآورده نکرده‌اند، بلکه به تدریج در حال بازگشت به سمت دولت دمشق هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا دمشق معاون وزیر خارجه آمریکا دولت آمریکا دولت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط بدترین تیم تاریخ از لالیگا!

به گزارش "ورزش سه"، شکست امروز آلمریا مقابل ختافه باعث شد ‏چند هفته مانده به پایان فصل این تیم روی کاغذ سقوطش به ‏سگوندا، لیگ دسته دوم اسپانیا، را قطعی کند.‏

رسانه‌های اسپانیایی می‌گویند آلمریا بدترین تیم این فصل لالیگا بود ‏و در تاریخ لیگ اسپانیا هیچ تیمی به اندازه این آلمریا شایسته ‏سقوط نبود. ‏

آلمریا که دو فصل پیش به لالیگا صعود کرده بود در تابستان آن سال ‏برای اینکه در لالیگا به مشکل برنخورد 52 میلیون یورو هزینه کرد. ‏این مبلغ شاید در استاندارد تیمهایی مثل بارسا و رئال کوچک به نظر ‏برسد ولی برای تیمی که تازه از سگوندا به دسته اول آمده مبلغ قابل ‏توجهی است.‏

آنها در آن تابستان تنها بعد از رئال مادرید دومین تیمی بودند که در ‏بازار بیشترین هزینه را کرد. آنها حتی می‌گفتند برنامه میان‌مدت‌شان ‏رسیدن به رقابتهای اروپایی است اما آلمریا از همان هفته اول تا این ‏هفته فاجعه بود. ‏

آلمریا در 33 هفته فصل تنها یک پیروزی به دست آورد و امشب ‏سقوطش را قطعی کرد. آنها در 17 بازی خانگی حتی یک بار هم پیروز ‏نشدند و با دریافت 67 گل یکی از بدترین تیمهای تاریخ لالیگا هستند. ‏تیمی که با 14 امتیاز سقوط کرد. تنها بار در تاریخ فوتبال اسپانیا که ‏یک تیم با شرایطی بدتر از آلمریا سقوط کرده به فصل 98-1997 ‏برمی‌گردد که گیخون با 13 امتیاز سقوطش را قطعی کرد. ‏

آنها پنج هفته مانده به پایان فصل می‌دانند که فصل آینده باید در ‏سگوندا بازی کنند. ‏

آلمریا امروز در خانه‌اش میزبان ختافه بود. بازی با درخشش میسون ‏گرین‌وود انگلیسی و دبل او با نتیجه 3-1 به پایان رسید. گرین‌وود ‏آخرین تیر را به پیکر بی‌جان آلمریا شلیک کرد تا آنها را به لیگی ‏بفرستد که واقعا به آن تعلق دارند. ‏

دیگر خبرها

  • سقوط بدترین تیم تاریخ از لالیگا!
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار پس از شش ساعت تلاش پیدا شد